..: Internet ve vlaku? ČD testují Wi-Fi v Pendolinu. Časem i jinde... :..

Wi-Fi připojení k internetu, foto: Vítek_V Praha - Podle serveru Lupa.cz se možná již tento rok první cestující ve vlacích Českých drah dočkají služby, která je hodna 21. století. České dráhy před několika dny zahájily testování připojení k internetu z vlaku a jeho distribuci po voze pomocí technologie Wi-Fi. Prvním vozidlem ČD, do kterého byla testovací technologie osazena je jednotka Pendolino 680.004. Spolu s tím také souvisí plánované doplnění zásuvek na 230V i do vozů druhé třídy jednotek řady 680.

ČD: Vyzkoušíme, uvidíme...

Tuto informaci jsme se pokusili upřesnit. Tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala odpověděl, že „z hlediska Internetu už probíhají také první kroky, hledáme řešení, jak by případná Wi-Fi technologie mohla vůbec ve vlaku fungovat a zda je takové řešení proveditelné na tratích v ČR, tedy zda by byl zaručen signál.“ Jako problematické zmiňuje zejména koridorový úsek u Ústí nad Orlicí (Bezpráví) nebo u Adamova. „Pokud budeme mít jistotu, že by opravdu systém ve vlacích fugnoval, vypíšeme výběrové řízení na dodavatele patřičné technologie,“ potvrzuje snahu dopravce Kubala.

Zásuvky ano, ale...

V odkazovaném článku na Lupě (který doporučujeme k přečtení) je také zmíněněn již několikrát prezentovaný oficiální postoj Českých drah k zásuvkám na 230V ve vlacích. Zásuvky by tedy měly být ve všech vozech 1. třídy vlaků vyšší kvality — SC, EC, IC a Ex. Postupně mají být dosazovány i do všech vozů 1. třídy, které budou procházet rekonstrukcí (v současnosti například například vozy 954.2) a být samozřejmostí u všech nových vozů první a druhé třídy. V současnosti se plánuje také dosazení zásuvek 230V i do vozů 2. třídy na jednotkách Pendolino. Otázkou ale je, proč nebyly zásuvky také doplňovány při nedávných rekonstrukcích v Trnavě a v Plzni, když vozy byly kompletně odstrojeny a náklady na doplnění by tvořily jen zlomek ceny rekonstrukce. Stejně tak deklarování zásuvek v 1. třídách vlaků vyšší kvality se nezakládá zcela na pravdě, protože napříklady vozy Ampz146, tzv. první série, přípojkami na 230V nedisponují.

Zdroj: Lupa.cz, České dráhy, ŽelPage


JiříK. | 20.1.2009 (7:00)
Related newsopen/close

More on Služby

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
22.01.2009 (9:15)  
Nepleťte si zásuvky pro cestující a zásuvky pro vysavače. Zásuvky pro vysavače mají na chodbičce vozy vyrobené v NDR od roku 1964, ale fungují jenom při napájení vozu ze sítě. Tedy žádné CZE ale ty zásuvky 380V na čele vozu.
22.01.2009 (7:48)  
To Nechic> přesně tuhle scénu jsem viděl na Sp z Hradce Králové, Borec sedl do dvojky ke sklu natáhl nabíječku k ntb a něco dělal. Došla četa, taková paní, změřila to pohledem a pod vousy si zabrblala něco jako "ale co" a akorát mu řekla ať kabel není v uličce, takže to asi jde.
Registered user PES38 
21.01.2009 (23:12)  
a jak to bylo, nebo je, se zásuvkami v 842. vím že když jsem byl malý, tak tam byly (minimálně u jednoho čtyřsedadla). ale poslední dobou si je nějak nemůžu vybavit a co si vzpomínám, tak vypadaly už docela zničeně.

Jsou tam, ale fungují jen při napájení z ext. zdroje. Tedy, když je vůz na kabelu. Jsou tam proto, aby si tam dělníci mohli třeba zapojit vrtačku a nemuseli tahat prodlužovák.
Registered user PES38 
21.01.2009 (23:11)  
Natahněte si prodlužovačky z umýváren a už nechte té diskuze, nikam to nevede. Musíte mít zástrčku na 2,5 nebo 6A, 10/16A tam nejde zastrčit. Měniče ve většině vozů fungují.

Cha! Většinou jsou ty měniče dávno vykuchané.(staré A, B) A k jejich spuštění je nutná odporová zátěž. Tedy el. nabíječka MT nebo NTB ho nesepne.
Registered user M 
21.01.2009 (23:10)  
Nechic - si proste sedni ke "dverim" a kabel nekomu tahni pres kolena. Vsak jsme lidi a domluvime se, ne?:-)
Registered user messah 
21.01.2009 (23:09)  
a jak to bylo, nebo je, se zásuvkami v 842. vím že když jsem byl malý, tak tam byly (minimálně u jednoho čtyřsedadla). ale poslední dobou si je nějak nemůžu vybavit a co si vzpomínám, tak vypadaly už docela zničeně.
21.01.2009 (23:06)  
Natahněte si prodlužovačky z umýváren a už nechte té diskuze, nikam to nevede. Musíte mít zástrčku na 2,5 nebo 6A, 10/16A tam nejde zastrčit. Měniče ve většině vozů fungují.
Registered user Nechic  mail  
21.01.2009 (22:36)  
Na trati 040 jezdí ty nové 854 s oddělenou 1.třídou. Vadilo by, kdybych si tam do zásuvky natáhl prodlužku z první? Není to odděleno dveřmi, ale jen skleněnou přepážkou :D
Registered user SergeS 
21.01.2009 (21:55)  
CzechDave: No kdyz vemuv potaz ze brzo budem mit okolo trati GSM komunikaci mezi vlakem a stanicemi , tak proc by ne ... kdyz uz je nejake zazemi
Correspondent or Member of ŽelPage CzechDave  mail  
21.01.2009 (21:23)  
Mno, už vidím, jak dávají zásuvky do vozů Bmto, které se v poslední době rozmáhají na EC 100. Co se internetu na paluvě vlaků týče, bude to stejná bída, jako internet v autobusech Student Agency. Je hezké, že je tam wifina, ale když není CDMA signál, tak je stejně houby platná. Nebo že by ČD pokryly CDMA nebo 4G signálem tratě?
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko