..: Boskovická spojka by měla být hotová do roku 2016 :..

Doubravice nad Svitavou, foto: MilošBoskovice - Do roku 2016 by měla být vybudována tzv. boskovická spojka, která nabídne na trati Brno – Boskovice pohodlnější a rychlejší cestování vlakem. Cestujícím tak hlavně odpadne složitý přestup ve Skalici nad Svitavou tak jako dnes. Boskovická spojka bude obnášet stavbu nové trati v délce asi 1 km a přinese novou zastávku ve Lhotě Rapotině či lepší ochranu před povodněmi. Stavba však začne nejdříve v roce 2012. Podle studie tratě koleje povedou z Doubravice do Lhoty Rapotiny, odkud se odkloní rovnou do Boskovic. V plánech se počítá i s novou silnicí, která propojí Boskovice s Blanskem.

Jak již bylo zmíněno, obě stavby poslouží i jako protipovodňová opatření. Starosta Lhoty Rapotiny Josef Musil říká, že voda bude protékat koridory mezi silnicí a tratí, zatímco dnes se do okolí rozlévá nekontrolovaně. Taktéž uvítá, že díky spojce vznikne ve vesnici i vlaková zastávka. „Musíme na vlak pěšky do Skalice nebo jezdíme na vlak autobusem až do Doubravice,“ přibližuje Musil s tím, že se zúčastní jednání na krajském úřadě ohledně dalšího postupu v problematice územního plánu. O jeho změnu zažádali už v březnu minulého roku.

Rekonstrukce vlakového nádraží Boskovice:

Boskovice, foto: Marek TopičZměny ve vlakové dopravě uvítají i Boskovičtí, kteří se konečně bez přesedání dostanou do krajského města. Místostarostka Boskovic Jaromíra Vítková říká, že doprava je v současnosti komplikovaná hlavně pro starší lidi, kteří cestují za lékařem nebo úřady. S boskovickou spojkou se cestování usnadní a urychlí pro všechny. Podotýká, že součástí úprav na železnici bude i rekonstrukce boskovického vlakového nádraží, které je orientováno v oblouku. Vítková poznamenává, že počítají se dvěma nástupišti, která nahradí původní nízké, což zvýší bezpečnost pro cestující. „Rekonstrukce zasáhne také železniční přejezd v Dřevařské ulici. Jeho opravu bychom chtěli stihnout ještě před zahájením výstavby spojky,“ dodává Vítková s tím, že veškeré úpravy na železnici jsou akcí Jihomoravského kraje. Náklady pokryjí peníze z fondů EU.

Podle Květoslava Tuhna (SŽDC) si jen stavba trati napříč údolím mezi Boskovicemi a Lhotou Rapotinou vyžádá kolem 200 milionů korun. K této částce přibudou peníze za úpravy boskovického nádraží, zabezpečovacích zařízení či na elektrizaci tratě. podle Tuhna vše směřuje k tomu, aby stavba byla započata v roce 2012 a s uvedením spojky do provozu se počítá v letech 2015 až 2016.

Zdroj: Blanenský deník


Adys Poslat mail autorovi | 14.1.2009 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
14.01.2009 (17:35)  
já nemyslel trať až do třebové, ale myslel sem,že se trať v úseku Doubravice-Letovice povede přes Boskovice, napojí se to třeba až v Letovicích a ten úsek Dou-Let zůstane bez využití...holt sem si to blbě přečetl :D
chápu to teď dobře, že bude trať v úseku Doubravice-Třebová normálně zachována a do Boskovic povede jen elektrifikovaná jednokolejná odbočka, kde budou končit panťáky?
registrovaný uživatel JnR 
14.01.2009 (17:27)  
Jestli to s tou spojkou bude stejně jako se zmiňovanou silnicí Blansko - Boskovice, tak potěš koště. Ta silnice se "staví" už kdovíkolik let a pořád houby a to ji minulé vedení kraje mělo jako prioritu v krajských investicích...
dopisovatel nebo člen ŽP mouka  mail  
14.01.2009 (17:10)  
karosa: Obávám se, že Ploshulix měl na mysli současnou trať Skalice - Boskovice, ta bude nevyužita nebo zrušena. Nemá někdo nějakou mapu, kudy to asi tak povede? Btw se o této věci mluví už pěkných pár let. Cestující Brno - Bsokvice budou rádi, ale cestující Boskovice - Letovice se budou muset ve Skalici na rájeckým zhlaví napojit na hlavní trať a v Doubravici přestoupit, takže ty čtyři kilometry z rájeckýho zhlaví Skalice do Doubravice pojedou dvakrát. Myslím, že je přinutí jezdit busem, případně IGK. Ve Skalici budou nadšení, když jim tam teď jezdí vlak po půlhodině a bude jezdit po hodině.
registrovaný uživatel M 
14.01.2009 (17:08)  
njn, ale to se od ctenaru vyzaduje - nejsem zpravy na nove:-)
registrovaný uživatel thingie  mail  
14.01.2009 (16:47)  
M: (Pochopit, že každým prvním se nemyslí každý dá docela dost práce.)

Jinak, přestup ve Skalici je trochu nanic, protože to typicky obnáší přejít nadchod na sousední nástupiště, není to tak kritické, ale psychologicky to působí divně, když člověk jde padesát metrů kvůli skutečným čtyřem metrům vzdálenosti.

Spíš mi to tedy za 200 miliónů přijde dosti levné, neb nádraží v Boskovicích nazývat nádražím je neskutečně troufalé, protože je zčásti v oblouku, hned před ním přejezd přes hlavní silnici v Boskovicích, nástupiště jsou kratičká (50 metrů? možná ani to ne) a hned za ním trať na Chornici docela slušně stoupá (takže případné delší nádraží, aby se tam vešel aspoň pantograf, bude ve slušném krpálu, smí se to vůbec?). Nemluvě o tom, že tam je jen pár kolejí (ale samozřejmě, to bude asi stačit).
registrovaný uživatel M 
14.01.2009 (16:19)  
Myslenka je takova - do Doubravice budou jezdit vsechny vlaky. Potom bude kazdy druhy jezdit po stavajici trati do Skalice a kazdy prvni bude jezdit do Boskovic (lehce zjednoduseno). Vlaky budou mit proste dve konecne a budou do nich zajizdet stridave.
Dalkove vlaky budou i nadale jezdit po stavajici trati.
registrovaný uživatel karosa  mail  
14.01.2009 (16:15)  
Ploshulix: Proč by se trať na Třebovou rušila? Než něco napíšeš, bylo by dobré, kdyby ses aspoň podíval do atlasu, když už nevíš, o čem je řeč a ve škole při hodině zeměpisu jsi zřejmě chyběl.
14.01.2009 (16:03)  
a trať přes skalici, co se budovala za x milionů se jako zruší? fakt děsně složitý, přejít jedno nástupiště a přesednout si do šukafonu...
registrovaný uživatel Racek 
14.01.2009 (16:00)  
860 003: to s rozmazleností Boskovických nijak zvlášť nesouvisí, resp. jen kvůli ní by to nikdo nestavěl. Na lince S2 mezi Blanskem a Letovicemi chybí rozumné místo, kde by se hodilo pásmovat provoz (ukončovat každý druhý spoj) - Blansko je moc brzo, Letovice pozdě, a Rájec nebo Skalice jsou díry. A 3 kilometry od trati, zhruba uprostřed té vzdálenosti, leží Boskovice ... no nekupte to ;-)
registrovaný uživatel M 
14.01.2009 (16:00)  
Petryk - jestli by na tomto kilometru mely firmy sanci prezit krizi, tak na vybudovani R43 by mohla prezit ekonomika cele stredni Evropy:-)
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko