Praha — Drážním odborům se nezamlouvají některé komerční aktivity Českých drah. Pod kritiku odborářů se tak dostal prodej jízdních dokladů prostřednictvím obchodních řetězců Lidl, Globus, Kaufland nebo Pont. Předseda základní organizace Svazu odborářů služeb a dopravy Jindřich Berounský tak v pondělí 26. července 2010 podat trestní oznámení kvůli porušování povinností při správě cizího majetku a možný podvod na představenstvo a dozorčí radu Českých drah. Předseda SOSaD argumentuje, že jízdenky jsou mimodrážními prodejci nabízeny výrazně pod cenou, spekuluje se s nimi a přímo dráhy nemají šanci tak levně jízdenky prodat.
Podle něj došlo k velkým tržním únikům. Některé akční nabídky v supermarketech vzbudily veliký zájem. Např. jízdenek ČD Net Lidl vázaných na 28. říjen 2009 byly prodány asi 13 tisíc a mnoho z vlaků ten den bylo kapacitně naplněno či přeplněno. Proti žalobě se dopravce ohradil s tím, že „různé akční či relační slevy jsou samozřejmou součástí obchodní politiky každého dopravce, který chce motivovat zákazníky k využívání svých služeb.“ Tiskový mluvčí drah Radek Joklík uvádí, že v prvním pololetí tohoto roku vykázala společnost ve vnitrostátní přepravě meziroční růst tržeb přes 90 milionů korun, což podle něj „mluví proti nařčení, že by současný management chtě jakkoliv společnost poškozovat.“
Kromě ziskových aktivit firmy se pod palbu kritiky dostal i kontrakt na kompatibilitu zákaznické In–karty/Rail+ a pražské karty OpenCard. Podle drah mělo jít o pilotní projekt, jak umožnit nahrávání aplikací pro OpenCard také na kartu drah. Tím by byla rozšířena její použitelnost. Podle Berounského ale tento projekt chtěli zadat jako 350milionovou zakázku bez výběrového řízení firmě Haguess, která je odpovědná za zavádění systém OpenCard v Praze.
Zdroj: E15
| 28.7.2010 (12:00)
Ale dělalo! V dřívějších dobách se jízdenky ve stanici Velké Karlovice zastávka - ve které nebyla pokladna - prodávaly ve vedle stojící hospodě. Objednal jste si pivko a zpáteční jízdenku na Vsetín.
ČD Net Lídl - debo si může vybrat nějaký pochybnější exemplář než tento nejčistší - za á) jelikož jelo mnohem víc lidí vlakem tak (i přes nižší kusovou cenu) tržby za ten den musely být plus mínus stejné jako by byly bez akce, no a jelikož náklady na vlaky ČD jsou vzhledem k počtu cestující téměř kompletně invariantní (obzvláště v rozmezí jednoho dne) tak jediný kdo by snad teoreticky mohl brečet jsou ti cestující kteří se abnosrmálně mačkali, jinak nikdo.
Za bé) jelikož šlo o svátek (a ještě tuším uprostřed týdne) tak se těžko uvěří tomu že si někdo přeložil cestu o několik dní schválně jen kvůli tomu aby ušetřil několik korun...
Karty:
Kompatibilita (aspoň omezená) karet používaných ve všech systémech dotované VHD by měla být už konečně jednou dána zákonem, a šmytec. Ne ji dokupovat za třetinu miliardy (nebo spíš posléze ještě víc).
Toto je typická oblast kde hrozí zbytečné prošustrování obrovských částek, ať už úmyslné tunely nebo i jen pouhou obyčejnou blbostí, a jako taková je jednoznačně zralá na rozumnou zákonnou úpravu. Ačkoliv je fakt že předchozí slovní spojení je v našich krajinách víceméně protimluv :(
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.










