Praha — Drážním odborům se nezamlouvají některé komerční aktivity Českých drah. Pod kritiku odborářů se tak dostal prodej jízdních dokladů prostřednictvím obchodních řetězců Lidl, Globus, Kaufland nebo Pont. Předseda základní organizace Svazu odborářů služeb a dopravy Jindřich Berounský tak v pondělí 26. července 2010 podat trestní oznámení kvůli porušování povinností při správě cizího majetku a možný podvod na představenstvo a dozorčí radu Českých drah. Předseda SOSaD argumentuje, že jízdenky jsou mimodrážními prodejci nabízeny výrazně pod cenou, spekuluje se s nimi a přímo dráhy nemají šanci tak levně jízdenky prodat.
Podle něj došlo k velkým tržním únikům. Některé akční nabídky v supermarketech vzbudily veliký zájem. Např. jízdenek ČD Net Lidl vázaných na 28. říjen 2009 byly prodány asi 13 tisíc a mnoho z vlaků ten den bylo kapacitně naplněno či přeplněno. Proti žalobě se dopravce ohradil s tím, že „různé akční či relační slevy jsou samozřejmou součástí obchodní politiky každého dopravce, který chce motivovat zákazníky k využívání svých služeb.“ Tiskový mluvčí drah Radek Joklík uvádí, že v prvním pololetí tohoto roku vykázala společnost ve vnitrostátní přepravě meziroční růst tržeb přes 90 milionů korun, což podle něj „mluví proti nařčení, že by současný management chtě jakkoliv společnost poškozovat.“
Kromě ziskových aktivit firmy se pod palbu kritiky dostal i kontrakt na kompatibilitu zákaznické In–karty/Rail+ a pražské karty OpenCard. Podle drah mělo jít o pilotní projekt, jak umožnit nahrávání aplikací pro OpenCard také na kartu drah. Tím by byla rozšířena její použitelnost. Podle Berounského ale tento projekt chtěli zadat jako 350milionovou zakázku bez výběrového řízení firmě Haguess, která je odpovědná za zavádění systém OpenCard v Praze.
Zdroj: E15
| 28.7.2010 (12:00)
K veci bych mel jeden dotaz - oznameni podal ten clovek jako "on" nebo jako predeseda nejakych tech odboru ("jejich jmenem")? Kdyz jsem to cetl nekde jinde, tak jsem to pochopil tak, ze jde o jeho soukromou aktivity
A jednu poznamku tykajici se tech ztrat - prijde mi to podobny jako kdyz nekdo da nejaky film ke stazeni nekam a ztrata z toho jednani se vypocita jako pocet stazeni krat cena listku do kina...
Modra armada se me porad pta, jestli chci platit epikem, poprve jsem netusil, co tim chteji rict... Proc tomu nevymysleli nejaky marketingovy nazev?
Ano, karta opravdu ma pamet, karta DESFire ma dokonce neco, co bychom mohli nazvat jako filesystem
Hlavnli motivaci pro zavadeni techto karet jsou prave tzv. Offline transakce. Terminal neni s nicim online spojen, komunikuje pouze s kartou. Pomoci kryptografickych klicu je zajisteno, ze aplikace v terminalu smi komunikovat s aplikaci v karte. Cip v karte ziskava energii z vysokofrekvencniho magnetickeho pole terminalu, ktere soucasne nese komunikacni signal. Pametovy prostor karty lze vyuzivat pro ruzne typy aplikaci.
Penezenka je specialni pripad apikace. Nese v sobe informaci o zustatku uctu klienta v centralnim systemu. Z ekonomickeho hlediska neni na karte nic, co bychom mohli nazvat penezi. V realite je to pouze cislo, rikajici zustatek. Pri platbe terminal toto cislo snizi o castku platby. Pro navysovani zustatku nema "prava" = klice.
Ze strany dopravce si myslím, že jde o dobrý tah, jak dostat možná zcela nové cestující do vlaku a zajistit tak případné budoucí tržby za cenu aktuálních menších tržeb zákazníků, kteří možná vůbec nikdy vlakem nejeli.
http://www.cd.cz/vyhody-pro-cestujici/in-karta/elektronicka-penezenka-na-in-karte/-7261/ :-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










