Brno – Představitelé Jihomoravského kraje chtějí v chystané nové smlouvě s Českými drahami pozměnit systém výpočtu a stanovení výše pokut za zpožděné či nevypravené vlaky. Radní kraje Jaroslav Pospíšil navrhl, aby byly sankce stupňovány v závislosti na tom, jak závažné dopady bude mít zpožděný spoj globálně – na integrovaný dopravní systém kraje.
"Jiné dopady má nevypravení vlaku v dopravní špičce než zpoždění vlaku o páteční půlnoci," říká Pospíšil. Novou smlouvu pro letošní rok podepíší obě strany však nejdříve na konci ledna. Jednání brzdí právě snaha Jihomoravského kraje zostřit pravidla pro vyčíslování sankcí vůči drahám. V polovině prosince 2008 dopravce nevypravil ve smlouvě stanovený ranní spoj ze Zaječí do Brna. Další spoj na páteřní trati IDS z Hodonína do Brna přijel v tentýž den se zpožděním 50 minut. Pro jihomoravskou hromadnou dopravu je přitom železnice stěžejní. IDS je na ní prakticky založen a na mnoha místech regionu autobusy svážejí cestující k vlakovým spojům, jimiž lidé v další cestě pokračují.
Zdroje: MF DNES, Asociace krajů ČR
| 10.1.2009 (12:00)
Ověřit? Ja to beru z vyrocni zpravy CD, je na webu.
Ale lokalky nejsou neefektivni, system je jen spatne nastaveny. Az na vyjimky.
Myslim, ze nova vozidla se nevyplati - cena za jejich porizeni je vyssi nez usetrene naklady na provoz.
Někde by to na stavu silnic nebylo k poznání. Jestli po silnici pojede za den 200 autobusů a 1000 kamionů , bylo by už skoro jedno , jestli by tam jelo 220 autobusů a 1005 kamionů.
Samozřejmě regionální dopravu v okolí velkých měst (Praha,Brno,Ostrava) nelze dostat na silnice.
Proto , aby bylo smysluplné provozovat po nějaké trati železniční dopravu , potřebujete tam denně mít buď řádově tisíce cestujících nebo tisíce tun zboží Nebo trať by měla být nějakým jiným způsobem jedinečná ( těžké přístupnost konkrétních obcí po silnici , technická památka , či nějaký jiný relevantní důvod).
....ze kdyby Kladno dostavalo vic penez nez Praha, tak by taky mozna bylo vetsi... Ale proste neni...
A v tom je právě ten zakopanej pes. Chceme propagovat a mít kvalitní, rychlou a bezpečnou veřejnou dopravu (železniční) nebo mít přecpané silnice a města autama, ve kterých jede většinou stejně jeden člověk? Klidně bych se vsadil, že kdyby se obrátily dotace pro Prahu/Kladno, tak je to Kladno za několik let větší než Praha. Teda větší ne, ale lidnatější. A Proč? Protože v Praze by nastal totální chaos, nebylo by na MHD, na opravy domů, silnic, chodníků. Prostě nic by nefungovalo a všechno chátralo. Firmy by se přestěhovali do rozvíjejícího se Kladna, za nimi by se nastěhovali i zaměstnanci......Jen tak pro porování, když už si k tomu přistoupil:-)
To by znamenalo minimalne casove neomezenou stavku pocitam:-)
Takze skoda, ze CD u te zdi ustoupily a natlaku samopalu neodolaly. Prisly jsme o supertrat 253. Jdu zapalit svicku...
Co se tyce pruvodciho a notesu - a v autobuse je to jak? Je tam ridic a k ruce ma deset pomocniku?
Anri a tlaceni ke spojum... Aha, takze ve skutecnosti je to takhle: Nekdo vypise VR. prihalsi se nejaka firma, nasadi tam celkem vysokou cenu, ale i nova vozidla. Ceske drahy se prihlasit nechcou. Je ale na ne vyvinut natlak, ze se vlastne prihlasit musi, protoze nova a draha vozidla jsou nepripustna, ze v zajmu vsech je, aby tam jezdily vraky a obsluhovaly to CD (a usetrilo se). CD sice nechteji, protoze to bude ztratove (zadavatel za to chce dam mnohem mene, nez zada ta druha firma), ale presto se do souteze prihlasi. Nabidnou 7x rekonstruovana vozidla puvodem z roku 1962 a nizsi cenu. Oboji pod natlakem. Cili takhle to je?
Jestli jo, tak "muj" nebo Chikatetsujinuv plan na zavreni mnoha trati (nebo rposte jen na to, aby na nich prestaly jezdit CD) zjevne nevyjde, protoze kdykoliv by CD nekde chtely prestat jezdit, v tom okamziku prijde Viktor Cistic a CD tam budou muset jezdit...
happy - ale tady prece nikdo nerika nic o tom, ze lokalky jsou pro dopravce vyhodne. naopak - lokalky jsou megavyhodne. Ovsem pro dopravce. Nikoliv pro toho, kdo ma platit ty dotace... BTW - pokud ztrata v osobni doprave nevznika na lokalkach (kde jsou celkem znacne dotace - ackoliv teda nevim jiste, jestli je 810 pomerne lacine vozitko - ono totiz mit spotrebu sto na sto a osm na sto neni totez:) a na paternich linkach "esek" jezdi vlaky plne, tak kde vlastne ta ztrata, resp. podfinancovani vznika? Zahada...
Přeskočme Římanovi slinty z 90.let o tragičnosti lokálek.V současném stavu jsou lokálky pro dopravce skoro požehnáním.Teď si myslíte,že sem padlej na hlavu,ale mmt vysvětlím.
Na lokálce se provzuje poměrně laciné vozítko řady 810,navíc na těchto tratích jsou nízké náklady na dopravní cestu a řízení provozu (dle tabulek MD).Takže i kdy je dotace nějakých 70 Kč,tak reálná vyjezditelnost s 810 je třeba u nějakých 50 kč na km,tzn. že mám 20 kč/km zisk+ nějaké peníze za cestující,které se stejně podílejí na celkových nákladech menší měrou (pod 50%).Oproti tomu hlavní trať je drahá a jezdí po ní těžké soupravy,čili vysoké energetické náklady.Pokud zde je dotace oněch 70 kč na km,tak reálná cena může být podstatně vyšší.Sice zde jede pravděpodobně víc lidí,ale ty se přeci podílejí jízdným menší měrou.
Kdyby ty lokálky byly tak špatné a mizerně výdělečné,tak se o ně nebudou soukromníci tahat.
- Zbavit se neefektivních tratí (lokáky jsou sice krásné, ale bylo by škoda, kdyby se kvůli nim rozložila celá železnice (která už je v procesu rozkladu pěkně daleko)).
- Přitáhnout cestující do vlaku. Primární příjem není dotace, ale jízdné. Plný vlak vydělává, poloprázdý prodělává. Přestože si to ČD nepřipouští, potenciál je násobek současných přeprav. Ale musí být na co lákat.
- Nové jednotky jsou sice drahé, ale zase ušetří spoustu nákladů. Obzvláště diesely. Je asi rozdíl mezi vyladěným autobusovým/kamionovým dieselem 21 století a pradieselem v zamračené nebo brejlovci. Tedy něco kolem 50 l/100 km kontra nějakých 500-600 l/100 km? Kolipa stojí litr nafty? A to nemluvím o emisích.
Ok, nové řady beru. Je mi jasné, že víš co je to za vozidla, ale osobně nesnáším z úst Čd "úplně nové vlaky" a přitom je to zase nějaký překopanec. :-))
-financovani osobni dopravy z nakladni neni mytus, o rok 2008 rec nejde, tam jsou k tomu duvody a uz neni krizove financovani. Jinak byl zisk nakl.d. kolem 1,5mld. Kc.
-ano, nekdo je nuti. Je velmi velmi naivni si myslet, ze snaha o odmitnuti pozadavku nepovede k silnemu politickemu tlaku, odvolani reditele CD, financni postihy atp. Zadna vlada* toto nikdy nedopusti - skoncila by (propusteni, odbory, chybejici spoje...).
-ja vim, co to je za vozidla, takove rady u CD ovsem existuji az nyni, proto jsem mel presneji napsat - "nove rady vozidel"
*I z krajske urovne by to nasledne resila vlada.
Já jsem pro VŘ. Jednoduše definovat požadavky (NP nebo jiná vozidla, standard čistoty, přesnost, cena...). Když se nikdo nepřihlásí, může se začít pohybovat s parametry. Ale pochybuji, že by se nikdo nepřihlásil.
Jinak označovat 814, 054.2 a 954 za nová! vozidla... :-D
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










