Praha - Podle serveru Lupa.cz se možná již tento rok první cestující ve vlacích Českých drah dočkají služby, která je hodna 21. století. České dráhy před několika dny zahájily testování připojení k internetu z vlaku a jeho distribuci po voze pomocí technologie Wi-Fi. Prvním vozidlem ČD, do kterého byla testovací technologie osazena je jednotka Pendolino 680.004. Spolu s tím také souvisí plánované doplnění zásuvek na 230V i do vozů druhé třídy jednotek řady 680.
ČD: Vyzkoušíme, uvidíme...
Tuto informaci jsme se pokusili upřesnit. Tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala odpověděl, že „z hlediska Internetu už probíhají také první kroky, hledáme řešení, jak by případná Wi-Fi technologie mohla vůbec ve vlaku fungovat a zda je takové řešení proveditelné na tratích v ČR, tedy zda by byl zaručen signál.“ Jako problematické zmiňuje zejména koridorový úsek u Ústí nad Orlicí (Bezpráví) nebo u Adamova. „Pokud budeme mít jistotu, že by opravdu systém ve vlacích fugnoval, vypíšeme výběrové řízení na dodavatele patřičné technologie,“ potvrzuje snahu dopravce Kubala.
Zásuvky ano, ale...
V odkazovaném článku na Lupě (který doporučujeme k přečtení) je také zmíněněn již několikrát prezentovaný oficiální postoj Českých drah k zásuvkám na 230V ve vlacích. Zásuvky by tedy měly být ve všech vozech 1. třídy vlaků vyšší kvality — SC, EC, IC a Ex. Postupně mají být dosazovány i do všech vozů 1. třídy, které budou procházet rekonstrukcí (v současnosti například například vozy 954.2) a být samozřejmostí u všech nových vozů první a druhé třídy. V současnosti se plánuje také dosazení zásuvek 230V i do vozů 2. třídy na jednotkách Pendolino. Otázkou ale je, proč nebyly zásuvky také doplňovány při nedávných rekonstrukcích v Trnavě a v Plzni, když vozy byly kompletně odstrojeny a náklady na doplnění by tvořily jen zlomek ceny rekonstrukce. Stejně tak deklarování zásuvek v 1. třídách vlaků vyšší kvality se nezakládá zcela na pravdě, protože napříklady vozy Ampz146, tzv. první série, přípojkami na 230V nedisponují.
Zdroj: Lupa.cz, České dráhy, ŽelPage

Sám mám nepříliš starý mobil od Nokie a nabíječka k němu má stranu "aktivní" velikostně prakticky shodnou se stranou "vidlička", čili celková velikost jako menší mp3ka. Nevím proč by měl být problém to ssebou tahat (já bych tahal, kdybych věděl že to k něčemu bude, neb běžím na cestách přes EDGE a to je baterka pryč za půl hodky...).
Minioperu mam a pouzivam ji. Na teletext a vyhledani spoju a sledovani nejakejch vysledku kdyztak. Predevcirem jsem zkousel, jestli pres ni jde vsadit Sazka a ackoliv je to celkem primitivni web, tak nesla. Ze bych resil nejaky slozitejsi weby, tak to mne ani nenapadlo... Ostatne priklad pomerne primitivniho webu, ktery je v miniopere nepozorovatelny, uvedl ted i JP
Josef Petrak - jo, ale ani ty nejses obycejnej cestujici. Obycejnej cestujici totiz v pohotovosti fotak, aby fotil pruvodci do galerie, u sebe nema:-)) To co pisu, neni pohled muj osobni, ale taknak se snazim do myho "souseda". Ja osobne bych asi ten internet i zasuvky uvital, protoze kdyz bych jel z Prahy, tak bych to, co potom musim udelat doma, udelal uz ve vlaku. Jenze taky je pravda, ze... Praha-Brno mam door-to-door 2 hodiny (je to jihovychodni konec Prahy a vikendy). Vlakem to mam 2:45 ve vlaku, k tomu 15 minut rezerva, k tomu 30 minut MHD v Brne, k tomu 45 minut v Praze. No a uz jsem na ctyrech hodinach. Takze, parafrazi Jiriho Vosecka, nahle vybity notebook si nemusim nabijet ve vlaku, ale stihnu to jeste doma behem tech dvou hodin, co usetrim, kdyz pojedu autem. Naklady na cestu neresim, protoze je preuctovavam... Kdybych musel do Holesovic, tak bych o vlaku uvazoval intenzivneji. Kdyby v nem byl internet, tak tuplem. Ale porad si myslim, ze bych byl spise bilou vranou, nez ze bych byl jeden ze stovky lidi s ntb ve vlaku...
Tim spis, pokud je hotspot t-mobilu 15 korun za 10 minut. 24h flatrate nevidim zadnou. Kazdopadne cesta Praha-Brno by takhle vysla na dvojnasobek. To uz si myslim, ze vyhodneji vyjde vlastni datova karta:-))
Když jsme u těch nabíječek... Pokud někdo dálkové vlaky vyšší kvality používá k jejich důvodu vzniku, tedy dálkovým cestám a nikoliv jako spoj v rámci ZDO, pak ho takové maličkosti jako zásuvky, stolek, případně Internet potěší. Já jsem sice připojený skoro non-stop, ale moje pokusy s ufonem dopadly tak, že jsem se nikdy nedokázal schopně připojit na déle než minutu, proto jsem to vzdal. Naopak pracuju na cestách skoro vždy - někdy je to jen hudba, pročtení ebooků, jindy seriózní programování nebo editace fotek. A veřte, intenzivnější programování či práce s RAW soubory baterku vyšťaví spolehlivě. Wi-fi bych rozhodně uvítal... Už jen proto, abych tušil, že se něco děje na síti. Přece jen, mapa na babitronu se v Opeře Mini prohlíži blbě.
A nabíječku na mobil? Můj fotokufr snad nikdy nevybaluju a mezi základní výbavou je i nabíječka na akumulátory foťáku a mobil. Nikdy nevíte, kdy se to vybije.
Ale můžeme samozřejmě prohlásit, že zásuvky a Internet ve vlaku nejsou třeba.
K té Opeře Mini - no schválně jí vyzkoušej, potom rýpej. Taky jsem nevěřil, že se dá s pididisplejem serfovat déle než 5 minut.
PS: Ta tvoje snaha být za každou cenu v opozici (v poslední době často zcela nesmyslně) mě začíná bavit. :)
M: K Tvému příspěvku z 21.01.2009 (12:35) Takže Ty s sebou nenosíš nabíječku na mobil, ale v krosně nosíš prodlužovačku? :))
Opravdu by se zásuvky měly řešit dříve než wi-fi. Kdo je z netu živ, ten má GPRS, EDGE apod...Podle mě pro zpříjemnění cesty vlakem stačí třeba dvojzásuvka do každého kupé 1. s 2. třídy. Lidi si pak zvyknou a budou nosit roztrojky v tašce s ntb. V pendolinu už za tu cenu místenky by opravdu mohly být zásuvky na všech místech... Jinak jsem student a ve vlaku si ten notebook pustím i když pracovat nepotřebuji. Proč? Když jezdím stále stejnou trasu, tak už toho z okna moc nového neuvidim a stejně jedu většinou za tmy. Dále mi notas po snížení jasu vydrží 3hodiny, ale věřte, že na klíně se sníženým jasem se opravdu moc dobře nedá cokoli psát....
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











