..: Dopravci žalují stát za podporu Českých drah :..

peníze, foto: www.nasepenize.cz Česko – Sdružení železničních společností (SŽS), zastupující externí dopravce, připravilo žalobu na český stát. Ta bude v nejbližších dnech odeslána k Evropskému soudnímu dvoru do Bruselu. Za žalobou stojí Radim Jančura ze společnosti Student Agency, který jí dokončil. Stát se podle SŽS dopustil nedovolené podpory, kdy drahám vyplatil 12 miliard za majetek převedený SŽDC. Podle železničních dopravců, které SŽS zastupuje, právě stát jakožto vlastník ČD zaplatil prakticky sám sobě za vlastní majetek. Za vyčleněný majetek měl však zaplatit pouze náklady, které se pohybují v řádu stovek milionů.

Ve finále se však jedná o částku blížící se zmiňované hodnotě 12 miliard. Z toho obnosu dráhy chtějí financovat například nákup nových souprav, či jinak investovat do majetku podniku. Díky tomu tak mají před konkurenčními společnostmi značnou výhodu. Za podanou žalobou nestojí jen na železničních serverech přetřásaná a diskutovaná Student Agency. Sdružení železničních společností zastupuje dalších 18 dopravců neméně zvučných jmen, jako Viamont, Veolia Transport, RailTransport či JHMD, nicméně Student Agency měla na vytvoření a samotné přípravě významnou roli. Poněkud nedotaženě se však jeví fakt, že Jančura jen chce, aby si stát vzal své peníze od ČD zpět.

Resort dopravy, kterému nyní šéfuje Petr Bendl (ODS), si za svým verdiktem o platbách pro dráhy vždy pevně stál. Dle ministerských pracovníků však údajně nešlo majetek z drah přímo vyvést i přes to, že jeho majoritním vlastníkem byl stát a s možným oddělením se počítalo již v dobách, kdy vláda majetek převedla z původní státní organizace. Dle Mužíka tak právě stát zvýhodil dopravce, který má na železniční sféře monopol.

Zdroje: SŽS, Hospodářské noviny


Vítek_V | 4.2.2009 (13:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   
04.02.2009 (14:32)  
Ale tak oni přece nepřiznají, že to utopili v hospodaření. Vždycky se to musí nějak přijatelně zdůvodnit. Osobně si myslím, že není jednoznačné ani to, že Cargo "lepilo záplaty" ČD. Vždyť oni často nevědí, kolik je co stojí. Spousta peněz se taky utratí na spoustu úředníků.
Registrierter Benutzer M 
04.02.2009 (14:25)  
Nechapu, jak muze v provozu dojit ke ztrate, kdyz objednatel ztraty hradi...
Jako jako koupit si kolo za 3000 korun tak, ze 1000 dam ze sveho, 2000 mi daji tatinek s maminkou a presto mi porad 500 korun chybi? Tak to asi bude nekdo problem, ne? Bud jsem se v obchode prehmatl a koupil si kolo za 3500 nebo jsem ze sveho nedal 1000, ale jen 500 a 500 jsem utratil s kamosema v cukrarne...
Nebo je to proste zazrak:-)
Registrierter Benutzer Fauny  mail  
04.02.2009 (14:20)  
Někde jsem četl, že většina těch peněž šla opravdu jako "záplata" na ztráty z provozu. Bylo to myslím dokonce v nějakém oficiálním prohlášení někoho z vedení ČD.
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
04.02.2009 (14:04)  
Frantisek: objem této dopravy je předem dohodnut za konkrétní částku, a když kraj nabídne peněz méně, seškrtají se spoje.

Ted se ukazuje, ze tomu je tak, jak pisete, ale ke skrtani spoju jeste nedoslo. Tato situace ale jiz trva nekolik let. "Dira" se doposud lepila z CDC a nyni se lepi z prodeje majetku CD.
Pro hloubavejsi odkaz: http://www.ceskedrahy.cz/wps/wcm/connect/cd-cz/cd/skupina_cd/fakta_a_cisla/vyrocni_zpravy/
04.02.2009 (13:53)  
Bez tak si zase namastili kapsy!
04.02.2009 (13:47)  
A komu tím prospějete co ? Druhé straně ?
04.02.2009 (13:46)  
To by mě zajímalo kam se těch 12 miliard podělo ?? Na vozovém parku není tedy absolutně nic poznat.
04.02.2009 (13:38)  
Fauny: Obávám se, že nelze jednoznačně říci, že ty peníze šly na provoz regionálních vlaků, nota bene když objem této dopravy je předem dohodnut za konkrétní částku, a když kraj nabídne peněz méně, seškrtají se spoje. Cestující bude bit tak jako tak, protože ČD stojí na kritické mezi, stát není ochoten ani financovat obnovu vozidel (viz včerejší rozhovor ČT1 s panem ministerm Kalouskem, který vidí problém v půjčení 10 miliard na toto, zatímco na dálnice by hádám neváhal půjčit 10x tolik), ani vést vlastní podnik k větší efektivitě. Vozidla i tratě se časem rozpadnou a nebude nic.
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
04.02.2009 (13:31)  
Chachaaa :D


To zase bude stat poplatniky, penez, nez tu zalobu zamitnou.
Registrierter Benutzer Fauny  mail  
04.02.2009 (13:25)  
A komu tou žalobou prospěje? Pokud budou dráhy nějak pokutovány, opět na to doplatí jen obyčejný cestující. Na Jančuru velký bič a malý dvůr! Mimochodem 12 miliard už dráhy vrátit nemůžou protože z nich nic nezbylo, většina z tohoto balíku peněz šla na pokrytí ztráty z osobní přepravy.
  1 ... 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko