..: Boskovická spojka by měla být hotová do roku 2016 :..

Doubravice nad Svitavou, foto: MilošBoskovice - Do roku 2016 by měla být vybudována tzv. boskovická spojka, která nabídne na trati Brno – Boskovice pohodlnější a rychlejší cestování vlakem. Cestujícím tak hlavně odpadne složitý přestup ve Skalici nad Svitavou tak jako dnes. Boskovická spojka bude obnášet stavbu nové trati v délce asi 1 km a přinese novou zastávku ve Lhotě Rapotině či lepší ochranu před povodněmi. Stavba však začne nejdříve v roce 2012. Podle studie tratě koleje povedou z Doubravice do Lhoty Rapotiny, odkud se odkloní rovnou do Boskovic. V plánech se počítá i s novou silnicí, která propojí Boskovice s Blanskem.

Jak již bylo zmíněno, obě stavby poslouží i jako protipovodňová opatření. Starosta Lhoty Rapotiny Josef Musil říká, že voda bude protékat koridory mezi silnicí a tratí, zatímco dnes se do okolí rozlévá nekontrolovaně. Taktéž uvítá, že díky spojce vznikne ve vesnici i vlaková zastávka. „Musíme na vlak pěšky do Skalice nebo jezdíme na vlak autobusem až do Doubravice,“ přibližuje Musil s tím, že se zúčastní jednání na krajském úřadě ohledně dalšího postupu v problematice územního plánu. O jeho změnu zažádali už v březnu minulého roku.

Rekonstrukce vlakového nádraží Boskovice:

Boskovice, foto: Marek TopičZměny ve vlakové dopravě uvítají i Boskovičtí, kteří se konečně bez přesedání dostanou do krajského města. Místostarostka Boskovic Jaromíra Vítková říká, že doprava je v současnosti komplikovaná hlavně pro starší lidi, kteří cestují za lékařem nebo úřady. S boskovickou spojkou se cestování usnadní a urychlí pro všechny. Podotýká, že součástí úprav na železnici bude i rekonstrukce boskovického vlakového nádraží, které je orientováno v oblouku. Vítková poznamenává, že počítají se dvěma nástupišti, která nahradí původní nízké, což zvýší bezpečnost pro cestující. „Rekonstrukce zasáhne také železniční přejezd v Dřevařské ulici. Jeho opravu bychom chtěli stihnout ještě před zahájením výstavby spojky,“ dodává Vítková s tím, že veškeré úpravy na železnici jsou akcí Jihomoravského kraje. Náklady pokryjí peníze z fondů EU.

Podle Květoslava Tuhna (SŽDC) si jen stavba trati napříč údolím mezi Boskovicemi a Lhotou Rapotinou vyžádá kolem 200 milionů korun. K této částce přibudou peníze za úpravy boskovického nádraží, zabezpečovacích zařízení či na elektrizaci tratě. podle Tuhna vše směřuje k tomu, aby stavba byla započata v roce 2012 a s uvedením spojky do provozu se počítá v letech 2015 až 2016.

Zdroj: Blanenský deník


Adys Poslat mail autorovi | 14.1.2009 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Petryk 
14.01.2009 (15:57)  
Při troše snahy a zájmu všech zúčastněných se to dá zorganizovat mnohem rychleji (vím o čem mluvím), tak proč se toho nechytnout jako vládní záležitost "hladová zeď"? Firmy by měli šanci přežít krizi...
14.01.2009 (14:33)  
Mně se zo zdá dobré bude to splňovat 2v1.
registrovaný uživatel Semík  mail  
14.01.2009 (14:28)  
Pánové, než začnete psát komentáře, si to pořádně přečtěte.
Mustafa, aron: 200 milionů korun. K této částce přibudou peníze za úpravy boskovického nádraží, zabezpečovacích zařízení či na elektrizaci tratě.
DJ:aby stavba byla započata v roce 2012 a s uvedením spojky do provozu se počítá v letech 2015 až 2016.
14.01.2009 (14:16)  
DJ: Jestli se začne nejdříve v roce 2012 a skončí do roku 2016, potrvá to max. 4 roky. To mi na stavbu nové spojky se dvěma mostními objekty, rekonstrukce části tratě včetně překopání stanice Boskovice, elektrizace celé té srandy a výstavbě silnice coby protipovodňového valu, nepřijde až tak dlouhá doba.
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
14.01.2009 (14:12)  
DJ: Neznám stávající stav, ale je nutná spousta kroků, které je nutno řešit jak pro trať o délce 1 km nebo třeba 35 km.
Začněte tím, že všechny obce, v jejichž katastru se bude stavět, to zapracují do svých územních plánů. Výkup pozemků. Projektová dokumentuce v několika stupních (s obrovským balíkem dokladů a vyjádření kde koho), posudek EIA (životní prostředí) - až budete mít v ruce stavební povolení s nabytím právní moci, tak teprve můžete žádat o dotace... Samotná stavba (práce stavební firmy) už je jen třešinka na dortu.
registrovaný uživatel DJ 
14.01.2009 (13:41)  
Kam to má ta železnice spět? Tady píšeme, že "by měla" být hotova jedna malá spojka o délce 1 km, a to až za 7 let. :-(
To je opravdu hodně smutné.
14.01.2009 (13:29)  
Boskovičtí jsou moc rozmazlení. Já musím na trase Praha-Nové Ouholice z denní v Kralupech přestupovat, přitom je to přímá trať Praha-Děčín, a celá léta pro nezájem ČD s tím nelze udělat nic. Ať jsou rádi, že se někam vůbec dostanou, a že jim spoje navazují. To by pak mohli chtít třeba Kouřimští přímý spoj Kouřim-Praha, nebo Sedlčanští spoj Sedlčany-Praha. To by v tom byl čert, abychom nevyhnali substrát (kaštany) do vlastních aut.
registrovaný uživatel waszyn 
14.01.2009 (12:35)  
mustafa:
ta částka je adekvátní. Budou tam min.2 mostní objekty a velké množství zemních prací (násep bude sloužit zárověň jako protipovodňový val. Jinak železniční stavby jsou u nás podstatně víc přepálené než silniční, tak bych se nedivil kdyby z toho nakonec bylo 280.
aron:
pokud mám čas, vždy se snažím kromě zdejší mutace
přečíst i zdrojový článek. Ono to ctrl+c a ctrl+v a následný "tuning" zdrojového článku občas vede k úpravám v nichž se ztrácí původní informace. Ten přestup je v originále složitý např.pro pana Šamšulu, cituji Jízdu vlakem z Blanska do Boskovic Petru Šamšulovi i dalším lidem znepříjemňuje přestupování ve Skalici nad Svitavou.
registrovaný uživatel aron 
14.01.2009 (12:30)  
Vítek: To by bylo nejlepší, ale prakticky to nejde a tam kde by to i šlo, tak tam není vůle.
14.01.2009 (12:27)  
Pánové a není lepší nemít žádné přestupy? Logicky je to ulehčení pro všechny (cestující, veřejnost, ...). Tak by se dalo vysvětlit, že současnost je složitá. Snažme se neslovíčkařit!
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko