Jihomoravský kraj - Železniční trať mezi Brnem a Rapoticemi čeká během čtyř let rekonstrukce a elektrifikace. Po jejím dokončení nejvyšší traťová rychlost stoupne z dosavadních 60 až na 120 kilometrů za hodinu a mezi Střelicemi a Zastávkou u Brna dojde na zdvoukolejnění. Samotné práce v terénu by měly začít na jaře roku 2010 a skončit v polovině roku 2012. ČTK to zjistila z oznámení Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) jihomoravským úřadům pro posouzení vlivů stavby na životní prostředí.
SŽDC v současné době elektrifikuje na jihu Moravy také v úseku mezi Znojmem a Šatovem. Trať je součástí mezinárodní trasy Znojmo - Retz - Vídeň a její elektrifikace rakouskou napěťovou soustavou 15 kV, 16,7 Hz umožní přímé spojení Znojma s Vídní elektrickými vlaky, zatímco dosud museli lidé jezdit motorovým vlakem do Šatova a až tam přesedat na elektrický vlak dále do Rakouska. Práce na trati skončí na podzim letošního roku a vyjdou na 1,2 miliardy korun. Součástí modernizace tratě Znojmo - Šatov je také výměna nejvyššího železničního mostu v kraji, který na okraji Znojma překlenuje řeku Dyji. Více než 200 metrů dlouhou konstrukci loni na podzim dělníci vysunuli z mostních pilířů a od ledna začali na mostní pilíře nasouvat most nový, což potrvá až do poloviny letošního roku.
zdroj: ČeskéNoviny.cz, LN
| 3.2.2009 (13:00)
Trať má velký potenciál hlavně v JMK díky systému IDS. Pokud by se k něčemu takovému rozhoupaly i bramborové mozky na Vysočině, bylo by to ještě lepší.
Huffnagel: Tak o zabezpečovacím zařízení řeč nebyla, to ovšem nemusí souviset s elektrizací. Tak jako tak by asi na 240 bylo potřeba postavit výhybny (nejlépe se samovratnými výhybkami). A vzhled stanic a zastávek je obecně největší potíž železniční infrastruktury, která lidi dost odpuzuje, zrovna na 240 nemusíme chodit daleko: Brno už začíná být tragédie, Třebíč taky není zrovna žádný Curych a o Jihlavě s extrémně nevhodným kolejovým uspořádáním ani nemluvě.
DenSha: Problém je v tom, že skutečně silný potenciál na 240 je skutečně jen po tu Třebíč a to skutečně na rychlíkovou dopravu není, optimální provoz bych asi viděl v hodinovém taktu vlaků (Jihlava-) Třebíč- Brno, které by před Brnem nestavěly a řekněme v polovině trasy by byly doplněné zastávkovými Os, rovněž v hodinovém taktu. Ale to už by záviselo jak si to KORDIS objedná, trať by to po vhodných úpravách (výhybny) umožňovala (proti dnešku minimální nárůst). Z Jihlavy jezdí všichni autobusem po dálnici a na tom se asi těžko něco změní, SA to zvládne za o něco málo víc než hodinu a tomu 240 asi nikdy konkurovat nebude, zvlášť pokud odsunou v Brně nádraží. Pokud jde o to konkrétní spojení Brno- Strakonice, tak se obávám, že to nebude příliš využívaná relace. Těmi rychlíky jezdím dost často, v úseku Veselí- Jihlava a vždycky to zeje prázdnotou, tuto sobotu jsem tam napočítal 23 lidí. Tudíž osobně bych to viděl v Sp/R spojení HB-ČB (např. Desirem) v dvouhodinovém taktu, na to v HB navázané R z/do Brna (a z/do Prahy) a v ČB navazující R směr Plzeň. V pátek a neděli třeba i nějaký posilový rychlík v celé trase a mimo linii třeba i Rožmberk s lůžkovým vozem. Každopádně to co je dnes je dost drahé (nutí to na 225 i "horní" 240 ještě provozovat přebytečnou osobákovou dopravu) a mimo "studentské špičky" i celkem zbytečné,
Vpravo si klikněte na modernizace tratě 240 a pod tím i projekt Třebíč hlavní nádraží. Je tam více informací. Jako Třebíčák se těším i na další pokračování elektrifikace, které je v plánu. Rychlíky jsou na 240ce docela plné, v Třebíči z nich vystupuje a nastupuje takové kvanto lidí, že je to potřeba trošičku zkulturnit.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










