..: Trať 240 se začne elektrifikovat už letos :..

logo Správy železniční dopravní cestyJihomoravský kraj - Železniční trať mezi Brnem a Rapoticemi čeká během čtyř let rekonstrukce a elektrifikace. Po jejím dokončení nejvyšší traťová rychlost stoupne z dosavadních 60 až na 120 kilometrů za hodinu a mezi Střelicemi a Zastávkou u Brna dojde na zdvoukolejnění. Samotné práce v terénu by měly začít na jaře roku 2010 a skončit v polovině roku 2012. ČTK to zjistila z oznámení Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) jihomoravským úřadům pro posouzení vlivů stavby na životní prostředí.

SŽDC v současné době elektrifikuje na jihu Moravy také v úseku mezi Znojmem a Šatovem. Trať je součástí mezinárodní trasy Znojmo - Retz - Vídeň a její elektrifikace rakouskou napěťovou soustavou 15 kV, 16,7 Hz umožní přímé spojení Znojma s Vídní elektrickými vlaky, zatímco dosud museli lidé jezdit motorovým vlakem do Šatova a až tam přesedat na elektrický vlak dále do Rakouska. Práce na trati skončí na podzim letošního roku a vyjdou na 1,2 miliardy korun. Součástí modernizace tratě Znojmo - Šatov je také výměna nejvyššího železničního mostu v kraji, který na okraji Znojma překlenuje řeku Dyji. Více než 200 metrů dlouhou konstrukci loni na podzim dělníci vysunuli z mostních pilířů a od ledna začali na mostní pilíře nasouvat most nový, což potrvá až do poloviny letošního roku.

zdroj: ČeskéNoviny.cz, LN


NIcKON Poslat mail autorovi | 3.2.2009 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 ... 9 10 11 12 13 ... 17      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Qaws 
03.02.2009 (23:29)  
Když už se sem tahá SA, tak Jančura prohlásil v nějakém rozhovoru, že když se přesune Hlavák, tak on taky.. (myšleno k novému nádru)
registrovaný uživatel SzKT  mail  
03.02.2009 (23:28)  
Yves: Jo, na první pohled ty projekty vypadají pěkně, ale město nejspíš na všechno mít nebude, tudíž oč lépe by bylo, kdyby teď SŽDC nepropadal drátovacímu šílenství a radši se soustředil na takové projekty, dopravě by to mohlo víc. Sice ještě nejsou dořešené vztahy s ČD, ale když Pánbůh a EK dají, snad se brzo dočkáme.
registrovaný uživatel Yves 
03.02.2009 (23:26)  
Huffnaggel: Jasně, proč ne. Začali se sem zpočátku trousit, nyní už shlukovat turisti v rámci UNESCO památek, tak by mohli vystupovat na normálním nástupišti a jet sem z Brna nějakou normální dobu a ne zabít půlku dne funěním brejlovce do 26 promilí u Rapotic.
03.02.2009 (23:23)  
Yves: souhlasím, vždyť se uvažuje i o napojení Slovenska a pohraničních obcí Rakouska. Tak proč ne Třebíč a okolí?
registrovaný uživatel SzKT  mail  
03.02.2009 (23:22)  
Pekař: Právě, že na 240 je "silná" jen ta Třebíč, chce se to dívat na dopravu jako celek. Pokud je dnes jízdní doba "rychlíku" 2 hodiny, tak ani po těch šílených miliónech to nebude míň než 1,5 hodiny, což autobus zvládne levou zadní už dnes a to je autobusové nádraží v Jihlavě v centru a nikoliv v řiti, na Vysočině víc lidí bude vždycky jezdit autobusem (železnice je tam úplně mimo) a o tom, že SA jezdí v Brně ke Grandu, zatímco dráhy a město pořád rozvíjejí tu fantasmagorii s odsunutým nádražím.
registrovaný uživatel Yves 
03.02.2009 (23:21)  
Huffnaggel: Pan hejtman nám vykládal, že by se to na Vysočině neuživilo. Že si nechali udělat studii. Proto se dost často v Třebíči mluví o napojení do IDS JMK, když už to je protaženo až do Náměště nad Osl. V poslední době se oběvují hlasy, že IDS na Vysočině skutečně vznikne. Jinak Třebíč stále figuruje na prvním místě tržeb na Vysočině i před uzly jako je Jihlava a Brod, takže toto sídlo má obří podíl na obsazenosti vlaků.
03.02.2009 (23:15)  
SzKT: V projektu se píše o výměně zab a sděl zařízení. Je tlak na položení optiky.
Trať má velký potenciál hlavně v JMK díky systému IDS. Pokud by se k něčemu takovému rozhoupaly i bramborové mozky na Vysočině, bylo by to ještě lepší.
registrovaný uživatel pekař 
03.02.2009 (23:13)  
SZKT: 321 spojuje Ostravu s Opavou, zatímco 240 jen Brno, Třebíč a Jihlavu...:)
registrovaný uživatel SzKT  mail  
03.02.2009 (23:08)  
Pekař: Tak na 321 do Opavy bych si druhou kolej asi uměl taky představit, ale to je trať, spojující 2 velká města hned u sebe, zatímco na 240 není většího nic, akorát Třebíč. Kromě toho na 321 jsou potřeba rychlíky do Jeseníků, které na rozdíl od 240 nemají možnost jet paralelně po nevyužité dvoukolejné, elektrizované a sklonově příznivější trati.
Huffnagel: Tak o zabezpečovacím zařízení řeč nebyla, to ovšem nemusí souviset s elektrizací. Tak jako tak by asi na 240 bylo potřeba postavit výhybny (nejlépe se samovratnými výhybkami). A vzhled stanic a zastávek je obecně největší potíž železniční infrastruktury, která lidi dost odpuzuje, zrovna na 240 nemusíme chodit daleko: Brno už začíná být tragédie, Třebíč taky není zrovna žádný Curych a o Jihlavě s extrémně nevhodným kolejovým uspořádáním ani nemluvě.
DenSha: Problém je v tom, že skutečně silný potenciál na 240 je skutečně jen po tu Třebíč a to skutečně na rychlíkovou dopravu není, optimální provoz bych asi viděl v hodinovém taktu vlaků (Jihlava-) Třebíč- Brno, které by před Brnem nestavěly a řekněme v polovině trasy by byly doplněné zastávkovými Os, rovněž v hodinovém taktu. Ale to už by záviselo jak si to KORDIS objedná, trať by to po vhodných úpravách (výhybny) umožňovala (proti dnešku minimální nárůst). Z Jihlavy jezdí všichni autobusem po dálnici a na tom se asi těžko něco změní, SA to zvládne za o něco málo víc než hodinu a tomu 240 asi nikdy konkurovat nebude, zvlášť pokud odsunou v Brně nádraží. Pokud jde o to konkrétní spojení Brno- Strakonice, tak se obávám, že to nebude příliš využívaná relace. Těmi rychlíky jezdím dost často, v úseku Veselí- Jihlava a vždycky to zeje prázdnotou, tuto sobotu jsem tam napočítal 23 lidí. Tudíž osobně bych to viděl v Sp/R spojení HB-ČB (např. Desirem) v dvouhodinovém taktu, na to v HB navázané R z/do Brna (a z/do Prahy) a v ČB navazující R směr Plzeň. V pátek a neděli třeba i nějaký posilový rychlík v celé trase a mimo linii třeba i Rožmberk s lůžkovým vozem. Každopádně to co je dnes je dost drahé (nutí to na 225 i "horní" 240 ještě provozovat přebytečnou osobákovou dopravu) a mimo "studentské špičky" i celkem zbytečné,
registrovaný uživatel Yves 
03.02.2009 (23:05)  
http://www.os-metropolis.info/
Vpravo si klikněte na modernizace tratě 240 a pod tím i projekt Třebíč hlavní nádraží. Je tam více informací. Jako Třebíčák se těším i na další pokračování elektrifikace, které je v plánu. Rychlíky jsou na 240ce docela plné, v Třebíči z nich vystupuje a nastupuje takové kvanto lidí, že je to potřeba trošičku zkulturnit.
  1 ... 9 10 11 12 13 ... 17      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko