..: Aktualizace: U Paskova na Frýdecko-Místecku se srazily dva vlaky :..

Nehoda u Paskova, 16.2.2009, foto: Dennis HübschFrýdecko-Místecko - Mezi Paskovem a Vratimovem na Frýdecko-Místecku na jednokolejné trati, konkrétně u vjezdového návěstidla žst. Paskov od Vratimova, se v cca 9:10 čelně srazil Os 3101 z Kojetína do Ostravy s protijedoucím Os 3116 ve směru Ostrava - Frenštát pod Radhoštěm. Os 3116 (tažený lokomotivou 754.040) zastavil před návěstí "stůj" na vjezdovém návěstidle ŽST Paskov a druhý, vedený motorovým vozem 842.019, do něj rychlostí cca 40 km/h čelně narazil. Při nehodě bylo zraněno více než 40 osob včetně dvou zaměstnanců drah; k žádnému úmrtí nedošlo. Předpokládaná škoda na vozidlech činí 7,5 milionu Kč, škoda na železničním svršku byla předběžně odhadnuta v řádu tisíců korun.

"Motorový osobní vlak jedním podvozkem vykolejil," uvádí mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar. Dle záchranářů bylo na místě ošetřeno 23 osob, z nichž dva byly transportováni vrtulníkem a další byli rozvezeni do nemocnic v Ostravě a Frýdku-Místku. Celková bilance zraněných ale činí více než 40 (podle jiných zdrojů více než 50), protože řada z nich vyhledala ošetření individuálně. Mezi zraněnými je jeden ze strojvedoucích s poraněnou hlavou.

Mezi Vratimovem a Paskovem již byla zavedena náhradní autobusová doprava, provoz na trati 323 má být obnoven dnes v podvečerních nebo večerních hodinách. Podle našich informací byl vlak Os 3101 opožděn o 29 minut ze stanice Lískovec u Frýdku. Toto zpoždění nabral cestou z Kojetína pro opakované závady na jednom z vozů, ve Frýdlantu byl vůz vyřazen. Ve stanici Paskov měla tedy souprava čekat na mimořádné vykřižování s protijedoucím vlakem, což se ovšem nestalo a motorová souprava odjela ze železniční stanice ve směru na Vratimov, ačkoliv strojvedoucí musel podle prvních závěrů bezpečně vidět návěst, zakazující odjezd a čelně narazila do soupravy vlaku 3116, jenž zůstal stát asi 30 metrů před vjezdovým návěstidlem. Policie a Drážní inspekce již ohledávají místo nehody a zajišťují potřebné důkazy. "Na stanovení příčiny nehody je dosud brzy, s největší pravděpodobností k ní však došlo důsledkem selhání lidského činitele," konstatuje tiskové prohlášení Drážní inspekce.

Provoz byl obnoven téhož dne po 18. hodině, prvním vlakem, který místem nehody projel, je Os 3132 do Frenštátu pod Radhoštěm s odjezdem z Ostravy hl.n. v 17:45, který měl do Paskova přijet v 18:09.

Nehoda u Paskova, 16.2.2009, foto: Dennis Hübsch Nehoda u Paskova, 16.2.2009, foto: Dennis Hübsch Nehoda u Paskova, 16.2.2009, foto: Dennis Hübsch Nehoda u Paskova, 16.2.2009, foto: Dennis Hübsch

Zdroje: Idnes.cz, tisková zpráva ČD, Drážní inspekce ČR; fotografie: Dennis Hübsch


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 16.2.2009 (9:49)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 18      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
17.02.2009 (21:28)  
land: na GPS prosim zapomente - to neni system, ktery by z mnoha duvodu mohl slouzit pro zajisteni bezpecne jizdy vlaku. Samozrejme, lze ho pouzit pro cyklisty, aby se lepe orientovali v trenu, pokud ovsem nejednou v lese, kde vesmes nefunguje.

Co se tyce zabezpeceni koridoru - na techto tratich a nekterych dalsich existuje liniovy vlakovy zabezpecovac, kterey se stara predevsim o prenos navestnich znaku na stanoviste strojvedouciho, bohuzel ale nedovede ridit vlak ani jej na cervenou zastavit.
Lepsi system bude ECTS doplneny o GSM-R uz se to na 1.TK montuje.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
17.02.2009 (20:59)  
Petr Purkrábek: tak, tak - modernejsi vybaveni. Takze asi nezbyde nez koupit prasatko a zacit se na nejaky vlakovy zabezpecovat skladat.
17.02.2009 (20:58)  
Myslím, že by stačilo se podívat k DB, jak se chová lokomotiva po projetí návěsti "Halt!" (beeinflussung) + další (např. Schutzsignal, světelná varianta Zp9 atd.) a inspirovat se tím. Ovšem není nad žezlo.
17.02.2009 (20:42)  
land: Věřit můžete, ale ve smyslu ČSN EN 50 159 nevyhovuje - nedává informace o integritě signálu, správnosti, ...
17.02.2009 (20:21)  
land: diskuze se týkala zabezpečení proti srážce, trysková dopravní letadla jsou proti srážce zabezpečována zcela jinak, nikoliv pomocí GPS, to by to dopadlo. Jistě však v letadlech GPS svou nějakou funkci plní.
17.02.2009 (19:23)  
V pátek 9.2.2007 ve 12:37 hod. se srazil R 957 s nákladním vlakem Pn 63440 v Káranicích na Královéhradecku (trať 020). V čele rychlíku byla lokomotiva 163 035 a vlak jel ve složení A + BDs + 3xB. Nákladní vlak měl 6 vozů, z nichž tři vykolejily.Před dvěma lety jsem seděl v rychlíku na Hradec a v Káranicích se stala podobná nehoda,rychlík měl v Káranicích zastavit kvůli vykřižování s protijedoucím nákladním vlakem.Jenže fíra jako člověk omylný ve stanici nezastavil(obvykle tam rychlík nestaví,tak to prostě,utahanej po ranní šichtě nečekal a projel odjezdové návěstidlo svítící na Stůj!) a švihnul to bočně na výhybce hned do prvního vagonu nákladního vlaku.Naštěstí to byl vagon se dřevem,ale hned třetí vagon byla cisterna plná čpavku,tu to naštěstí ani nelízlo,takže se lidem prakticky nic nestalo.Mě to jen vyhodilo ze sedačky na protější sedačku.Už tehdy jsem psal,že by bylo potřeba účinější zabezpečení,než jen oči strojvůdce,aby prostě nešla Stůj!jen tak projet.A diskutující mě odpověděli,že je to prostě jen na fírovi,že si má být dostatečně vědom své odpovědnosti.Nemyslím si ale,že jsou fírové nezodpovědní lidé,jen tak hazardující,co schválně projíždějí Stůj!,schválně jestli to vyjde...Spíš si myslím,že jsou to lidi jako ostatní,co prostě občas chybují a jejich chyby mají,bohužel,někdy fatální následky.Proto si myslím,že by bylo vhodnější zabezpečit tratě zabezpečovacím zařízením hodným 21 století,které by vlak při projetí Stůj!zastavilo.
registrovaný uživatel land 
17.02.2009 (19:02)  
spinne & mirekmir: GPS systémy jsou dostatečně bezpečné nato, aby se staly součástí avionického vybavení tryskových dopravních letounů. Věřím, že tato aplikace není natolik pod úroveň železnice...

Kromě toho už z minulého mého příspěvku je snad nabíledni, že cyklo GPS v náprsní kapse strojvedoucího není pro mě zabzař systémem. Samozřejmě má smysl v případě propojení a sledování protijízd.

A pochopitelně je to inspirace především pro jednokolejné tratě, kde je to s těmito systémy na méně vytížených tratích slabší. O koridory v tomto strach nemám. Nebo se pletu ve svých iluzích i o těchto tratích???
17.02.2009 (18:48)  
Sebelepší GPS asi nepomůže. Jakou výhodu by např. u dané nehody mělo to, že oba strojvedoucí by na centimetr přesně věděli, kde jsou ? Současné vizuální stanovení své polohy jim naprosto stačí. To by pak obě, nebo více GPS musela být spolu provázána, stanovena vzdálenost, kdy se u protijedoucích vlaků to vyhodnotí a zastaví to příslušné vlaky. Ovšem co např. na dvoukolejné trati, nepřesnost GPS při různých situacích, nefunkčnost v tunelech atd.; GPS asi principielně není to pravé ořechové. Lepší by spíše byl nějaký systém na principu radaru, který by ovšem musel vidět i za oblouk, což současné radary na krátkou vzdálenost neumí. Nejvíce by asi pomohla instalace, byť dosavadních, ZZ na maximum tratí.
Současnou GPS ovládají USA, kteří ji mohou kdykoliv vypnout či znepřesnit, což již několikráte udělali, další pak mají třeba i Rusové - GLONAS, to je ale to samé. Slavná Evropa se svým Galileem ještě je v dálce, s mnohaletým zpožděním.
U řidičů aut je situace z principu jízdy naprosto jiná, ten se může pořád libovolně rozhodovat, kudy jet, kam odbočit a v podstatě je naprosto jedno, ze které strany do cíle přijede ( kromě např. peskování majitelem).
17.02.2009 (18:16)  
land: Aby bylo možné nazvat systém založený na zjišťování volnosti pomocí GPS zabezpečovacím zařízením, muselo by být GPS samo o sobě bezpečné, což není ...
registrovaný uživatel taz 
17.02.2009 (18:05)  
josef Novák, diskuse k nehodě není vhodným místem ani pro šíření hloupostí ani odborným debatám. Nicméně LS 90 toho umí podstatně víc, jen je problém v tom, že všechny "výstupy" nejsou zatím sladěny se systémy hnacího vozidla. Ve spolupráci např. s elektronickým tachografem, je těch možností plno. Ani skutečnost, že tratě nejsou kódované, nesvědčí o tom, že je vlakový zabezpečovač "technicky zastaralý".
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 18      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko