..: JMK chce změnit výpočet pokut za zpožděné vlaky :..

Brno-Maloměřice, foto: InterCityBrno – Představitelé Jihomoravského kraje chtějí v chystané nové smlouvě s Českými drahami pozměnit systém výpočtu a stanovení výše pokut za zpožděné či nevypravené vlaky. Radní kraje Jaroslav Pospíšil navrhl, aby byly sankce stupňovány v závislosti na tom, jak závažné dopady bude mít zpožděný spoj globálně – na integrovaný dopravní systém kraje.

"Jiné dopady má nevypravení vlaku v dopravní špičce než zpoždění vlaku o páteční půlnoci," říká Pospíšil. Novou smlouvu pro letošní rok podepíší obě strany však nejdříve na konci ledna. Jednání brzdí právě snaha Jihomoravského kraje zostřit pravidla pro vyčíslování sankcí vůči drahám. V polovině prosince 2008 dopravce nevypravil ve smlouvě stanovený ranní spoj ze Zaječí do Brna. Další spoj na páteřní trati IDS z Hodonína do Brna přijel v tentýž den se zpožděním 50 minut. Pro jihomoravskou hromadnou dopravu je přitom železnice stěžejní. IDS je na ní prakticky založen a na mnoha místech regionu autobusy svážejí cestující k vlakovým spojům, jimiž lidé v další cestě pokračují.

Zdroje: MF DNES, Asociace krajů ČR


Adys Poslat mail autorovi | 10.1.2009 (12:00)
Related newsopen/close

More on Legislativa

More from ČR Jihomoravský


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 14      Zpráv na stránku:   
11.01.2009 (16:19)  
xAnri05: Jenže ČDC měly vloni zisk kolem 600 - 700 mil. Kč (tvrdí nárůst), takže nějaké výrazné dofinancovávání osobní dopravy je spíš mýtus z dob posocialistických, kdy byla ještě silná nákladní doprava.
Registered user JOHNZ 
11.01.2009 (15:17)  
M: Na objednavku v ramci ZDO chybi 2.5G? Tak at proste NEJEZDI... Prospeje to vsem. Prosim...

Oukej, tak podme do toho ... ak to prospeje, tak to bude fajn, ak sa ukaze opak a povedie to potom k zlepseniu, tiez to bude fajn ...
Registered user junkrs 
11.01.2009 (14:52)  
To Cestující: Jo, už vidím průvodčího, jak pobíhá s notesem a sepisuje si hříšníky, jejich rodná čísla a bankovní spojení, aby od nich dostal náhradu za zpoždění :-)
Registered user xAnri05  mail  
11.01.2009 (14:51)  
antdo: oni prozrane nejsou a uz vubec ne rocne. Situace je asi takova: az do odeleni CD Cargo to fungovalo tak, ze CD jakz takz skoncili s vyrovnanym hospodarenim, resp. s minimalni ztratou. To bylo zpusobeno tim, ze zisky z nakladni dopravy + omezeni reprodukce a oprav nakl. voz. parku byly pouzity na dorovnani ztraty z osobni dopravy.
Po oddeleni CD-C jiz neni mozne takto postupovat, CD-C je i pres narust objemu oprav vozu v zisku, ale osobni doprava je rocne zhruba 2,5mld ve ztrate. O tyto 2,5 mld. se v roce 2008 snizil ten prijem 12 mld. plus byly navyseny platby za dodavky novych vozidel (471, 814, 054.2, 954) a opravy osobnich vozu. Takze nejakych 8 mld. by melo jeste zbyvat, ty ale budou z casti pouzity na uhradu letosni ztraty.
Registered user junkrs 
11.01.2009 (14:48)  
To M: Jaký byly příčiny těch zpožděných EC z Prahy, netušíš?
Musíte si uvědomit, že cena za provozování železniční dopravy je vyšší než u autobusů a taky i o dost složitější.
1. Když si koupím autobus a budu chtít jezdit v 8 hodin do Prahy a v 10 zpátky, tak si zaplatím jednoho řidiče a prostě jezdit budu a hotovo. Když si ale nakoupím vlak, tak v libovolných časech prostě jezdit nemůžu, protože se do grafikonu třeba prostě nevejdu. Nebo se budu crcat za nějakým nákladem, který bych autobusem na dálnici předjel.
2. I poměr stavu našich silnic/kolejí více napomáhá silniční dopravě než železniční. Budujou se dálnice, rychlostní silnice, obchvaty měst atd. , ale železnice se zatím stále jenom opravuje, rekonstruuje a k pořádnému zrychlení dopravy nějakými novostavbami skoro nedochází. A od toho se odvíjí i pak to ostatní. Silniční doprava je rychlejší, má kratší trasy, to znamená i levnější a přitáhne tak více lidí než pomalejší železnice. Tam pak tím pádem jezdí poloprázdné vlaky, nevydělá se tak na nové atd atd.
11.01.2009 (14:23)  
junkrs: Pak-li že by měl být dopravce sankcionován za všechno, musela by každým vlakem jezdit nějaká osoba, která by během cesty zaznamenávala příčinu vzniklých spojení a hned by je na místě, třeba v případech co popsal Jiří Průša, vybírala od dotyčných osob

Taková osoba už vlakem jezdí - průvodčí. :)
Registered user SYN 
11.01.2009 (13:55)  
Jiri Prusa, Azetdak: Jo tak tohle by si zaslouzilo trosku probrat, ty pokuty za zdrzeni... rekl bych ze CD by veskere pokuty vybrane za zdrzeni vlaku mely predat krajum a snizit si o toto pokuty ktere vuci nim kraje narokuji. Jedina alternativa by snad byla rozdelit tyto pokuty cestujicim zdrzenych vlaku ale to je temer nerealizovatelne.
Proc - to je jednoduche, ten kdo je zdrzenim skutecne postizen je cestujici ktery se kvuli zdrzeni nedostal nekam vcas, skoda CD nevznika tedy pokud nejsou krajem pokutovany v kteremzto pripade tedy vybranou castku pouziji na zaplaceni.
Jinak s tema vozickarema mi to prislo pomerne krute, celkem bych rekl ze se tu projevuje nevhodnost reseni nastupu postizenych nahradnimi pseudometodami (zdvihaci zarizeni ve vlaku nebo pojizdne na nastupisti) ktere maji velmi nizkou rychlost (a ke zdrzeni tedy dojde snadno) a navic jsou dost draha a maji citelnou poruchovost.
Koncepcne lepsi reseni jsou nizkopodlazni vozidla kde lze naraz nastupovat mnoha dvermi za pouziti podstatne jednodussi vysuvne/vyklopne rampy, jenze nizkopodlazni vozidla u nas jsou ridka jak safran. Presneji receno u nas na jizni Morave je stale jeste zname jen z obrazku, grrr!
Eh, sakrys, pozapomnel jsem na Regionohu, tak se omlovam tech tu mame dokonce nekolik...
Registered user M 
11.01.2009 (13:54)  
Dobry a co je na tom spatnyho? Proste tim autor chtel rict - at se CD necpou do vsech sebeblbejsich lokalek.
Tot vse...

Jinak vsichni chcipnete tam skutecne nevidim. Kdyz CD reknou chceme vic, tak co udela kraj/stat? Rekne "tak my vam to nedame, rychliky at nejezdi"? No, nevimnevim... Ale asi jo, asi by stat rad pristoupil na to, ze rychliky vubec jezdit nebudou.
Asi vecer napisu srdecne podekovani pro CD, ze jsou tak moc hodne a ze akceptuji ceny, co se jim davaji, ackoliv jsou o 20 procent nizsi, nez by potrebovaly. Mozna je to na nejakou cenu za dobre skutky...

PS: Sam jsi psal, ze autobusy jezdi dvakrat vic lidi. Takze vsichni by urcite nechcipli... No a holt, pokud teda autobusy jezdi 2x vic lidi, tak se penize nebudou davat 50-50. Obzvlast pokud autobusy jezdi nove a vlaky starsi nez lecktery mistni diskuter... Tohle holt na 50-50 neni. Nemuze prodavat za stejnou cenu rozdrbany tricko s flekama a novy znackovy tricko. No ale rozcilovat se, ze to spinavy rotrhany tricko nekdo nechce koupit, tak to ti zjevne jde:-))
Registered user antdo  mail  
11.01.2009 (13:46)  
Může prosím člověku neznalému vysvětlit, jak je vůbec možné, že ČD " prožerou " 12 mld místo obnovy voz.parku, Ročně jim přece stát, potažmo kraje dorovnávají ztráty...
Registered user xAnri05  mail  
11.01.2009 (13:40)  
M:Na objednavku v ramci ZDO chybi 2.5G? Tak at proste NEJEZDI... Prospeje to vsem. Prosim...
Toto je posledni veta, na kterou budu u Tebe reagovat. S nekym takovym se skutecne NEDA diskutovat. Opravdu nechapu, proc se pokousis cokoliv vysvetlovat. Rovnou napis - vsichni chcipnete, a je po problemu... Pardon, ostatnim se omlouvam.
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 14      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko