Boskovice - Do roku 2016 by měla být vybudována tzv. boskovická spojka, která nabídne na trati Brno – Boskovice pohodlnější a rychlejší cestování vlakem. Cestujícím tak hlavně odpadne složitý přestup ve Skalici nad Svitavou tak jako dnes. Boskovická spojka bude obnášet stavbu nové trati v délce asi 1 km a přinese novou zastávku ve Lhotě Rapotině či lepší ochranu před povodněmi. Stavba však začne nejdříve v roce 2012. Podle studie tratě koleje povedou z Doubravice do Lhoty Rapotiny, odkud se odkloní rovnou do Boskovic. V plánech se počítá i s novou silnicí, která propojí Boskovice s Blanskem.
Jak již bylo zmíněno, obě stavby poslouží i jako protipovodňová opatření. Starosta Lhoty Rapotiny Josef Musil říká, že voda bude protékat koridory mezi silnicí a tratí, zatímco dnes se do okolí rozlévá nekontrolovaně. Taktéž uvítá, že díky spojce vznikne ve vesnici i vlaková zastávka. „Musíme na vlak pěšky do Skalice nebo jezdíme na vlak autobusem až do Doubravice,“ přibližuje Musil s tím, že se zúčastní jednání na krajském úřadě ohledně dalšího postupu v problematice územního plánu. O jeho změnu zažádali už v březnu minulého roku.
Rekonstrukce vlakového nádraží Boskovice:
Změny ve vlakové dopravě uvítají i Boskovičtí, kteří se konečně bez přesedání dostanou do krajského města. Místostarostka Boskovic Jaromíra Vítková říká, že doprava je v současnosti komplikovaná hlavně pro starší lidi, kteří cestují za lékařem nebo úřady. S boskovickou spojkou se cestování usnadní a urychlí pro všechny. Podotýká, že součástí úprav na železnici bude i rekonstrukce boskovického vlakového nádraží, které je orientováno v oblouku. Vítková poznamenává, že počítají se dvěma nástupišti, která nahradí původní nízké, což zvýší bezpečnost pro cestující. „Rekonstrukce zasáhne také železniční přejezd v Dřevařské ulici. Jeho opravu bychom chtěli stihnout ještě před zahájením výstavby spojky,“ dodává Vítková s tím, že veškeré úpravy na železnici jsou akcí Jihomoravského kraje. Náklady pokryjí peníze z fondů EU.
Podle Květoslava Tuhna (SŽDC) si jen stavba trati napříč údolím mezi Boskovicemi a Lhotou Rapotinou vyžádá kolem 200 milionů korun. K této částce přibudou peníze za úpravy boskovického nádraží, zabezpečovacích zařízení či na elektrizaci tratě. podle Tuhna vše směřuje k tomu, aby stavba byla započata v roce 2012 a s uvedením spojky do provozu se počítá v letech 2015 až 2016.
Zdroj: Blanenský deník
| 14.1.2009 (11:00)
chápu to teď dobře, že bude trať v úseku Doubravice-Třebová normálně zachována a do Boskovic povede jen elektrifikovaná jednokolejná odbočka, kde budou končit panťáky?
Jinak, přestup ve Skalici je trochu nanic, protože to typicky obnáší přejít nadchod na sousední nástupiště, není to tak kritické, ale psychologicky to působí divně, když člověk jde padesát metrů kvůli skutečným čtyřem metrům vzdálenosti.
Spíš mi to tedy za 200 miliónů přijde dosti levné, neb nádraží v Boskovicích nazývat nádražím je neskutečně troufalé, protože je zčásti v oblouku, hned před ním přejezd přes hlavní silnici v Boskovicích, nástupiště jsou kratičká (50 metrů? možná ani to ne) a hned za ním trať na Chornici docela slušně stoupá (takže případné delší nádraží, aby se tam vešel aspoň pantograf, bude ve slušném krpálu, smí se to vůbec?). Nemluvě o tom, že tam je jen pár kolejí (ale samozřejmě, to bude asi stačit).
Dalkove vlaky budou i nadale jezdit po stavajici trati.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










