..: Odbory žalují České dráhy za komerční aktivity :..

Poukázka na jízdenku ze supermarketu Globus Praha — Drážním odborům se nezamlouvají některé komerční aktivity Českých drah. Pod kritiku odborářů se tak dostal prodej jízdních dokladů prostřednictvím obchodních řetězců Lidl, Globus, Kaufland nebo Pont. Předseda základní organizace Svazu odborářů služeb a dopravy Jindřich Berounský tak v pondělí 26. července 2010 podat trestní oznámení kvůli porušování povinností při správě cizího majetku a možný podvod na představenstvo a dozorčí radu Českých drah. Předseda SOSaD argumentuje, že jízdenky jsou mimodrážními prodejci nabízeny výrazně pod cenou, spekuluje se s nimi a přímo dráhy nemají šanci tak levně jízdenky prodat.

Podle něj došlo k velkým tržním únikům. Některé akční nabídky v supermarketech vzbudily veliký zájem. Např. jízdenek ČD Net Lidl vázaných na 28. říjen 2009 byly prodány asi 13 tisíc a mnoho z vlaků ten den bylo kapacitně naplněno či přeplněno. Proti žalobě se dopravce ohradil s tím, že „různé akční či relační slevy jsou samozřejmou součástí obchodní politiky každého dopravce, který chce motivovat zákazníky k využívání svých služeb.“ Tiskový mluvčí drah Radek Joklík uvádí, že v prvním pololetí tohoto roku vykázala společnost ve vnitrostátní přepravě meziroční růst tržeb přes 90 milionů korun, což podle něj „mluví proti nařčení, že by současný management chtě jakkoliv společnost poškozovat.

Kromě ziskových aktivit firmy se pod palbu kritiky dostal i kontrakt na kompatibilitu zákaznické In–karty/Rail+ a pražské karty OpenCard. Podle drah mělo jít o pilotní projekt, jak umožnit nahrávání aplikací pro OpenCard také na kartu drah. Tím by byla rozšířena její použitelnost. Podle Berounského ale tento projekt chtěli zadat jako 350milionovou zakázku bez výběrového řízení firmě Haguess, která je odpovědná za zavádění systém OpenCard v Praze.

Zdroj: E15


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 28.7.2010 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
28.07.2010 (19:17)  
Když se zaváděl podvodný projekt OPENCARD, tak se nabízelo využití systému IN-KARET ČD ... Jenže nebyl zájem ... Jenže z toho by neprofitovala firma Haguess a spřátelené osoby.
Soudruh primátor Bém by nemohl tvrdit, že karta za nějaké 2 000 Kč je levnější než karta za cca 300 ... s odůvodněním, že IN-KARTA ČD s kapacitou cca 30 aplikací neumí totéž co OPENCARD (kapacita cca 30 aplikací) ...
registrovaný uživatel Neonym  mail  
28.07.2010 (18:23)  
No musím říct, že po lidlenkach se mi bude stýskat... Na druhou stranu si myslím, že na tom dráhy vydělaly, protože pochybuji, že jsem jediný, kdo objevil kouzlo dne stráveného na železnici díky lidlu a už si s přítelkyní plánujeme buď další ČD (nelidl)net na den, ale spíše InGold na týden, protože nám to připadá jako pěkná dovolená
28.07.2010 (18:15)  
SYN: ale má POPka online přístup

to právě že určitě nemá, musela by se pravidelně každý den, nebo i vickrát za den aktalizovat, sice je to celkem rychlá akce, ale když je POPka stale na vlaku, tak to nejde...

Babilon:

po pravdě na kartě nenosíš opravdu vůbec nic, jen místo, kde svou "peněženkou" platíš ví, že na svém účtu peníze máš...


EDIT: na platební kartě taky žádný peníze nemáš, jen se systém přihlásí do banky a ta online odpoví, že na účtu peníze máš a tudíž můžeš zaplatit...
28.07.2010 (17:03)  
nebo si snad myslíš, že na kartě nosíš "imaginárních" 200Kč??
Ano, nosím. Právě proto se tomu říká elektronická peněženka, a ne karta k účtu.
registrovaný uživatel SYN 
28.07.2010 (16:46)  
pokud jsou všechny karty mifare, tak je "přečtou" všechny mifare čtečky, pouze se musí systém naučit s daným čipem pracovat a umět ho přiřadit k osobě nebo "účtu"..

Jasně, ale má POPka online přístup do databáze uživatelů OpenCard nebo denně nahrává jejich databázi nebo jak?
registrovaný uživatel happy 
28.07.2010 (16:33)  
Jo a rozlučte se s vlaky Mn. Vše musí být ziskové, proto hurá vše naložme na kamiony. Zůstane jen pár ucelenek.
registrovaný uživatel happy 
28.07.2010 (16:32)  
Ten člověk, je zřejmě mimo. Vlivem Lidlenek se ve vlaku ukázali i lidé, kteří by vlakem nikdy jinak nejeli. Čili celá akce byla zisková a to ve všech směrech povedená. Ovšem asi pan Berounský chytá zase nějaké politické body.
28.07.2010 (16:29)  
Borovička: karta má technicky omezenou kapacitu

toto je nesmysl, karta nemá vůbec žádnou kapacitu, karta má pouze čip, jehož číslo porovnává systém...

nebo si snad myslíš, že na kartě nosíš "imaginárních" 200Kč?? pouze systém pozná, že k tomuto číslu karty patří tato hotovost...

například ja mám ISIC kartu, mohu na ni chodit do školy, kupovat si oběd v menze, navštěvovat např technickou knihovnu a nyní ji používam i jako elektronickou peněženku na naší školní tiskárně... jsou to 4 navzájem na sobě nezávislý subjekty a na všech to funguje...

pokud jsou všechny karty mifare, tak je "přečtou" všechny mifare čtečky, pouze se musí systém naučit s daným čipem pracovat a umět ho přiřadit k osobě nebo "účtu"..
registrovaný uživatel medd 
28.07.2010 (16:26)  
Zajímavé. Vedení ČD Cargo má čelit žalobě za to, že prodává služby pod náklady. Dělají snad Žaludovci něco jiného? Ba ne, Vrtěti psem se právě děje. Uvědomte si, že Cargo i Žaludi prodávají služby zásadně pod náklady. Nikdo by vlakem jinak necestoval. Ani substrát:-)))
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko