..: Dopravci žalují stát za podporu Českých drah :..

peníze, foto: www.nasepenize.cz Česko – Sdružení železničních společností (SŽS), zastupující externí dopravce, připravilo žalobu na český stát. Ta bude v nejbližších dnech odeslána k Evropskému soudnímu dvoru do Bruselu. Za žalobou stojí Radim Jančura ze společnosti Student Agency, který jí dokončil. Stát se podle SŽS dopustil nedovolené podpory, kdy drahám vyplatil 12 miliard za majetek převedený SŽDC. Podle železničních dopravců, které SŽS zastupuje, právě stát jakožto vlastník ČD zaplatil prakticky sám sobě za vlastní majetek. Za vyčleněný majetek měl však zaplatit pouze náklady, které se pohybují v řádu stovek milionů.

Ve finále se však jedná o částku blížící se zmiňované hodnotě 12 miliard. Z toho obnosu dráhy chtějí financovat například nákup nových souprav, či jinak investovat do majetku podniku. Díky tomu tak mají před konkurenčními společnostmi značnou výhodu. Za podanou žalobou nestojí jen na železničních serverech přetřásaná a diskutovaná Student Agency. Sdružení železničních společností zastupuje dalších 18 dopravců neméně zvučných jmen, jako Viamont, Veolia Transport, RailTransport či JHMD, nicméně Student Agency měla na vytvoření a samotné přípravě významnou roli. Poněkud nedotaženě se však jeví fakt, že Jančura jen chce, aby si stát vzal své peníze od ČD zpět.

Resort dopravy, kterému nyní šéfuje Petr Bendl (ODS), si za svým verdiktem o platbách pro dráhy vždy pevně stál. Dle ministerských pracovníků však údajně nešlo majetek z drah přímo vyvést i přes to, že jeho majoritním vlastníkem byl stát a s možným oddělením se počítalo již v dobách, kdy vláda majetek převedla z původní státní organizace. Dle Mužíka tak právě stát zvýhodil dopravce, který má na železniční sféře monopol.

Zdroje: SŽS, Hospodářské noviny


Vítek_V | 4.2.2009 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 9 10 11 12 13 ... 15      Zpráv na stránku:   
04.02.2009 (19:07)  
dohlib: tzv souběhy, o kterých mluvíš, již jsou pokutovatelný ze strany EU. Navíc myslím, že k ním v zas tak velké míře nedochází....Páč málokdy je totožná trasa bus-vlak...Dám příklad, bydlím v Říčanech, vlaky i busy sem z prahy jezdí immer wehre, jenže např půlka města je od busu vzdálena pres 2 km, tak jezdi vlakem, a naopak
04.02.2009 (19:05)  
Přesně tak. Žlutý vlak je a dlouho ještě bude jen fatamorgana. A jediné, co se možná velkohubému šéfovi povede, si vyvzdorovat náhradu (nebo duplicitní provoz) z Prahy do Ostravy. Až převezme někde kompletně kraj, teprve smeknu. Takhle tato jeho aktivita směřuje výhradně k likvidaci dráhy v ČR jako takové (viz chybějíécí miliardy na obnovu parku, o kterých se tlachá a propad roste), což mu jako podnikateli v autobusové dopravě určitě není proti mysli. Akorát, že jeho dálkové spoje žádnou dopravní obsluhu netvoří, poněvadž kupovat místenky dopředu, počítat s tím, že ve špičce je vyprodáno a v málo frekventovaných časech se nejede vůbec, dává šanci konkurenci jiné a to IAD.
registrovaný uživatel gzy 
04.02.2009 (19:02)  
jsem zvědav kdy z drážních termínů zmizí dementní výraz externí dopravce... soukromníci jsou dopravci jezdící podle stejného zákona jako CD, i na stejnou licenci, budíček páni vyplachovači!
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
04.02.2009 (18:58)  
Drahy berou dotace podle smluv s MD CR a s kraji. S kazdym krajem maji smlouvu trochu jinou, ale vetsina krajských smluv bude hodne podobna tem, ktere maji s MD.
A podle tech: CD MUSI pravidelne vykazovat ztraty a NEMOHOU si nechat prijmy z jizdneho (alespon ne cele) a PLATI snakce za nedodrzeni kvality souprav, cistoty, nepripoje, zpozdeni atp.

Racte prosim misto ventilace svych vlastnich "produktu" :) klavesnici prostudovat zde: http://www.mdcr.cz/cs/Verejna-doprava/Smlouvy+o+ZVS/
04.02.2009 (18:57)  
Je fakt vtipné, že za nedovolenou veřejnou podporu stát žaluje mimo jiné Viamont. No ale aspoň počkali, než Řebíček vypadnul. No a obdiv má Veolia, určitě tím podstaně vzrostly její šance provozovat státem dotované rychlíky.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
04.02.2009 (18:49)  
dohlib:
A ČD vozí většinou jen vzduch a berou na to nehorázné dotace.
Dohlibe, ty dotace jsou ve srovnani se "zapadem" i "vychodem" vice nez horázné, nikoliv nehorazne. A to ze CD vozi vzduch neni problem CD!! Totez soubehy.
04.02.2009 (18:42)  
Strašně chytří tu ste, ČD jsou nejhorši že? at žije žlutý vlak ale všechno je o lidech myslíte si že jak to povede žlutý vlak že to bude lepší ani náhodou .Jezdit s autobusem to je sranda ale vlak to je jiné. A to nemám rád české dráhy a ODS-ku zvláště
registrovaný uživatel dohlib 
04.02.2009 (18:31)  
Konečně se našel někdo, kdo podal žalobu na rozhazování peněz daňových poplatníků ve prospěch molochu, který si chrání své monopoly a staré struktury. Podávat žalobu k českému soudu by nikam nevedlo, tak proč ne rovnou do Bruselu. Hodnotím to kladně, i kdyby nebyla žaloba uznána, aspoň se trochu "prolomí ledy". A ČD vozí většinou jen vzduch a berou na to nehorázné dotace. Mnohdy jede z městečka do městečka pozdě večer či v noci prázdný autobus a skoro zároveň i prázdný vlak. K čemu je takové navyšování spojů? Když nejede autobus, jede vlak nebo opačně.
registrovaný uživatel M 
04.02.2009 (17:38)  
Cestujici, happy - no a jsme u toho... PRY, MOZNA, SNAD... Nikdo ani nevi, za co presne se plati, co je v zisku, co je ve ztrate, co ma smysl, co nema smysl...
registrovaný uživatel happy 
04.02.2009 (17:24)  
ad Cestující: Prý dálková doprava je v plusu prej 200 mil.Té se daří nejlépe i přes vř Pard-Lib,Plz-Most.Ovšem nedostává se jí dostatečné péče,jak by si zasloužila.Myslím,že se tam dá vybrat daleko více,než dnes.
  1 ... 9 10 11 12 13 ... 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko