..: Aktualizace: U Paskova na Frýdecko-Místecku se srazily dva vlaky :..

Nehoda u Paskova, 16.2.2009, foto: Dennis HübschFrýdecko-Místecko - Mezi Paskovem a Vratimovem na Frýdecko-Místecku na jednokolejné trati, konkrétně u vjezdového návěstidla žst. Paskov od Vratimova, se v cca 9:10 čelně srazil Os 3101 z Kojetína do Ostravy s protijedoucím Os 3116 ve směru Ostrava - Frenštát pod Radhoštěm. Os 3116 (tažený lokomotivou 754.040) zastavil před návěstí "stůj" na vjezdovém návěstidle ŽST Paskov a druhý, vedený motorovým vozem 842.019, do něj rychlostí cca 40 km/h čelně narazil. Při nehodě bylo zraněno více než 40 osob včetně dvou zaměstnanců drah; k žádnému úmrtí nedošlo. Předpokládaná škoda na vozidlech činí 7,5 milionu Kč, škoda na železničním svršku byla předběžně odhadnuta v řádu tisíců korun.

"Motorový osobní vlak jedním podvozkem vykolejil," uvádí mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar. Dle záchranářů bylo na místě ošetřeno 23 osob, z nichž dva byly transportováni vrtulníkem a další byli rozvezeni do nemocnic v Ostravě a Frýdku-Místku. Celková bilance zraněných ale činí více než 40 (podle jiných zdrojů více než 50), protože řada z nich vyhledala ošetření individuálně. Mezi zraněnými je jeden ze strojvedoucích s poraněnou hlavou.

Mezi Vratimovem a Paskovem již byla zavedena náhradní autobusová doprava, provoz na trati 323 má být obnoven dnes v podvečerních nebo večerních hodinách. Podle našich informací byl vlak Os 3101 opožděn o 29 minut ze stanice Lískovec u Frýdku. Toto zpoždění nabral cestou z Kojetína pro opakované závady na jednom z vozů, ve Frýdlantu byl vůz vyřazen. Ve stanici Paskov měla tedy souprava čekat na mimořádné vykřižování s protijedoucím vlakem, což se ovšem nestalo a motorová souprava odjela ze železniční stanice ve směru na Vratimov, ačkoliv strojvedoucí musel podle prvních závěrů bezpečně vidět návěst, zakazující odjezd a čelně narazila do soupravy vlaku 3116, jenž zůstal stát asi 30 metrů před vjezdovým návěstidlem. Policie a Drážní inspekce již ohledávají místo nehody a zajišťují potřebné důkazy. "Na stanovení příčiny nehody je dosud brzy, s největší pravděpodobností k ní však došlo důsledkem selhání lidského činitele," konstatuje tiskové prohlášení Drážní inspekce.

Provoz byl obnoven téhož dne po 18. hodině, prvním vlakem, který místem nehody projel, je Os 3132 do Frenštátu pod Radhoštěm s odjezdem z Ostravy hl.n. v 17:45, který měl do Paskova přijet v 18:09.

Nehoda u Paskova, 16.2.2009, foto: Dennis Hübsch Nehoda u Paskova, 16.2.2009, foto: Dennis Hübsch Nehoda u Paskova, 16.2.2009, foto: Dennis Hübsch Nehoda u Paskova, 16.2.2009, foto: Dennis Hübsch

Zdroje: Idnes.cz, tisková zpráva ČD, Drážní inspekce ČR; fotografie: Dennis Hübsch


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 16.2.2009 (9:49)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 18      Zpráv na stránku:   
17.02.2009 (23:11)  
Land: lépe bych to shrnout nedovedl. Proč se železnice nezabezpečuje lépe a nepracuje systematicky na omezení nehodovosti a pečlivým zkoumáním a odstraňováním sekundárních příčin? Zkusím tipovat.

1. Poškozená (zničená) vozidla mají většinou mizivou hodnotu.

2. Je jedno jak plné vlaky jezdí, když nehoda způsobí odliv části z nich (což jistě každá nehoda způsobí), tak se finančně nic nestane.

3. Většina cestujících to většinou nějak přežije, takže řekneme "koukněte na D11 jak je ta nebezpečná a buďte rádi, že vlaky nebourají stejně často".

Málokdo si připouští, že uvedený stav prostě jisitojistě směřuje k fatálnímu průseru, je jen otázka času kdy se potřebné mizerné okolnosti naskytnou a už to nebude z prdele klika... Vždyť se tady může jezdit až 160 km/h na fírovské oči a opakovač, který profrčí cokoliv, když fíra potvrdí živák.
registrovaný uživatel land 
17.02.2009 (23:03)  
Chikatetsujin: Jste dost ojedinělý případ diskutujícího, který pochopil, o čem jsem mluvil. Opravdu by mě zajímalo, jaké procento diskutujících/lidí angažovaných v bezpečnosti přepravy po železnici se touto chápavostí a představivostí vyznačuje.

Jinak stačí pročíst si názor cestujícího (Purkrábek Petr o něco níže), dále dojít k závěru, že jsou to zákazníci, kdo nese přepravci peníze, zamyslet se nad délkou tunelů v ČR vůči délce sítě drah, zamyslet se nad procentem jednokolejných tratí z celé sítě, které právě by mohly z takového systému nejvíce profitovat, atd., atp., ale dodávám, že to jsou podněty opravdu jen pro vnímavé reprezentované Vámi jako prvním, kdo se tematicky chytil... Ostatní rozhodně nechci rušit v jejich zdůvodnění "tato norma to neumožňuje, tato střecha tomu brání, tento tunel to vylučuje..." Těm všem podobným se ještě jednou omlouvám.
17.02.2009 (22:49)  
Hawkey: GPS určitě nemůže být vlakový zabezpečovač, protože postrádá jisté vazební prvky těchto systémů, ale rozhodně by na bázi GPS šel postavit jistý safety system, každopádně může být nadstavbou složitějších zabezpečovacích systémů.

ETCS rozhodně je vlakový zabezpečovač! Ujasněte si pojmy - traťová a staniční (či přejezdová) zabezpečovací zařízení a vlakový zabezpečovač. Ten obvykle sbírá informace uvedených ZZ a přenáší jejich informace na vozidlo a zejména zajišťují aby strojvedoucí nemohl jednat v rozporu s návěštěnými znaky.

Česky např. zde anglicky jsou tuny materiálů: http://www.cdrail.cz/VTS/CLANKY/vts21/2104.pdf
registrovaný uživatel land 
17.02.2009 (22:42)  
Petr Purkrábek: Víte, to závisí i od toho, jak se konkrétní dopravce k věci postaví. Letecké společnosti například si prostě nemohou dovolit povzdechnutí na téma :"nemáme peníze na zabezpečení našich letů, potrestáme pilota a tím je to spláchnuto, on to přeci podělal..." To je návyk z devatenáctého století. U letectví to ovšem nepostačuje, neboť

A) často není koho potrestat

B) pasažéry je nutné přesvědčit, že se toto příště nestane. Konkurence tu totiž funguje a laxní přístup končívá bankrotem. ČD toto ovšem nehrozí, tak co bychom si trhali žíly, že... Ti co musí, s námi stejně pojedou, a když ne, tak sláva, aspoň té obtížné havěti, kaštanů, zase ubude a my můžeme zrušit dalších pár spojů, nebo dokonce tratí...

C) Navíc se od těch "létajících" modrých chce, aby na situaci makali až do konce, bez ohledu na průběh a výsledek. Není to dáno dopředu, jako na kolejích, není možné utéct a zkusit se zachránit, je nutné držet knipl do poslední chvíle, závisí na tom všichni na palubě, podaří se to posadit na hladinu nebo stroj zakopne o motory a trup se rozlomí? A když nepřesvědčíte tyhle lidi o tom, že pro to bylo uděláno maximum a současně po nich chcete toto, ti nejlepší létat pro Vás nebudou. Také vliv konkurence.


mirekmir: Jsem moc rád, že i Vy jste zorientován v tom, čeho se diskuse týkala. Vzhledem k tomu, že jsem spoluatorem jednoho avionického kompletu, kde je GPS využíván MIMO JINÉ i proti srážce v tomto případě se zemí, dovolte, abych Vás informoval o tom, že se, zřejmě jako již tradičně, mýlíte. A abych byl v replice úplný, jde o to, aby to letadlo NEDOPADLO. (;-DDD

Spinne: Je trochu úsměvné, že pro letadla proti srážce se zemí je využíván s vděkem, ale železnice ho (ve Vašem zastoupení Vám podobným) neshledala dosti ctihodným. Tak snad jezdec na koni s červeným praporkem, na naše průměrné rychlosti vedlejších tratí by stačil, ne? Jestli názor Váš a Vám podobných spíš není o tom smutně proslulém :"kdo chce, hledá způsob, kdo nechce, hledá důvod..." Blahopřeji Vám, našel jste, a promiňte mi, že jsem se opovážil rozčeřit vodu pokusit se inspirovat bezpečnost dopravy v oboru tak výsostném a tradičním, jako je železnice. Ne, s tímto přístupem nám přiblížení se SNCF a podobným správám opravdu nehrozí...

xanri05: Aniž to víte, trochu jste mě šokoval! jako malý kluk jsem v populárně naučných publikacích četl, že vlaky JSOU právě takto zabezpečeny, že vlak po projetí červené automaticky ZASTAVÍ?! Detailně jsem to nezkoumal, ale vzhledem k tomu, že něco podobného zvládala i má modelová železnice, tak jsem o tom, že něco podobného svede i velký vzor, nepochyboval! Žiju celá léta v bludu??? No i když - mé modely měly také automatické spřáhlo a podívejme se na naše tratě... Proboha, Vy snad máte pravdu. Mnoho let poté, co i ten Buran přistál bez zásahu posádky, tak na rozdíl od dětských vláčků soupravy ČD převážející (na rozdíl od toho Burana) třeba i stovky živých lidí neumí zastavit u tyče, na níž svítí červená?!?! Jako osoba zodpovědná i za bezpečnost letového provozu nemám jaksi co dodat...

Na GPS jako bezpečnostní prvek rozhodně nezapomenu, je součástí mnoha avionických kompletů a piloti ho z JIM pochopitelných důvodů tvrdě vyžadují...neohánějí se ČSN a tím, že něco nejde, nesignalizuje, nekontroluje... Asi to bude tím, že na tom může záviset jejich život... Úsměvný rozdíl proti místním diskutujícím... Kdyby to nebylo k pláči. Ne, jediný, kdo může na něco zapomenout, je dopravce ČD, který se k věci bezpečnosti svých zákazníků staví svalováním odpovědnosti na své zaměstnance a předmět, na který může zapomenout jsou finance, které raději vrazím do auta. Když totiž povezu svou rodinu, budu na tom také makat až do konce, nebudu utíkat do strojovny ani naříkat na to, že jsem neměl na (analogie bezpečnosti silničního provozu) zimní pneumatiky, nové stěrače, zimní směs do ostřikovačů apod. Pardon, ale z letecké přepravy jsem opravdu zvyklý na jiný přístup k věci. Za vpád do jiné mentality se ještě jednou všem přítomným omlouvám.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
17.02.2009 (22:37)  
Hawkey: ETCS (European Train Control System) je zkratka pro evropský vlakový zabezpečovačovací systém.
Hlavním úkolem ETCS stejně jako každého jiného vlakového zabezpečovače je zajištění bezpečnosti vlakové dopravy a aktivní zásah do řízení vlaku v případě selhání nebo omylu strojvedoucího.
Zdroj: wikipedie
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
17.02.2009 (22:32)  
GPS si nemyslím,že je vhodný prostředek pro zabezpečení železniční dopravy. Ono jeno senzor by byl asi hodně zastínen střechou a pak i ty nejlepší komeřční přístroje pracují s přesností na cca 3 - 5m v nejlepších poemínkách. A to nemluvím o ztrátě signálu v tunelu atd. No a co pak na dvoukolejce, jak chcete s takovou přesností spolehlivě určit, po které koleji jede vlak a kde ne?

ETCS .. není zabezpečovací systém, ale jeho nadstavba, která sbírá informace ze stávajícího zabezpečovacího zařízení a předá je dále na vozidlo.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
17.02.2009 (22:23)  
Spinne: ano, myslim, ze tak tomu je, ale nejsem si jisty zda to jiz nepokrocilo.
17.02.2009 (22:06)  
Ad páňula:zjišťení,zda vlak dojel celý není nutné provádět fyzicky,to jest pohledem na návěst ,,Konec vlaku". Na vzpomínané trati Plzeň-Cheb by to ani nešlo,protože dopravny jsou neobsazené,a přesto se tam křižuje. Zjišťování toho,že vlak dojel celý je na zabezpečovacím zařízení.A tam to funguje bezchybně již od roku 1967.
17.02.2009 (21:38)  
xAnri05: ETCS L2 je nasazeno pouze v rámci pilotního projektu. Jediné, co se buduje, je GSM-R.
17.02.2009 (21:30)  
Taz:Nehodlám tady šířit hlouposti,ale to,že LS 90 "toho umí podstatně víc,ale všechny výstupy "nejsou sladěny se systémy HV" je strojvedoucím na českých kolejích úplně k ničemu.
Toto zařízení nic nezabezpečí na kodované,ani na nekodované trati.Je to pouze zařízení,které zastaví vlak při bezvědomí,nebo spánku strojvedoucího.Vaše "možnosti spolupráce s elektronickým rychloměrem "dosud nebyly realizovány,v blízké budoucnosti ani nebudou.
Děkuji,že mohu používat takové skvělé"zabezpečovací zařízení",které nic nezabezpečí.
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 18      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko