..: Aktualizace: U Paskova na Frýdecko-Místecku se srazily dva vlaky :..

Nehoda u Paskova, 16.2.2009, foto: Dennis HübschFrýdecko-Místecko - Mezi Paskovem a Vratimovem na Frýdecko-Místecku na jednokolejné trati, konkrétně u vjezdového návěstidla žst. Paskov od Vratimova, se v cca 9:10 čelně srazil Os 3101 z Kojetína do Ostravy s protijedoucím Os 3116 ve směru Ostrava - Frenštát pod Radhoštěm. Os 3116 (tažený lokomotivou 754.040) zastavil před návěstí "stůj" na vjezdovém návěstidle ŽST Paskov a druhý, vedený motorovým vozem 842.019, do něj rychlostí cca 40 km/h čelně narazil. Při nehodě bylo zraněno více než 40 osob včetně dvou zaměstnanců drah; k žádnému úmrtí nedošlo. Předpokládaná škoda na vozidlech činí 7,5 milionu Kč, škoda na železničním svršku byla předběžně odhadnuta v řádu tisíců korun.

"Motorový osobní vlak jedním podvozkem vykolejil," uvádí mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar. Dle záchranářů bylo na místě ošetřeno 23 osob, z nichž dva byly transportováni vrtulníkem a další byli rozvezeni do nemocnic v Ostravě a Frýdku-Místku. Celková bilance zraněných ale činí více než 40 (podle jiných zdrojů více než 50), protože řada z nich vyhledala ošetření individuálně. Mezi zraněnými je jeden ze strojvedoucích s poraněnou hlavou.

Mezi Vratimovem a Paskovem již byla zavedena náhradní autobusová doprava, provoz na trati 323 má být obnoven dnes v podvečerních nebo večerních hodinách. Podle našich informací byl vlak Os 3101 opožděn o 29 minut ze stanice Lískovec u Frýdku. Toto zpoždění nabral cestou z Kojetína pro opakované závady na jednom z vozů, ve Frýdlantu byl vůz vyřazen. Ve stanici Paskov měla tedy souprava čekat na mimořádné vykřižování s protijedoucím vlakem, což se ovšem nestalo a motorová souprava odjela ze železniční stanice ve směru na Vratimov, ačkoliv strojvedoucí musel podle prvních závěrů bezpečně vidět návěst, zakazující odjezd a čelně narazila do soupravy vlaku 3116, jenž zůstal stát asi 30 metrů před vjezdovým návěstidlem. Policie a Drážní inspekce již ohledávají místo nehody a zajišťují potřebné důkazy. "Na stanovení příčiny nehody je dosud brzy, s největší pravděpodobností k ní však došlo důsledkem selhání lidského činitele," konstatuje tiskové prohlášení Drážní inspekce.

Provoz byl obnoven téhož dne po 18. hodině, prvním vlakem, který místem nehody projel, je Os 3132 do Frenštátu pod Radhoštěm s odjezdem z Ostravy hl.n. v 17:45, který měl do Paskova přijet v 18:09.

Nehoda u Paskova, 16.2.2009, foto: Dennis Hübsch Nehoda u Paskova, 16.2.2009, foto: Dennis Hübsch Nehoda u Paskova, 16.2.2009, foto: Dennis Hübsch Nehoda u Paskova, 16.2.2009, foto: Dennis Hübsch

Zdroje: Idnes.cz, tisková zpráva ČD, Drážní inspekce ČR; fotografie: Dennis Hübsch


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 16.2.2009 (9:49)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 ... 7 8 9 10 11 ... 18      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel land 
17.02.2009 (17:12)  
Racek: Neznám systémy, na něž odkazujete, ale vím dobře, že jedna věc je něco někam instalovat a druhá věc je toho do důsledku využívat. Myslím, že tu někdo dříve tu zkratku použil s postesknutím, že se rozšíření do té oblasti jen tak nedočká..

A dále, pokud bych něco nazýval opravdovým GPS zabezpečovacím systémem, pak to musí na jednokolejné trase protijedoucí vlaky zastavit. Pokud to Vámi jmenovaný systém umí, ptám se, proč se nevyplatil, a kde ve chvíli havárie byl. Pokud to neumí, nenazývejte to GPS zabezpečovacím systémem. Vřelé díky za odpověď.
registrovaný uživatel Racek 
17.02.2009 (16:11)  
land: přečtěte si něco o radiobloku, případně o ETCS LC, než budete psát že se GPS na hnacím vozidle nevyplatí???
17.02.2009 (16:07)  
Miroslav Zikmund.
Ano máte pravdu vlak 3101 měl zůstat stát ve stanici výpravčí měl strojvedoucího upozornit na křižování a mohl mu dát eventualně souhlas k jízdě k odjezdovému návěstidlu na kterém bude zákaz jízdy.
registrovaný uživatel rohilkk  mail  
17.02.2009 (15:53)  
Miroslav Zikmund: Nehledal jsem kde presne je vyprava vlaku, tusim ze do nekonecna omyvany clanek c 505 D2 a pokud vim, tak pokud strojvedouci vidi na navestidle stuj nesmi se pohnout od hrany nastupiste, tudiz nevylezu z okynka a at si vlakvedouci mava jak na prvniho maje....az bude postaveno tak jedem....pokud je to v oblouku, nevim co je na navestidle a nebyl jsem vypravcim zpraven o cekani na pripoj, jedu k navestidlu max. rychlost 40Km/h a pokud je postaveno jedu, pokud ne stojim, tak nejak je to podle me v predpise a bylo k tomu v posledni dobe i spousta pripisu, dokonce i takovy, ze vypravci je povinen oznamit strojvedoucimu vcas delku a duvod cekani na pripoje nebo jine duvody a to dokonce kdyz je na navestidlo videt...
17.02.2009 (15:43)  
Ad PaMir: Nevím, proč jste narážel v mazutákových příspěvcích, na měkké tvrdé i/y, když je má stejně, jako vy (pokud si to neopravil). Ale pokud vím, v článku MfD se píše o průvodčích ženách, takže tam má být "y".
registrovaný uživatel land 
17.02.2009 (15:18)  
PaMir: Krásná kritika od někoho, kdo klidně přetiskne "VYDĚT". Než se do kritiky příště pustíte, třikrát si ověřte, že se nedopouštíte téhož. To totiž působí extra žalostně.
registrovaný uživatel land 
17.02.2009 (15:14)  
JK ml: To s tím sledováním "co by se mohlo prošvihnout" je velmi dobrý nápad. Je tak dobrý, že se v leteckém provozu uplatňuje. Jsou velmi přesně popsaná kriteria, kdy se situace letu začíná vymykat kontrole posádky (z nejrůznějších důvodů), a tyto situace nezůstávají bez odezvy. Bylo totiž bezpečně prokázáno, že mezi počtem těchto "blíží se průser" a "stal se průser" existuje statistický vztah. Proto se tyto případy velmi podrobně sledují - pokud totiž odstraníte příčiny ( opět nejrůznější) v tomto stadiu, nebudete je muset řešit u soudu před pozůstalými...

Kromě toho si dovolím ještě jednu inspiraci konkurenčním druhem dopravy, tentokrát silničním... Pokud se silničním dopravcům vyplatí sledovat svá jednotlivá vozidla jednoduchými a nepříliš drahými systémy GPS, které při dnešní přesnosti odhalí i špatné odbočení na křižovatce, opravdu České dráhy přepravují tak malé hodnoty a tak málo pasažérů v jednom vlaku, že se GPS na hnacím vozidle nevyplatí???

Je pravda, že by musel někdo přemýšlet, pracovat... Ale někdy není od věci se podívat, jak to dělají ti vedle. Zvlášť když to uchrání životy, zdraví, svěřené hodnoty, opravuje lidské omyly. Já vím. To chci po ČD moc.
registrovaný uživatel PaMir 
17.02.2009 (15:08)  
Ach ten češtin.
Mazuták:
To taky netvrdím jen konstatuji to co napsal redaktor.A taky píše že průvodčí vyběhli celé vyděšené takže buď je strojvedoucí upozornil ať utečou/pokud byl vůbec čas / a nebo byly v kabině.V zavazadlovém prostoru rozhodně nemohli vydět na trať.Já přece netvrdím že tam byli a že neutíkali po upozornění ale ten čas byl asi krátký na únik.

Jiří Průša
... výměny na odjezdové zhlavý došlo ke zrušení podmínek pro návěst dovolujucí jízdu na vjezdovém návěstidle a to se přestavylo ....
17.02.2009 (14:58)  
Racek.
To taky netvrdím jen konstatuji to co napsal redaktor.A taky píše že průvodčí vyběhli celé vyděšené takže buď je strojvedoucí upozornil ať utečou/pokud byl vůbec čas / a nebo byly v kabině.V zavazadlovém prostoru rozhodně nemohli vydět na trať.Já přece netvrdím že tam byli a že neutíkali po upozornění ale ten čas byl asi krátký na únik.
17.02.2009 (14:55)  
Páňula : kdypak za posledních - řekněmě 20 let - nedojel nějaký vlak celý ? Často se operuje touhle skutečností, ale nikdo není schopen uvést příklad, kdy se něco podobného stalo.

ivanka : pokud jste si pečlivě přečetl předchozí vyjádření, tak Dopravní řád drah, potažmo předpisy D1 a D2 nezakazují, aby výpravčí dal vlaku návěst "Odjezd" (vlakový doprovod návěst "Souhlas k odjezdu) i když není hlavní návěstidlo (cestové, odjezdové) v poloze dovolující jízdu.
Strojvedoucí po obdržení příslušné návěsti uvede vlak do pohybu a jede k hlavnímu návěstidlu, kde zastaví a vyčká návěsti dovolující jízdu, případně pokračuje v jízdě, pokud se během "popotahování" návěst na příslušném návěstidla změnila.
  1 ... 7 8 9 10 11 ... 18      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko