..: Subvencované výkony na severu Čech lákají Brity i Francouze :..

DB 612 SmržovkaLiberecko – Vozit cestující po českých lokálkách s vydatným příspěvkem krajů je pro dopravce zřejmě lákavé sousto. Důkazem toho je alespoň zájem firem, které se přihlásily do soutěže na zajištění regionální vlakové dopravy po vybraných tratích v Libereckém kraji. Ten je po Karlovarsku teprve druhým, který bude provoz osobních vlaků suvencovat podle toho, kdo z dopravců nabídne nejlepší podmínky. Na severu Čech soutěží celkem 5 dopravních společností se zvučnými jmény. Ty se utkají zhruba o třetinu tratí v Libereckém kraji, na jejichž provoz právě doplácí.

Jiří Mužík ze Sdružení železničních společností říká, že je načase, aby podobné soutěže začalo vyhlašovat samotné ministerstvo dopravy a jiné kraje. Podle něj je právě vysoký počet uchazečů signálem, že o provozování regionální železniční dopravy je u nás zájem. Většinu financí na úhradu ztráty z provozu osobních vlaků zatím plošně získávají ČD, které ročně inkasují kolem 8 miliard z veřejných prostředků a požadují další. Podobné podmínky tak chtějí i ostatní dopravci. Do soutěže na severu Čech se přihlásily společnosti Arriva, České dráhy, Keolis, Student Agency a Viamont.

Výběrové řízení zatím vypsal jen Liberecký a Karlovarský kraj. Ty budou později dopravce porovnávat, rozhodujícím faktorem pro uzavření kontraktu na patnáct let bude cena a kvalita nabízených vlakových spojů. Podle Petra Moravce, bývalého šéfa Veolia Transport, který je v současnosti náměstkem pro osobní dopravu ČD, tyto tendry ukáží skutečné náklady na provoz a kraje pochopí, že budou muset za dopravu platit více než dosud. Petr Prokeš, vedoucí společnosti KORID zajišťující na Liberecku koordinaci veřejné dopravy, se nechal slyšet, že by na kolejích v kraji rád viděl moderní nízkopodlažní motorové jednotky. Ty by měly splňovat všechny současné požadavky v osobní vlakové dopravě.

Kraj by měl mít ke konci února však již jasno, kdo bude zajišťovat dopravu na trati z Liberce do Rybniště přes Žitavu. Okolo českých kolejí se zatím v tichosti pohybují i jiní dopravci, jako německé Deutsche Bahn, či rakouské ÖBB. Liberecký kraj již dříve podobnou soutěž vypsal, nicméně nabídky od ostatních dopravců byly mnohem vyšší a dražší než současný provoz Českých drah. Dle serveru iDNES.cz Ministerstvo dopravy chystá nový zákon o veřejných službách v přepravě, z něhož pramení, že VŘ bude vyhlašovat samotný stát.

Zdroj: iDNES.cz; námět: Adys


Vítek_V | 16.1.2009 (16:14)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus ČR Liberecký


  1 ... 7 8 9 10 11 ... 15      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
16.01.2009 (19:29)  
M: ano, slovensko je temer prakticky od osmsetdesitkovane.
Registrierter Benutzer DÉMON 
16.01.2009 (19:27)  
to M: vše není o penězích železnice se řadí do terciéru, jsou to služby stejně jako např. zdravotnictví.
Registrierter Benutzer M 
16.01.2009 (19:27)  
Na Slovensku je uz slisovaly? (kdyz teda budeme slovickarit a neresit podstatu veci)
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
16.01.2009 (19:24)  
M: co kdyz do roku 2011 ty Regionovy nakoupi i nekdo jiny (nebo CD maji na Regionovy exkluzivitu?)
Maji :D

Pozn.: kazdy kdo ma 810 si je muze poridit, ale kolik takovych je?
Registrierter Benutzer aron 
16.01.2009 (19:23)  
M: Myslím že reginy nikdo jinej koupit nemůže, protože ČD si dodávaj vlastní "materiál".
Registrierter Benutzer M 
16.01.2009 (19:22)  
Pokud strojvudce prestane pracovat u CD, ale zacne jinde, tak se na jeho profesi NIC nemeni a porad muze delat to, co ho bavi...
Loajalita? Mozna jo, uvidime... Mozan si takynekdo rekne, ze uz ho nebavi zit podle vecnych tabulek, predpisu a narizeni (nemyslim "pravidla zeleznicniho provozu"), ktera ho u CD svazuji a chce zmenu... Mozna si rekne, ze jeho sef je neskutecnej kreten a chce jinyho (coz zatim jaksi moc nebylo mozne)...
Registrierter Benutzer DÉMON 
16.01.2009 (19:21)  
to M: o tom která trať sype nebo ne nerozhodují zájemci o provozování ale její poloha v sídelní struktůře kraje.
Registrierter Benutzer DÉMON 
16.01.2009 (19:18)  
to M: strojevedoucí bych viděl v pozici zaměstnání trochu jinak než účetní, popeláře, ajťáky atd.. je tam pořád hafo lidí co tuhle práci rozhodně nedělá pro prachy...(je to v dnešní době trochu divné ale je to tak...) Osobně bych očekával jistou dávku loajality k podniku...
Registrierter Benutzer M 
16.01.2009 (19:17)  
Anri
** z toho plyne i to, ze kdyby se obehy spojily, tak by vsechno bylo levnejsi a vice efektivni... (aneb aby tve tvrzeni bylo pravdive, tak by vsude musely CD byt presne ve vrcholu parabol ziskovosti a efektivity...)

Mimochodem, co kdyz do roku 2011 ty Regionovy nakoupi i nekdo jiny (nebo CD maji na Regionovy exkluzivitu?), pripadne co kdyz koupi neco lepsiho? Bude taky vymalovano?
Registrierter Benutzer M 
16.01.2009 (19:15)  
Jiří Mužík ze Sdružení železničních společností říká, že je načase, aby podobné soutěže začalo vyhlašovat samotné ministerstvo dopravy a jiné kraje. Podle něj je právě vysoký počet uchazečů signálem, že o provozování regionální železniční dopravy je u nás zájem.

Proc o to ten vysoky pocet uchazecu ma zajem? Asi potrebuji proprat prachy, takze jim nevadi, ze budou podnikat se ztratou...
  1 ... 7 8 9 10 11 ... 15      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko