Brno – Představitelé Jihomoravského kraje chtějí v chystané nové smlouvě s Českými drahami pozměnit systém výpočtu a stanovení výše pokut za zpožděné či nevypravené vlaky. Radní kraje Jaroslav Pospíšil navrhl, aby byly sankce stupňovány v závislosti na tom, jak závažné dopady bude mít zpožděný spoj globálně – na integrovaný dopravní systém kraje.
"Jiné dopady má nevypravení vlaku v dopravní špičce než zpoždění vlaku o páteční půlnoci," říká Pospíšil. Novou smlouvu pro letošní rok podepíší obě strany však nejdříve na konci ledna. Jednání brzdí právě snaha Jihomoravského kraje zostřit pravidla pro vyčíslování sankcí vůči drahám. V polovině prosince 2008 dopravce nevypravil ve smlouvě stanovený ranní spoj ze Zaječí do Brna. Další spoj na páteřní trati IDS z Hodonína do Brna přijel v tentýž den se zpožděním 50 minut. Pro jihomoravskou hromadnou dopravu je přitom železnice stěžejní. IDS je na ní prakticky založen a na mnoha místech regionu autobusy svážejí cestující k vlakovým spojům, jimiž lidé v další cestě pokračují.
Zdroje: MF DNES, Asociace krajů ČR
| 10.1.2009 (12:00)
Oukej, tak podme do toho ... ak to prospeje, tak to bude fajn, ak sa ukaze opak a povedie to potom k zlepseniu, tiez to bude fajn ...
Po oddeleni CD-C jiz neni mozne takto postupovat, CD-C je i pres narust objemu oprav vozu v zisku, ale osobni doprava je rocne zhruba 2,5mld ve ztrate. O tyto 2,5 mld. se v roce 2008 snizil ten prijem 12 mld. plus byly navyseny platby za dodavky novych vozidel (471, 814, 054.2, 954) a opravy osobnich vozu. Takze nejakych 8 mld. by melo jeste zbyvat, ty ale budou z casti pouzity na uhradu letosni ztraty.
Musíte si uvědomit, že cena za provozování železniční dopravy je vyšší než u autobusů a taky i o dost složitější.
1. Když si koupím autobus a budu chtít jezdit v 8 hodin do Prahy a v 10 zpátky, tak si zaplatím jednoho řidiče a prostě jezdit budu a hotovo. Když si ale nakoupím vlak, tak v libovolných časech prostě jezdit nemůžu, protože se do grafikonu třeba prostě nevejdu. Nebo se budu crcat za nějakým nákladem, který bych autobusem na dálnici předjel.
2. I poměr stavu našich silnic/kolejí více napomáhá silniční dopravě než železniční. Budujou se dálnice, rychlostní silnice, obchvaty měst atd. , ale železnice se zatím stále jenom opravuje, rekonstruuje a k pořádnému zrychlení dopravy nějakými novostavbami skoro nedochází. A od toho se odvíjí i pak to ostatní. Silniční doprava je rychlejší, má kratší trasy, to znamená i levnější a přitáhne tak více lidí než pomalejší železnice. Tam pak tím pádem jezdí poloprázdné vlaky, nevydělá se tak na nové atd atd.
Taková osoba už vlakem jezdí - průvodčí. :)
Proc - to je jednoduche, ten kdo je zdrzenim skutecne postizen je cestujici ktery se kvuli zdrzeni nedostal nekam vcas, skoda CD nevznika tedy pokud nejsou krajem pokutovany v kteremzto pripade tedy vybranou castku pouziji na zaplaceni.
Jinak s tema vozickarema mi to prislo pomerne krute, celkem bych rekl ze se tu projevuje nevhodnost reseni nastupu postizenych nahradnimi pseudometodami (zdvihaci zarizeni ve vlaku nebo pojizdne na nastupisti) ktere maji velmi nizkou rychlost (a ke zdrzeni tedy dojde snadno) a navic jsou dost draha a maji citelnou poruchovost.
Koncepcne lepsi reseni jsou nizkopodlazni vozidla kde lze naraz nastupovat mnoha dvermi za pouziti podstatne jednodussi vysuvne/vyklopne rampy, jenze nizkopodlazni vozidla u nas jsou ridka jak safran. Presneji receno u nas na jizni Morave je stale jeste zname jen z obrazku, grrr!
Eh, sakrys, pozapomnel jsem na Regionohu, tak se omlovam tech tu mame dokonce nekolik...
Tot vse...
Jinak vsichni chcipnete tam skutecne nevidim. Kdyz CD reknou chceme vic, tak co udela kraj/stat? Rekne "tak my vam to nedame, rychliky at nejezdi"? No, nevimnevim... Ale asi jo, asi by stat rad pristoupil na to, ze rychliky vubec jezdit nebudou.
Asi vecer napisu srdecne podekovani pro CD, ze jsou tak moc hodne a ze akceptuji ceny, co se jim davaji, ackoliv jsou o 20 procent nizsi, nez by potrebovaly. Mozna je to na nejakou cenu za dobre skutky...
PS: Sam jsi psal, ze autobusy jezdi dvakrat vic lidi. Takze vsichni by urcite nechcipli... No a holt, pokud teda autobusy jezdi 2x vic lidi, tak se penize nebudou davat 50-50. Obzvlast pokud autobusy jezdi nove a vlaky starsi nez lecktery mistni diskuter... Tohle holt na 50-50 neni. Nemuze prodavat za stejnou cenu rozdrbany tricko s flekama a novy znackovy tricko. No ale rozcilovat se, ze to spinavy rotrhany tricko nekdo nechce koupit, tak to ti zjevne jde:-))
Toto je posledni veta, na kterou budu u Tebe reagovat. S nekym takovym se skutecne NEDA diskutovat. Opravdu nechapu, proc se pokousis cokoliv vysvetlovat. Rovnou napis - vsichni chcipnete, a je po problemu... Pardon, ostatnim se omlouvam.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.










