..: Odbory žalují České dráhy za komerční aktivity :..

Poukázka na jízdenku ze supermarketu Globus Praha — Drážním odborům se nezamlouvají některé komerční aktivity Českých drah. Pod kritiku odborářů se tak dostal prodej jízdních dokladů prostřednictvím obchodních řetězců Lidl, Globus, Kaufland nebo Pont. Předseda základní organizace Svazu odborářů služeb a dopravy Jindřich Berounský tak v pondělí 26. července 2010 podat trestní oznámení kvůli porušování povinností při správě cizího majetku a možný podvod na představenstvo a dozorčí radu Českých drah. Předseda SOSaD argumentuje, že jízdenky jsou mimodrážními prodejci nabízeny výrazně pod cenou, spekuluje se s nimi a přímo dráhy nemají šanci tak levně jízdenky prodat.

Podle něj došlo k velkým tržním únikům. Některé akční nabídky v supermarketech vzbudily veliký zájem. Např. jízdenek ČD Net Lidl vázaných na 28. říjen 2009 byly prodány asi 13 tisíc a mnoho z vlaků ten den bylo kapacitně naplněno či přeplněno. Proti žalobě se dopravce ohradil s tím, že „různé akční či relační slevy jsou samozřejmou součástí obchodní politiky každého dopravce, který chce motivovat zákazníky k využívání svých služeb.“ Tiskový mluvčí drah Radek Joklík uvádí, že v prvním pololetí tohoto roku vykázala společnost ve vnitrostátní přepravě meziroční růst tržeb přes 90 milionů korun, což podle něj „mluví proti nařčení, že by současný management chtě jakkoliv společnost poškozovat.

Kromě ziskových aktivit firmy se pod palbu kritiky dostal i kontrakt na kompatibilitu zákaznické In–karty/Rail+ a pražské karty OpenCard. Podle drah mělo jít o pilotní projekt, jak umožnit nahrávání aplikací pro OpenCard také na kartu drah. Tím by byla rozšířena její použitelnost. Podle Berounského ale tento projekt chtěli zadat jako 350milionovou zakázku bez výběrového řízení firmě Haguess, která je odpovědná za zavádění systém OpenCard v Praze.

Zdroj: E15


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 28.7.2010 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
28.07.2010 (15:47)  
zlobr: Neznám nikoho, kdo by kupoval globusenku nebo kauflanděnku proto, aby se svezl vlakem. Naprostou většinu tvoří ti, kteří by vlakem jeli tak či onak, takže nápor cestujících navíc je praktický nulový. Na rozdíl od lidlenek tyto dvě aktivity považuji za naprosto zbytečné nepřinášející ČD vůbec nic.
28.07.2010 (15:41)  
se těžko uvěří tomu že si někdo přeložil cestu o několik dní schválně jen kvůli tomu aby ušetřil několik korun...
Tak třeba já jsem si cestu posunul. :-))
registrovaný uživatel zlobr 
28.07.2010 (15:35)  
Tomáš Vrabec - Tak já doufám, že se ČD poučily z akce "LIDL", kde všichni pojedou(budou se mačkat) v jeden den a proto jsou teď "globulenky a elfici", kde se nápor "akčních" cestujících rozmělní do několika měsíců. Ale možná jsem jen naivní.

Zlobr
28.07.2010 (14:57)  
Myslím, že jde o něco docela jiného. Berounský se zřejmě snaží o jakousi protiakci, která upozorní na nesmyslnost auditu KMPG, který bez jakékoli znalosti problematiky vyhnotnotil to samé (zakázky pod variabilními náklady) jako zločin ČD Cargo. Ergo tím ukazuje nekompetentnost Žaludova vedení.

Myslím, že by tenhle background měl zaznít i v článku, ale to už je na autorovi.
28.07.2010 (14:50)  
Další voda na mlýn pro ty, kteří si myslí, že být odborářem je diagnóza. Srovnání s režijkami je trefné.
28.07.2010 (14:37)  
Odborářům se nelíbí prodej levnějších jízdenek, to je zajímavý... Ale už chlapce nepálí, že všichni zaměstnanci ČD ( včetně jich ) jezdí vlaky praktiky zadarmo...
Kompaktibilita karet by byla hezká věc, jenže bohužel jsme v Čechách a tady si každej hraje jen na svém písečku...
28.07.2010 (14:35)  
AD Samir Lepara tohle bych jsem zrovna netahal. A režijky nedává ČD,ale MD. Ale jinak holt odbory si pomalu a jistě podřezávají větev,ale budou volby nová vláda začíná pracovat a je potřeba se zviditelnit nebo jde třeba o odvetu za cargo.
28.07.2010 (14:33)  
„různé akční či relační slevy jsou samozřejmou součástí obchodní politiky každého dopravce, který chce motivovat zákazníky k využívání svých služeb.“

No ať se na mě nikdo nezlobí, ale mě tímhle jako stávajícího zákazníka neřidiče spíše odrazují. Co mě jako má motivovat na cestovaní vlakem ve kterém se stojí úplně všude, něco jako slušné mravy a zásady chovaní ve vlaku neexistují a ještě si Lídlaři stěžují, že tohle je fakt síla a dlouho zase vlakem nikam nepojedou.

Tyto akce nejen že nové zákazníky nepřilákají, oni dokonce ty stávající odradí. Přinejmenším vyženou z vlaků šotouše informované o lídlenkách, kteří se přinejmenším ten den spojům ČD vyhnou.

-TV-
28.07.2010 (14:18)  
v zakone muze byt technicka specifikace karet - to si myslíte, že patří do zákona? Možná do vyhlášky (a ta je resortní.) Bohužel to je takovej kšeft, že ten kdo by takovou vyhlášku napsal, by zjevně hrál někomu do karet. Ty konkrétní 2 karty jsou stejné, ale pochopitelně každý provozovatel aplikace má vyspecifikován svůj přístup.

Podstatnější je, že karta má technicky omezenou kapacitu - tedy nevejdou se tam aplikace třeba 20 dopravců. Nicméně 2 až by se vejít měly. Podobně musí být "universální" i čtečky dopravců - tam by možná šlo spíše začít ministerskou "unifikaci".
28.07.2010 (14:15)  
Myslím si, že zrovna do tohohle odborům nic není. Dokud jim zaměstnavatel platí, dává režijky, umožňuje získávat FIPky a podobně, tak jim to může být fuk. Co takové režijky pro rodinné přislušníky nádražáků, ty jim nevadí?
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko