Boskovice - Do roku 2016 by měla být vybudována tzv. boskovická spojka, která nabídne na trati Brno – Boskovice pohodlnější a rychlejší cestování vlakem. Cestujícím tak hlavně odpadne složitý přestup ve Skalici nad Svitavou tak jako dnes. Boskovická spojka bude obnášet stavbu nové trati v délce asi 1 km a přinese novou zastávku ve Lhotě Rapotině či lepší ochranu před povodněmi. Stavba však začne nejdříve v roce 2012. Podle studie tratě koleje povedou z Doubravice do Lhoty Rapotiny, odkud se odkloní rovnou do Boskovic. V plánech se počítá i s novou silnicí, která propojí Boskovice s Blanskem.
Jak již bylo zmíněno, obě stavby poslouží i jako protipovodňová opatření. Starosta Lhoty Rapotiny Josef Musil říká, že voda bude protékat koridory mezi silnicí a tratí, zatímco dnes se do okolí rozlévá nekontrolovaně. Taktéž uvítá, že díky spojce vznikne ve vesnici i vlaková zastávka. „Musíme na vlak pěšky do Skalice nebo jezdíme na vlak autobusem až do Doubravice,“ přibližuje Musil s tím, že se zúčastní jednání na krajském úřadě ohledně dalšího postupu v problematice územního plánu. O jeho změnu zažádali už v březnu minulého roku.
Rekonstrukce vlakového nádraží Boskovice:
Změny ve vlakové dopravě uvítají i Boskovičtí, kteří se konečně bez přesedání dostanou do krajského města. Místostarostka Boskovic Jaromíra Vítková říká, že doprava je v současnosti komplikovaná hlavně pro starší lidi, kteří cestují za lékařem nebo úřady. S boskovickou spojkou se cestování usnadní a urychlí pro všechny. Podotýká, že součástí úprav na železnici bude i rekonstrukce boskovického vlakového nádraží, které je orientováno v oblouku. Vítková poznamenává, že počítají se dvěma nástupišti, která nahradí původní nízké, což zvýší bezpečnost pro cestující. „Rekonstrukce zasáhne také železniční přejezd v Dřevařské ulici. Jeho opravu bychom chtěli stihnout ještě před zahájením výstavby spojky,“ dodává Vítková s tím, že veškeré úpravy na železnici jsou akcí Jihomoravského kraje. Náklady pokryjí peníze z fondů EU.
Podle Květoslava Tuhna (SŽDC) si jen stavba trati napříč údolím mezi Boskovicemi a Lhotou Rapotinou vyžádá kolem 200 milionů korun. K této částce přibudou peníze za úpravy boskovického nádraží, zabezpečovacích zařízení či na elektrizaci tratě. podle Tuhna vše směřuje k tomu, aby stavba byla započata v roce 2012 a s uvedením spojky do provozu se počítá v letech 2015 až 2016.
Zdroj: Blanenský deník
| 14.1.2009 (11:00)
Mustafa, aron: 200 milionů korun. K této částce přibudou peníze za úpravy boskovického nádraží, zabezpečovacích zařízení či na elektrizaci tratě.
DJ:aby stavba byla započata v roce 2012 a s uvedením spojky do provozu se počítá v letech 2015 až 2016.
Začněte tím, že všechny obce, v jejichž katastru se bude stavět, to zapracují do svých územních plánů. Výkup pozemků. Projektová dokumentuce v několika stupních (s obrovským balíkem dokladů a vyjádření kde koho), posudek EIA (životní prostředí) - až budete mít v ruce stavební povolení s nabytím právní moci, tak teprve můžete žádat o dotace... Samotná stavba (práce stavební firmy) už je jen třešinka na dortu.
To je opravdu hodně smutné.
ta částka je adekvátní. Budou tam min.2 mostní objekty a velké množství zemních prací (násep bude sloužit zárověň jako protipovodňový val. Jinak železniční stavby jsou u nás podstatně víc přepálené než silniční, tak bych se nedivil kdyby z toho nakonec bylo 280.
aron:
pokud mám čas, vždy se snažím kromě zdejší mutace
přečíst i zdrojový článek. Ono to ctrl+c a ctrl+v a následný "tuning" zdrojového článku občas vede k úpravám v nichž se ztrácí původní informace. Ten přestup je v originále složitý např.pro pana Šamšulu, cituji Jízdu vlakem z Blanska do Boskovic Petru Šamšulovi i dalším lidem znepříjemňuje přestupování ve Skalici nad Svitavou.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










