..: Boskovická spojka by měla být hotová do roku 2016 :..

Doubravice nad Svitavou, foto: MilošBoskovice - Do roku 2016 by měla být vybudována tzv. boskovická spojka, která nabídne na trati Brno – Boskovice pohodlnější a rychlejší cestování vlakem. Cestujícím tak hlavně odpadne složitý přestup ve Skalici nad Svitavou tak jako dnes. Boskovická spojka bude obnášet stavbu nové trati v délce asi 1 km a přinese novou zastávku ve Lhotě Rapotině či lepší ochranu před povodněmi. Stavba však začne nejdříve v roce 2012. Podle studie tratě koleje povedou z Doubravice do Lhoty Rapotiny, odkud se odkloní rovnou do Boskovic. V plánech se počítá i s novou silnicí, která propojí Boskovice s Blanskem.

Jak již bylo zmíněno, obě stavby poslouží i jako protipovodňová opatření. Starosta Lhoty Rapotiny Josef Musil říká, že voda bude protékat koridory mezi silnicí a tratí, zatímco dnes se do okolí rozlévá nekontrolovaně. Taktéž uvítá, že díky spojce vznikne ve vesnici i vlaková zastávka. „Musíme na vlak pěšky do Skalice nebo jezdíme na vlak autobusem až do Doubravice,“ přibližuje Musil s tím, že se zúčastní jednání na krajském úřadě ohledně dalšího postupu v problematice územního plánu. O jeho změnu zažádali už v březnu minulého roku.

Rekonstrukce vlakového nádraží Boskovice:

Boskovice, foto: Marek TopičZměny ve vlakové dopravě uvítají i Boskovičtí, kteří se konečně bez přesedání dostanou do krajského města. Místostarostka Boskovic Jaromíra Vítková říká, že doprava je v současnosti komplikovaná hlavně pro starší lidi, kteří cestují za lékařem nebo úřady. S boskovickou spojkou se cestování usnadní a urychlí pro všechny. Podotýká, že součástí úprav na železnici bude i rekonstrukce boskovického vlakového nádraží, které je orientováno v oblouku. Vítková poznamenává, že počítají se dvěma nástupišti, která nahradí původní nízké, což zvýší bezpečnost pro cestující. „Rekonstrukce zasáhne také železniční přejezd v Dřevařské ulici. Jeho opravu bychom chtěli stihnout ještě před zahájením výstavby spojky,“ dodává Vítková s tím, že veškeré úpravy na železnici jsou akcí Jihomoravského kraje. Náklady pokryjí peníze z fondů EU.

Podle Květoslava Tuhna (SŽDC) si jen stavba trati napříč údolím mezi Boskovicemi a Lhotou Rapotinou vyžádá kolem 200 milionů korun. K této částce přibudou peníze za úpravy boskovického nádraží, zabezpečovacích zařízení či na elektrizaci tratě. podle Tuhna vše směřuje k tomu, aby stavba byla započata v roce 2012 a s uvedením spojky do provozu se počítá v letech 2015 až 2016.

Zdroj: Blanenský deník


Adys Poslat mail autorovi | 14.1.2009 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
14.01.2009 (19:55)  
waszyn, moderním IDS myslíš ODIS s těma jejich Eskama? dovol, abych se zasmál
registrovaný uživatel M 
14.01.2009 (19:27)  
waszyn - ale presne takhle prece funguji "rychliky" z Hodonina do Brna. Takze netreba delat soudy nebo se zatim neceho obavat...
Ze je zeleznice kolem Chornice zbytecna, tak na tom se shodneme
registrovaný uživatel waszyn 
14.01.2009 (19:20)  
mates:
Je nutné podotkout, že po vybudování zmiňované spojky ve Skalici žádné rychlíky zastavovat nebudou-proč?
V moderních IDS jsou samozřejmostí takové vymoženosti, jako, že osobní vlaky obsluhující vzdálenější pásma, méně významnými zastávkami poblíž centra IDS projíždí. Něco podobného funguje již na Ostravsku-linka R1. Zde očekávám něco podobného např. Boskovice-všechno-Blansko-Brno-a podobně dál někam na druhou stranu(nejsem místní to byl příklad).
14.01.2009 (19:19)  
No nevím doprava Chornice - Boskovice - Skalice asi zůstane zachována,spíš ubude zastavovaní R ve Skalici. A ještě přestupy dnes se směrem Brno - Boskovice přestupuje zpravidla u jednoho nástupiště,ale přd rekonstrukci stanice se muselo chodit nadchodem na "místní" nástupiště dozadu na konec kolejiště.
14.01.2009 (18:42)  
mouka: To je sice pravda, ale vybudováním Boskovické spojky se spojení Letovice-Boskovice stejně nejspíše nezlepší....

Jinak ještě je nutno podotknout, že v současné době je nejrychlejší spojení Brna a Boskovic rychlíkem do Skalice a následně Os do Boskovic. Po vybudování Boskovické spojky to rychlejší nebude, naopak se doprava zpomalí, jelikož budou jezdit jen Os...
dopisovatel nebo člen ŽP mouka  mail  
14.01.2009 (18:33)  
přestup hrana-hrana je ve Skalice jen ve směru z Brna do Boskovic, v opačném směru je nutno přejít nadchodem.
14.01.2009 (18:32)  
nebylo levnější a jednoduší jen elektrifikovat Skalice - Boskovice + úprava Boskovic?Vznikne sice nutnost úvratě,ale v době řídících vozů nebo ešusů(střídavý nebo spíše dvojsystémový snad bude) není takový problém. Je pravda jestli se současně předpokládá nustost protipovoďnových opatření tak je asi vhodné tyto akce spojit,ale pak nevím proč to má zrovna platit SŽDC celé.
registrovaný uživatel waszyn 
14.01.2009 (18:12)  
mates: ten komfortni prestup se razem stane zbytecnym po dostavbe R43, k nemuz dojde nekdy v te dobe. Toto je docela chytre reseni jak lidi z Boskovicka udrzet u vlaku a Brnu usetrit o neco malo zacp. Trat Chornice-Boskovice mi vzhledem k trasovani nepripada nepostradatelna. Za stejne penez by obcane jiste ocenili zastavky primo na navsi, tam 1x za hodinu Crossway LE do Boskovic a v Boskovicich prestup hrana-hrana do Elefantu do Blanska ci do Brna.
V opacnem pripade docela dobre hrozi ze tam ten bus nekdo zacne provozovat az do Brna po te dalnici...
14.01.2009 (17:51)  
Ploshulix: Je to myšleno přesně tak, jak říkáš...
14.01.2009 (17:50)  
No když vidím tu sumu peněz, kolik by to mělo stát, zajímalo by mě, zda někdo spočítal návratnost vložené investice. 200 mil. za 1 km tratě a k tomu minimálně jednou tolik za elektrifikaci a rekonstrukci nádraží je opravdu dost. Kolik nových cestujících to přiláká. Současný přestup ve Skalici je komformní, jelikož ve většině případů stačí přestoupit v rámci nástupiště.

Zároveň společně s touto stavbou vyvstává otázka, co bude se současnou tratí Skalice-Boskovice a navíc je velmi pravděpodobné, že by mohlo dojít k zastavení dopravy v úseku Boskovice-Chornice....
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko