..: Subvencované výkony na severu Čech lákají Brity i Francouze :..

DB 612 SmržovkaLiberecko – Vozit cestující po českých lokálkách s vydatným příspěvkem krajů je pro dopravce zřejmě lákavé sousto. Důkazem toho je alespoň zájem firem, které se přihlásily do soutěže na zajištění regionální vlakové dopravy po vybraných tratích v Libereckém kraji. Ten je po Karlovarsku teprve druhým, který bude provoz osobních vlaků suvencovat podle toho, kdo z dopravců nabídne nejlepší podmínky. Na severu Čech soutěží celkem 5 dopravních společností se zvučnými jmény. Ty se utkají zhruba o třetinu tratí v Libereckém kraji, na jejichž provoz právě doplácí.

Jiří Mužík ze Sdružení železničních společností říká, že je načase, aby podobné soutěže začalo vyhlašovat samotné ministerstvo dopravy a jiné kraje. Podle něj je právě vysoký počet uchazečů signálem, že o provozování regionální železniční dopravy je u nás zájem. Většinu financí na úhradu ztráty z provozu osobních vlaků zatím plošně získávají ČD, které ročně inkasují kolem 8 miliard z veřejných prostředků a požadují další. Podobné podmínky tak chtějí i ostatní dopravci. Do soutěže na severu Čech se přihlásily společnosti Arriva, České dráhy, Keolis, Student Agency a Viamont.

Výběrové řízení zatím vypsal jen Liberecký a Karlovarský kraj. Ty budou později dopravce porovnávat, rozhodujícím faktorem pro uzavření kontraktu na patnáct let bude cena a kvalita nabízených vlakových spojů. Podle Petra Moravce, bývalého šéfa Veolia Transport, který je v současnosti náměstkem pro osobní dopravu ČD, tyto tendry ukáží skutečné náklady na provoz a kraje pochopí, že budou muset za dopravu platit více než dosud. Petr Prokeš, vedoucí společnosti KORID zajišťující na Liberecku koordinaci veřejné dopravy, se nechal slyšet, že by na kolejích v kraji rád viděl moderní nízkopodlažní motorové jednotky. Ty by měly splňovat všechny současné požadavky v osobní vlakové dopravě.

Kraj by měl mít ke konci února však již jasno, kdo bude zajišťovat dopravu na trati z Liberce do Rybniště přes Žitavu. Okolo českých kolejí se zatím v tichosti pohybují i jiní dopravci, jako německé Deutsche Bahn, či rakouské ÖBB. Liberecký kraj již dříve podobnou soutěž vypsal, nicméně nabídky od ostatních dopravců byly mnohem vyšší a dražší než současný provoz Českých drah. Dle serveru iDNES.cz Ministerstvo dopravy chystá nový zákon o veřejných službách v přepravě, z něhož pramení, že VŘ bude vyhlašovat samotný stát.

Zdroj: iDNES.cz; námět: Adys


Vítek_V | 16.1.2009 (16:14)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus ČR Liberecký


  1 ... 8 9 10 11 12 ... 15      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
16.01.2009 (19:14)  
Tak na vykony, ktere jsou predmetem VR nasazuji CD zhruba 10 vozidel (obehy spolecne i s jinymi tratemi, takze to neni presne*). Z toho 6 vozidel je celkem modernich - 2x843+943 a 4x RN Trio. CD tedy bude stacit do ROKU 2011 nakoupit 4-5 regionov a je vymalovano.

*Z toho plyne, ze pokud vyhraje nekdo jiny, obehy se budou muset rozdelit a vse bude drazsi a mene efektivni.
Registrierter Benutzer M 
16.01.2009 (19:11)  
Demone - o tom, ktera trat sype a ktera ne, tak at o tom rozhodnou ti zajemci. Akorat zlehka pochybuji, ze by se o to Frantici a anglani zajimalo, kdyby na to museli doplacet.
Nevim co delas, ale obchodovat s tebou musi byt pro kazdeho pozehnani...
Registrierter Benutzer M 
16.01.2009 (19:10)  
Ales Franc - to si delas kozy, ne? Zaprve jak muze firma odmitnout nekoho propustit? To jsou zakazane vypovedi dane zamestnancem?
A soud by mel nekomu prikazovat nekoho zamestnat? Takze kdyby Policie nekupovala Skodovky, ale treba Renaulty a Skoda Auto by prisla o statni zakazky, tak Renault je povinen zamestnat (nebo odskodnit) ty propustene a nepotrebne zamestnance?
Tohle uz se nekdy v historii stalo? A nemyslim tu historii 48-89...
Registrierter Benutzer DÉMON 
16.01.2009 (19:09)  
to web: trať Liberec - Harrachov a trať Smržovka - Josefáč, jistě a bezesporu za rozinky považovat jdou...
16.01.2009 (19:08)  
Jenže tady pořád proti tomu aby tady také působily soukromí dopravci všichni kopou protože ČD jsou asi svatý když ti soukromí dopravci budou nabízet lepší vozy a ceny tak proč se tomu bránit,ale i tak se divím že se ti soukromí dopravci o to tolik hlasí protože z toho moc nevytěžej.
Registrierter Benutzer DÉMON 
16.01.2009 (19:08)  
to M: mluvím o tratích, kde to méně sype, mysli si třeba že tomu tak není ale jsou tratě, které jsou ziskové a které jsou ztrátové (v různé míře obou polarit). Víš, ne každá trať nese stejně ale to asi nemusím vysvětlovat (možná pro tebe ano...:-))
Registrierter Benutzer Web 
16.01.2009 (19:07)  
DÉMON: Probuď se! Tratě v téhle soutěži už sou podle tebe taky rozinky?!! Tak to jedině že by šli jezdit ZDO někam na vlečku JZD...
Registrierter Benutzer M 
16.01.2009 (19:07)  
aron - no, jsem rad, ze "ten hloupej" nejsem sam:-))
Registrierter Benutzer aron 
16.01.2009 (19:05)  
Anri:A když soukromník prodá jízdenku na vlak ČD, tak si to napíše jako prokazatelnej zisk? Nebo si to pak navzájem přeůčtujou?
Registrierter Benutzer M 
16.01.2009 (19:04)  
Anri (19:00) - tak si udelej porad v tvych nickcich... Nemuzes napsat, ze jsi o CD nenapsal ani carku, kdyz se v prispevku 18:45 zkratka CD objevuje hned trikrat!!

Jo, bude to pozadovat jako prokazatelnou ztratu. Jenze ta ztrata nevznikne ve vakuu - vznikne tak, ze CD budou mit vetsi trzby, nez by si zaslouzili - to znamena, ze ta ztrata (soukromnika), co ji bude potreba dorovnat se logicky odebere CD (ktery by tenhle prijem nemely za co vyuctovat)...
Neni tam ani o kurunu vic nakladu nebo dotaci...
  1 ... 8 9 10 11 12 ... 15      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko