..: Internet ve vlaku? ČD testují Wi-Fi v Pendolinu. Časem i jinde... :..

Wi-Fi připojení k internetu, foto: Vítek_V Praha - Podle serveru Lupa.cz se možná již tento rok první cestující ve vlacích Českých drah dočkají služby, která je hodna 21. století. České dráhy před několika dny zahájily testování připojení k internetu z vlaku a jeho distribuci po voze pomocí technologie Wi-Fi. Prvním vozidlem ČD, do kterého byla testovací technologie osazena je jednotka Pendolino 680.004. Spolu s tím také souvisí plánované doplnění zásuvek na 230V i do vozů druhé třídy jednotek řady 680.

ČD: Vyzkoušíme, uvidíme...

Tuto informaci jsme se pokusili upřesnit. Tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala odpověděl, že „z hlediska Internetu už probíhají také první kroky, hledáme řešení, jak by případná Wi-Fi technologie mohla vůbec ve vlaku fungovat a zda je takové řešení proveditelné na tratích v ČR, tedy zda by byl zaručen signál.“ Jako problematické zmiňuje zejména koridorový úsek u Ústí nad Orlicí (Bezpráví) nebo u Adamova. „Pokud budeme mít jistotu, že by opravdu systém ve vlacích fugnoval, vypíšeme výběrové řízení na dodavatele patřičné technologie,“ potvrzuje snahu dopravce Kubala.

Zásuvky ano, ale...

V odkazovaném článku na Lupě (který doporučujeme k přečtení) je také zmíněněn již několikrát prezentovaný oficiální postoj Českých drah k zásuvkám na 230V ve vlacích. Zásuvky by tedy měly být ve všech vozech 1. třídy vlaků vyšší kvality — SC, EC, IC a Ex. Postupně mají být dosazovány i do všech vozů 1. třídy, které budou procházet rekonstrukcí (v současnosti například například vozy 954.2) a být samozřejmostí u všech nových vozů první a druhé třídy. V současnosti se plánuje také dosazení zásuvek 230V i do vozů 2. třídy na jednotkách Pendolino. Otázkou ale je, proč nebyly zásuvky také doplňovány při nedávných rekonstrukcích v Trnavě a v Plzni, když vozy byly kompletně odstrojeny a náklady na doplnění by tvořily jen zlomek ceny rekonstrukce. Stejně tak deklarování zásuvek v 1. třídách vlaků vyšší kvality se nezakládá zcela na pravdě, protože napříklady vozy Ampz146, tzv. první série, přípojkami na 230V nedisponují.

Zdroj: Lupa.cz, České dráhy, ŽelPage


JiříK. | 20.1.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
21.01.2009 (13:13)  
Ale jo - ja jen ze proste na vsech mistech zasuvky nejsou a konkretni misto (ani vagon) si clovek nemuze vybrat. Nebo muze, ale neni uplne jasny jak...

Coz neni uplne totez, jak cely vlak bez zasuvek, ale v konkretnim pripade, kdy jsi "urcen" na konkretni misto, to tak skoro je
21.01.2009 (12:50)  
M) Ty nemáš smysl pro humor, nebo jsi vegetarián, že nechápeš vtipy? :)

Připojení asi je ve všech vozech, ale ne ve všech jsou zásuvky, viz.
http://www.thalys.com/nl/en/practical-travel-guide/during/discover-comfort-1 a http://www.thalys.com/nl/en/practical-travel-guide/during/mobile-phones

Tady je něco k připojení v Thalys http://www.thalys.com/nl/en/practical-travel-guide/during/internet-on-board
registrovaný uživatel M 
21.01.2009 (12:44)  
Chapu, ze zasuvky jsou jen na stene u oken, ale takhle jsem to nemyslel:-)
Tichej vuz az do te miry, ze je zakazana i "klavesnice", tak to tam snad ani pruvodci nesmi pozdravit (a ze v Thalysu je ten pozdrav vzhledem k mezinarodnosti celkem dlouhej:-)) Ale je to takova zajimava bezvyznamna informace, diky:)
registrovaný uživatel PES38 
21.01.2009 (12:43)  
ějak mi to připomíná starou službu v SC Manažer, kde přes síť NMT450 provozovali pevnou linku ve vlaku...ohlas cestujících??? víme sami...osobně se mi jeví pásmo 450MHz lepší řešení... s NMT telefonem jsem měl signál dobrý a s Ufonem (CDMA 2000 taky cca 450MHz) je to taky dobré...hold sítě GSM jsou staré a bazarové...

Tady jde jen o to, že nižší kmitočty lépe prostupují překážkami. Nic jiného v tom není. A sítě NMT jsou dnes minulostí, jejich frekvence dnes využívá CDMA.
21.01.2009 (12:38)  
M) I v jedničce byly zásuvky jen u oken, nikoliv v uličce a dokonce, dle informací na webu, byl jeden vagon bez netu úplně, protože byl veden jako "tichý"; asi někteří cestující při chatování moc buší do klávesnice.
registrovaný uživatel M 
21.01.2009 (12:35)  
Web - ale jo, vsak at si na tom dela kazdej co chce. Ja jenom reagoval na ty priklady, jak dva manazeri jedou na prezentaci, na posledni chvili se jim vybije mobil, tak se spontanne rozhodnou, ze pojedou vlakem. Reagoval jsem jenom na tohle a to tak, ze mi to neprijde jako zalezitost petkrat do tydne:-))

Josef Petrak - ja jel Thalysem z Kolnu do Bruselu (a zpet) nekdy v unoru 07. Ve dvojce a u meho mista nebyly. Jak na jinych mistech nevim, bylo to dost narvany, takze jsem po tom vylozene nepatral, vymena mist by mi prisla trochu narocna na organizaci, natahovani prodluzovacek nedustojne...
Internet tam tehdy nebyl urcite (anebo meli spatnej web a nic o tom nikomu nedali vedet), ted se to zmenilo. Jen pro informaci ostatnim: hodina ve dvojce stoji 6,50, neomezene to vyjde na 13

Jinak kdyz si rezervuji pred DB, tak jedinou moznosti, co si muzu vybrat je okno nebo chodbicka (pokud se divam spravne), moznost "rezervuj misto v dosahu zasuvky" nevidim. Ani u Thalysu, ani u ICE
21.01.2009 (12:13)  
nepřichází ČD s touhle novinkou trochu pozdě? kdo ve vlaku nutně potřebuje internet tak přestal čekat na ČD a pořídil si mobilní internet...se signálem jsou sice strasti, osobně jsem se signálem spokojen a to mám ufona a jeho net... nějak mi to připomíná starou službu v SC Manažer, kde přes síť NMT450 provozovali pevnou linku ve vlaku...ohlas cestujících??? víme sami...osobně se mi jeví pásmo 450MHz lepší řešení... s NMT telefonem jsem měl signál dobrý a s Ufonem (CDMA 2000 taky cca 450MHz) je to taky dobré...hold sítě GSM jsou staré a bazarové...
registrovaný uživatel PES38 
21.01.2009 (11:58)  
Furt mi nejde na rozum, jakou technologii chtějí použít na dostaní internetu do vlaku. Jediná možnost je GSM, ale dostupnost signálu a rychlost spojení je velká bída...
21.01.2009 (11:08)  
Víc než zásuvky bych uvítal absorbéry nežádoucích zvuků. Ono do mobilu se křičí podvědomě, pokud neslyší, tak začne křičet i slušný člověk, tak funguje mozek a s tím se nedá nic dělat. Největší hnus jsou všudypřítomná vřískající sluchátka, většina idividuí je buď totálně hluchá, nebo si myslí, že to jejich tuc tuc zajímá celý vůz a nejsou schpni pochopit že někomu to může vadit. Je nutné nosit elektrikářské štípací kleště.
21.01.2009 (10:09)  
Pro porovnání. V září '08 jsem jel spojem Thalys z Den Haagu do Paříže. Možná bych lhal, ale zásuvky byly i v druhé třídě, jel jsem první. Dá se to ale dohledat na webu Thalysu. Co je ale zajímavější, na palubě skutečně byl Internet rozvedený pomocí wi-fi. První třída měla přístup zdarma, druhá zpoplatněný. A nejroztomilejší na tom bylo, že na homepage té wifi se dle GPS vykreslovala poloha vlaku na trase a aktuální rychlost... I tohle je možnost, jak udělat takovou investici alespoň částečně návratnou.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko