Praha — Drážním odborům se nezamlouvají některé komerční aktivity Českých drah. Pod kritiku odborářů se tak dostal prodej jízdních dokladů prostřednictvím obchodních řetězců Lidl, Globus, Kaufland nebo Pont. Předseda základní organizace Svazu odborářů služeb a dopravy Jindřich Berounský tak v pondělí 26. července 2010 podat trestní oznámení kvůli porušování povinností při správě cizího majetku a možný podvod na představenstvo a dozorčí radu Českých drah. Předseda SOSaD argumentuje, že jízdenky jsou mimodrážními prodejci nabízeny výrazně pod cenou, spekuluje se s nimi a přímo dráhy nemají šanci tak levně jízdenky prodat.
Podle něj došlo k velkým tržním únikům. Některé akční nabídky v supermarketech vzbudily veliký zájem. Např. jízdenek ČD Net Lidl vázaných na 28. říjen 2009 byly prodány asi 13 tisíc a mnoho z vlaků ten den bylo kapacitně naplněno či přeplněno. Proti žalobě se dopravce ohradil s tím, že „různé akční či relační slevy jsou samozřejmou součástí obchodní politiky každého dopravce, který chce motivovat zákazníky k využívání svých služeb.“ Tiskový mluvčí drah Radek Joklík uvádí, že v prvním pololetí tohoto roku vykázala společnost ve vnitrostátní přepravě meziroční růst tržeb přes 90 milionů korun, což podle něj „mluví proti nařčení, že by současný management chtě jakkoliv společnost poškozovat.“
Kromě ziskových aktivit firmy se pod palbu kritiky dostal i kontrakt na kompatibilitu zákaznické In–karty/Rail+ a pražské karty OpenCard. Podle drah mělo jít o pilotní projekt, jak umožnit nahrávání aplikací pro OpenCard také na kartu drah. Tím by byla rozšířena její použitelnost. Podle Berounského ale tento projekt chtěli zadat jako 350milionovou zakázku bez výběrového řízení firmě Haguess, která je odpovědná za zavádění systém OpenCard v Praze.
Zdroj: E15
| 28.7.2010 (12:00)
Tak třeba já jsem si cestu posunul. :-))
Zlobr
Myslím, že by tenhle background měl zaznít i v článku, ale to už je na autorovi.
Kompaktibilita karet by byla hezká věc, jenže bohužel jsme v Čechách a tady si každej hraje jen na svém písečku...
No ať se na mě nikdo nezlobí, ale mě tímhle jako stávajícího zákazníka neřidiče spíše odrazují. Co mě jako má motivovat na cestovaní vlakem ve kterém se stojí úplně všude, něco jako slušné mravy a zásady chovaní ve vlaku neexistují a ještě si Lídlaři stěžují, že tohle je fakt síla a dlouho zase vlakem nikam nepojedou.
Tyto akce nejen že nové zákazníky nepřilákají, oni dokonce ty stávající odradí. Přinejmenším vyženou z vlaků šotouše informované o lídlenkách, kteří se přinejmenším ten den spojům ČD vyhnou.
-TV-
Podstatnější je, že karta má technicky omezenou kapacitu - tedy nevejdou se tam aplikace třeba 20 dopravců. Nicméně 2 až by se vejít měly. Podobně musí být "universální" i čtečky dopravců - tam by možná šlo spíše začít ministerskou "unifikaci".
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










