Praha - Podle serveru Lupa.cz se možná již tento rok první cestující ve vlacích Českých drah dočkají služby, která je hodna 21. století. České dráhy před několika dny zahájily testování připojení k internetu z vlaku a jeho distribuci po voze pomocí technologie Wi-Fi. Prvním vozidlem ČD, do kterého byla testovací technologie osazena je jednotka Pendolino 680.004. Spolu s tím také souvisí plánované doplnění zásuvek na 230V i do vozů druhé třídy jednotek řady 680.
ČD: Vyzkoušíme, uvidíme...
Tuto informaci jsme se pokusili upřesnit. Tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala odpověděl, že „z hlediska Internetu už probíhají také první kroky, hledáme řešení, jak by případná Wi-Fi technologie mohla vůbec ve vlaku fungovat a zda je takové řešení proveditelné na tratích v ČR, tedy zda by byl zaručen signál.“ Jako problematické zmiňuje zejména koridorový úsek u Ústí nad Orlicí (Bezpráví) nebo u Adamova. „Pokud budeme mít jistotu, že by opravdu systém ve vlacích fugnoval, vypíšeme výběrové řízení na dodavatele patřičné technologie,“ potvrzuje snahu dopravce Kubala.
Zásuvky ano, ale...
V odkazovaném článku na Lupě (který doporučujeme k přečtení) je také zmíněněn již několikrát prezentovaný oficiální postoj Českých drah k zásuvkám na 230V ve vlacích. Zásuvky by tedy měly být ve všech vozech 1. třídy vlaků vyšší kvality — SC, EC, IC a Ex. Postupně mají být dosazovány i do všech vozů 1. třídy, které budou procházet rekonstrukcí (v současnosti například například vozy 954.2) a být samozřejmostí u všech nových vozů první a druhé třídy. V současnosti se plánuje také dosazení zásuvek 230V i do vozů 2. třídy na jednotkách Pendolino. Otázkou ale je, proč nebyly zásuvky také doplňovány při nedávných rekonstrukcích v Trnavě a v Plzni, když vozy byly kompletně odstrojeny a náklady na doplnění by tvořily jen zlomek ceny rekonstrukce. Stejně tak deklarování zásuvek v 1. třídách vlaků vyšší kvality se nezakládá zcela na pravdě, protože napříklady vozy Ampz146, tzv. první série, přípojkami na 230V nedisponují.
Zdroj: Lupa.cz, České dráhy, ŽelPage

A proč by tam neměly být? Pokud se dam dají zásuvky během výroby či rekonstrukce, téměř nic to nestojí a cestující to jistě ocení. Ve vlacích EuroCity by měly být zásuvky ve všech vagónech, viz
http://cs.wikipedia.org/wiki/Eurocity#Krit.C3.A9ria
Jo, a mě už to nebaví. Prostě si pořiďte notebook s pořádnou baterkou a přestaňte otravovat. :-P
Ale zásuvky do druhých tříd v SC nebo v nových vozech se mi nějak nelíbí... Měly by být k dispozici pouze 1. třídě.
Sice jsou na IC na Moravu Becka, ale tak hlavne, ze to provozujou CD, kdyz je to ta tresinka, ja jsem spokojen, diky tomu nejsou zruseny desitky regionalnich trati. Rikali to tak prece samotni zamestnanci drah o par clanku niz tady na zelpage, tak to tak musi byt ne?;)
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.











