Praha - Podle serveru Lupa.cz se možná již tento rok první cestující ve vlacích Českých drah dočkají služby, která je hodna 21. století. České dráhy před několika dny zahájily testování připojení k internetu z vlaku a jeho distribuci po voze pomocí technologie Wi-Fi. Prvním vozidlem ČD, do kterého byla testovací technologie osazena je jednotka Pendolino 680.004. Spolu s tím také souvisí plánované doplnění zásuvek na 230V i do vozů druhé třídy jednotek řady 680.
ČD: Vyzkoušíme, uvidíme...
Tuto informaci jsme se pokusili upřesnit. Tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala odpověděl, že „z hlediska Internetu už probíhají také první kroky, hledáme řešení, jak by případná Wi-Fi technologie mohla vůbec ve vlaku fungovat a zda je takové řešení proveditelné na tratích v ČR, tedy zda by byl zaručen signál.“ Jako problematické zmiňuje zejména koridorový úsek u Ústí nad Orlicí (Bezpráví) nebo u Adamova. „Pokud budeme mít jistotu, že by opravdu systém ve vlacích fugnoval, vypíšeme výběrové řízení na dodavatele patřičné technologie,“ potvrzuje snahu dopravce Kubala.
Zásuvky ano, ale...
V odkazovaném článku na Lupě (který doporučujeme k přečtení) je také zmíněněn již několikrát prezentovaný oficiální postoj Českých drah k zásuvkám na 230V ve vlacích. Zásuvky by tedy měly být ve všech vozech 1. třídy vlaků vyšší kvality — SC, EC, IC a Ex. Postupně mají být dosazovány i do všech vozů 1. třídy, které budou procházet rekonstrukcí (v současnosti například například vozy 954.2) a být samozřejmostí u všech nových vozů první a druhé třídy. V současnosti se plánuje také dosazení zásuvek 230V i do vozů 2. třídy na jednotkách Pendolino. Otázkou ale je, proč nebyly zásuvky také doplňovány při nedávných rekonstrukcích v Trnavě a v Plzni, když vozy byly kompletně odstrojeny a náklady na doplnění by tvořily jen zlomek ceny rekonstrukce. Stejně tak deklarování zásuvek v 1. třídách vlaků vyšší kvality se nezakládá zcela na pravdě, protože napříklady vozy Ampz146, tzv. první série, přípojkami na 230V nedisponují.
Zdroj: Lupa.cz, České dráhy, ŽelPage

Coz neni uplne totez, jak cely vlak bez zasuvek, ale v konkretnim pripade, kdy jsi "urcen" na konkretni misto, to tak skoro je
Připojení asi je ve všech vozech, ale ne ve všech jsou zásuvky, viz.
http://www.thalys.com/nl/en/practical-travel-guide/during/discover-comfort-1 a http://www.thalys.com/nl/en/practical-travel-guide/during/mobile-phones
Tady je něco k připojení v Thalys http://www.thalys.com/nl/en/practical-travel-guide/during/internet-on-board
Tichej vuz az do te miry, ze je zakazana i "klavesnice", tak to tam snad ani pruvodci nesmi pozdravit (a ze v Thalysu je ten pozdrav vzhledem k mezinarodnosti celkem dlouhej:-)) Ale je to takova zajimava bezvyznamna informace, diky:)
Tady jde jen o to, že nižší kmitočty lépe prostupují překážkami. Nic jiného v tom není. A sítě NMT jsou dnes minulostí, jejich frekvence dnes využívá CDMA.
Josef Petrak - ja jel Thalysem z Kolnu do Bruselu (a zpet) nekdy v unoru 07. Ve dvojce a u meho mista nebyly. Jak na jinych mistech nevim, bylo to dost narvany, takze jsem po tom vylozene nepatral, vymena mist by mi prisla trochu narocna na organizaci, natahovani prodluzovacek nedustojne...
Internet tam tehdy nebyl urcite (anebo meli spatnej web a nic o tom nikomu nedali vedet), ted se to zmenilo. Jen pro informaci ostatnim: hodina ve dvojce stoji 6,50, neomezene to vyjde na 13
Jinak kdyz si rezervuji pred DB, tak jedinou moznosti, co si muzu vybrat je okno nebo chodbicka (pokud se divam spravne), moznost "rezervuj misto v dosahu zasuvky" nevidim. Ani u Thalysu, ani u ICE
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











