..: Trať 240 se začne elektrifikovat už letos :..

logo Správy železniční dopravní cestyJihomoravský kraj - Železniční trať mezi Brnem a Rapoticemi čeká během čtyř let rekonstrukce a elektrifikace. Po jejím dokončení nejvyšší traťová rychlost stoupne z dosavadních 60 až na 120 kilometrů za hodinu a mezi Střelicemi a Zastávkou u Brna dojde na zdvoukolejnění. Samotné práce v terénu by měly začít na jaře roku 2010 a skončit v polovině roku 2012. ČTK to zjistila z oznámení Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) jihomoravským úřadům pro posouzení vlivů stavby na životní prostředí.

SŽDC v současné době elektrifikuje na jihu Moravy také v úseku mezi Znojmem a Šatovem. Trať je součástí mezinárodní trasy Znojmo - Retz - Vídeň a její elektrifikace rakouskou napěťovou soustavou 15 kV, 16,7 Hz umožní přímé spojení Znojma s Vídní elektrickými vlaky, zatímco dosud museli lidé jezdit motorovým vlakem do Šatova a až tam přesedat na elektrický vlak dále do Rakouska. Práce na trati skončí na podzim letošního roku a vyjdou na 1,2 miliardy korun. Součástí modernizace tratě Znojmo - Šatov je také výměna nejvyššího železničního mostu v kraji, který na okraji Znojma překlenuje řeku Dyji. Více než 200 metrů dlouhou konstrukci loni na podzim dělníci vysunuli z mostních pilířů a od ledna začali na mostní pilíře nasouvat most nový, což potrvá až do poloviny letošního roku.

zdroj: ČeskéNoviny.cz, LN


NIcKON Poslat mail autorovi | 3.2.2009 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 ... 7 8 9 10 11 ... 17      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Sýkoráček  mail  
04.02.2009 (11:43)  
SzKT: Elektrifikovat 183? Ta je vytížená odkdy? Dlouhou dobu se spekulovalo nad zavedením D3 ze Železné Rudy až do Nýrska... Je pravda, že se uvažovalo o elektrifikaci této tratě, nicméně jsou opravdu důležitější tratě. A mezi ně opravdu 240 patří. A zdvoukolejnění je určitě také krok správným směrem, a není to jen o současném stavu... Vždy se musí u nějaké stavby myslet na budoucnost. Vždy se musí počítat s větším vytížením. Podle mne je také vhodné dělat vše najednou. Ne opravit výpravní budovu a nástupiště bez toho, abych věděl jak bude vypadat kolejiště při případné modernizaci (rekonstrukci) tratě.

EDIT: A udělání výhyben místo zdvoukolejnění není polovičatost? Pro výhybny také vyhodíte mnoho peněz a výsledek bude ještě více diskutabilní než zdvoukolejnění. Navíc co si budeme povídat. Zpoždění budou vznikat vždy (ať už vlivem železnice či jiným) a do takových situací je pak dvoukoljná trať mnohem více přínosná...
registrovaný uživatel SYN 
04.02.2009 (11:26)  
Pokusím se vypsat své postřehy ze čtení této diskuze, uvidíme jestli na něco nezapomenu...

Napřed pro přehled, ze současného IDOSu: Jihlava-Brno je skutečně v současnosti citelně rychlejší po dálnici (ačkoliv to tak nemusí být navěky). Ovšem Třebíč - Brno je už citelně jiné kafe, rychlíkem je to 1:10 už za současného (dosti nepříznivého) stavu kolejí, bus jede typicky 1:13 (i když se objevuje dvakrát denně i výjimka 1:08). Vytížené je to velmi slušně, soupravy zhruba 3-5 vozů (velkých) na Os i R. Takže se opravdu zamyslete nad tím jestli je rozumné nechávat takovouto trať klikatou a ve špatném stavu.
Je jasné že pokud už se do toho jednou kopne tak je asi rozumné provést zároveň optimalizaci tratě, nový svršek, nové zabzař. no a když už se tohle dělá tak ta elektrifikace (hm, elektrizace je možná preferovaný tvar někým, ale to pak budeme zavedení plynu někam říkat plynizace nebo zaplynování?:) se s tím sveze a už to nepřináší nijak zvlášť zvýšené náklady.
Nepopírám tu principiálně myšlenku že na leckteré tratě může být levnějším řešením (než elektrifikace) nákup úsporných dieselových souprav, ovšem je otázka jestli toto je jedna z nich, já si to nemyslím. Jo a nezapomeňte že Desiro je pro tuto trať ve většině případů příliš malé, možná tak třívozové, možná. A samozřejmě ještě lepší možnost je po elektrifikaci to Desiro v elektrické verzi :-)

Trochu mi uniká myšlenka řečí o nevyužité 250, to jako chcete vážně řešit kterékoliv jiné sídlo podél 240 kromě cílové Jihlavy (a i to je otázka) oklikou přes HB? No a pokud by tam i někdo chtěl (řekněme) přetáhnout třeba rychlíky do ČB nebo tam citelně zvyšovat nákladní frekvenci tak velmi pravděpodobně bude narážet na čím dál tím víc zatížený úsek Tišnov-Kuřim-Brno, je sice hezké že dál je to volné když tady bude ucpaný koncový úsek tak to limituje propustnost celé tratě pochopitelně...

Prostě stavba která bude stát tolik co několik málo kilometrů dálnice tu citelně zlepší situaci, takže jsem za. Pochopitelně by ten efekt dost pokazilo kdyby se nemělo pokračovat dále za Rapotic, ale to se za normálních okolností nestane.

EDIT SzKT: to jako myslíte vážně člověče? Kvůli zrychlení o 15 minut se tu investují na koridorech řádově vyšší částky! Samozřejmě uznávám že jde o zlepšení pro větší počet vlaků/lidí, ale taky je to řádově dražší!
registrovaný uživatel SzKT  mail  
04.02.2009 (11:10)  
Happy: takže zase nic konkrétního... Já jsem měl na mysli akci jako celek, včetně dvoukolejňování a přeložek, ale poněkud mi pořád uniká smysl toho všeho. O kolik se doprava zrychlí? Z Třebíče o 15-20 minut? Copak to k něčemu bude?
Mě prostě obecně irituje, že u všech veřejných investic do infrastruktury se opakuje pořád tentýž model: nejdřív panstvo velkomožné ohlásí velkolepou akci, potom široká veřejnost (v čele s politiky, kteří jsou v tom osobně zainteresovaní) začne věřit a chválit, pak se seženou peníze, zjistí se dopředu zřejmá věc, že to bylo polovičaté, generuje to další náklady a zlepšení je diskutabilní. veřejnost záhy zjistí, že světlé zítřky se odkládají a je potřeba udělat další megalomanskou akci, abychom se jich dočkali. A tak pořád dokola! Vyspělý svět je bohatý právě proto, že každou korunu nejdřív třikrát obrátí, než ji vydají, přičemž infrastrukturní věci přijdou na řadu až když není zbytí, zato se staví s dlouholetou perspektivou.
Jinak s Jihlavou nemám osobně nic společného a ačkoliv občas z Jihlavy do Brna jedu, jsem s nabídkou autobusové dopravy celkem spokojen a zkrácení jízdní doby o půl hodiny (víc to nebude ani po drátizaci až do Jihlavy) na tom nic nezmění, An je totiž v Jihlavě podstatně lépe dostupné než nádraží a o dlouhých tůrách kolem kolejiště k vlaku ani nemluvě. A opakuju, že pro Třebíč by stačilo koupit Desira, zrychlení dopravy by bylo taky a lidi by se vezli skutečně jako lidi.
registrovaný uživatel happy 
04.02.2009 (10:50)  
ad Szkt: Ano nejvytíženější trať nezávislé trakce.Vámi jmenované jsou dost rozporuplné.Zejména ta 183 a 81.

Já sám sem psal,že bez toho,aby v úseku Okř-Zastávka se jezdilo alespoň 80km/h to prostě nemá smysl.POkud se dostatečně investuje do svršku a spodku,potom nevidím důvod,proč lehkou elektrizaci neprovézt.Prostě se v elektrizaci pokračuje a drátizace skončí až tehdy,pokud budou zadrátovány všechny důležité tratě a 240 tam bezesporu patří.A proč by se mělo investovat jinam??Vy totiž vypadáte na zastydlého Jihlaváka,který nepřipustí jakékoliv zlepšení v třebíčské části Vysočiny a celou tuto část Vysočiny by nejraději zavozil hnojem.Hlavně,že se mrhají daleko větší finanční částky na opravdové krávoviny... Navíc se umožní bez přepřahu (až budou řídící vozy) provoz Brno-Plz.Nehledě na to,že jednou přijde doba,kdy budou jezdit tyto výkony ucelené jednotky,proto i v tomto je výhoda.
registrovaný uživatel SzKT  mail  
04.02.2009 (10:17)  
Happy: 240 a nejvytíženější neelektrizovaná trať? A co takle 323, 340, 331, 081, 183 (když už se udělaly dráty do těch Klatov...) a tak dále. Kromě toho nevidím nejmenší důvod, proč by se muelo pořád něco elektrizovat, když jsou tu potřebnější investice do železniční infrastruktury. kromě toho mi tu dosud nikdo neposkytl pádný argument, proč zrovna na 240 dráty ano a k čemu by to konkrétně bylo dobré! Celá ta diskuze se pohybuje spíše v teologické rovině, že tu většina lidí VÉŘÍ, že dráty jsou spása. A jen tak mimochodem: pročpak asi nemají (podstatně bohatší) Němci potřebu elektrizovat řadu svých dvoukolejných a velmi zatížených tratí s Vmax 160 (např. celé Horní Franky)? Já prostě nějaký hmatatelný ekonomický nebo socioekonomický přínos této akce nevidím. Přesněji řečeno mě zajímá odpověď na následující otázky: 1) Co se konkrétně změní, až se ta akce udělá (zajímá mě ta první etapa po Rapotice, mektání o Třebíči už je zase jen teologie) a 2) Skutečně je tato akce nejpotřebnější na celé síti SŽDC a proč?
registrovaný uživatel Qaws 
04.02.2009 (10:12)  
happy: k té drátizaci v 80. letech - slyšel jsem, že se mělo drátovat v první etapě z Jihlavy do Okříšek, a pak se teprav mělo rozhodnout, jestli to půjde dál na Brno nebo Znojmo.
A co jsem kdysi viděl mapy plánovaných drátizací, tak to mělo jít Ji - Ok- Zn - Břeclav..
registrovaný uživatel happy 
04.02.2009 (9:47)  
ad Szkt:Tady prostě desetiletí se kontinuálně elektrizují tratě od těch nejpotřebnějších.Prostě je to vývoj dopr. infrastruktury.Nyní přišla na řadu 240,neboť není v čr vytíženější tratě v nezávislé trakci.Nevím,co nad tím furt spekulujete.Zde jsou naprosto evidentní výhody závislé trakce,které žádná supermoderní loko s diesl-el. či jednotka s diesl-hydraulickým nenahradí.Navíc se mělo začít s drátizací už v 80.létech a to tu byl provoz jasně slabší,než je teď.
04.02.2009 (9:39)  
Cha cha, rekonstrukce dálnice ... To je sci-fi a stálo by to nesrovnatelně víc, než oprava trati. Taky bych řekl, že po kompletním faceliftu a elektru na 240 dojde k většímu zájmu o nákl. dopravu, kterou ze silnic dostat chceme, nebo ne?
04.02.2009 (8:49)  
Huffnaggel: Tak ona by rekonstrukce dálnice udělala víc než celá elektrifikace. Jinak samozřejmě nechceme, aby lidé jezdili více autem, ale autobus je také hromadná doprava a proč by lidé neměli jezdit z Brna do Jihlavy právě jím, když je to výhodnější??
registrovaný uživatel SzKT  mail  
04.02.2009 (8:26)  
Mates111: Naprostý souhlas, líp by se to napsat nedalo. A upřímně řečeno, v tuhle chvíli je řeč jen o lití peněz do Jihomoravského úseku po Rapotice, co bude dál je ve hvězdách. A jelikož nejsem autorizovaná věštkyně, zato mám před očima řadu neblahých příkladů (např. elektrizace 183 po Klatovy), tak se obávám, že ty dráty na dlouhá léta, možná desetiletí a možná taky navěky skončí v těch rapoticích a budou to prostě jen další miliardy vyhozené z okna.
Yves:Pokud jde o přilákání lidí do vlaku, tak se obávám, že 20-ti minutová úspora při současném vozovém parku nikoho do vlaku nenaláká, navíc opakuju, že v této fázi se tam bude brejlovec plazit dál, maximálně mu udělají v rapoticích přepřah, což dopravu zcela jistě zrychlí. Lidi přilákají v zásadě 2 věci: kulturní vozidla a kulturní areály nádraží a zastávek. Pro příklad si vezměme třeba trať 2 MÁV (bp- Esztergom), kde do roku 2004 tam jezdily ne zcela obsazené soupravy Bzmot+Bz+Bz+Bzmot zhruba každé 2 hodiny, zatímco dnes tam jezdí v hodinovém (ve špičkách půlhodinovém) taktu trojice Desir, která jsou často tak nacpaná, že už to zase moc komfortní svezení není. A do infrastruktury se tam za posledních )nejen) 10 let endal ani forint, pokud nepočítáme loňskou výměnu mostu přes Dunaj. A když to jde v Maďarsku, nechápu, proč by to nešlo i v Třebíči...
Abych to na závěr shrnul, problém je v tom, že nová vozidla je potřebné obstarat za každou cenu v jakémkoliv případě, ovšem je otázka, jestli pro ta nová vozidla jsou opravdu bezpodmínečně nutné dráty a přeložky, když jsou to de facto peníze navíc. Akcelerace Desira je s elektrickou jednotkou made by ČKD víc než srovnatelná.
  1 ... 7 8 9 10 11 ... 17      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko