Praha - České dráhy vypsaly další výběrové řízení na obnovu svého vozového parku. Tentokrát jde o modernizaci 68 motorových vozů 810 a stejné množství přípojných vozů řady 010 na dvoučlánkové motorové jednotky za předpokládanou cenu 1,565 miliardy Kč bez DPH, tedy 23 milióny za jednotku. V současnosti u ČD již probíhají dvě dodávky modernizací na dvou- a třídílné motorové jednotky 814 a 814.2. Původní výběrové řízení na jednotky 814, kterých v současnosti jezdí již 67, počítalo s dodávkou 100 kusů a případnou opcí. České dráhy se ale dle TV Nova rozhodly, že kvůli potížím s dodavatelem a jeho neochotou řešit časté problémy tuto opci nevyužijí a vypíší nové VŘ s přísnějšími podmínkami.
Zajímavostí je, že v současném výběrovém řízení není, narozdíl od těch předešlých, uvedeno, na jakou řadu se budou vozy modernizovat. České dráhy tak buď počítají s tím, že se do nového výběrového řízení přihlásí i jiný než současný dodavatel, nebo jsou nově zadány odlišné požadavky oproti původním modernizacím, ze kterých vyplyne nové číselné označení. V každém případě lze ale předpokládat, že i tyto motorové jednotky budou alespoň částečně nízkopodlažní, protože České dráhy v současnosti plánují nakupovat pouze vozidla (kromě vozů klasické stavby), přizpůsobená pro hendikepované cestující.
zdroj: isvzus.cz

Tez bych rad pripomnel ze jsou i takove trate kde je i toto moc, tam by bylo na miste par 810 lehce opravit (mozna usporny motor?)
Pro ostatni trate (delsi nebo narocnejsi) je treba ucelne vyuzit co tu mame a konecne to doplnit necim novym. Cekani az bude domaci vyrobce vyrabet patricny typ je rekl bych kazdemu zjevne, ostatne ma u motorovych vozu historickou paralelu. Ovsem stejne jako tehdy by se ani dnes nemuselo vyplatit.
Taktez si myslim ze jsme u nas hrozne zvykli poddimenzovavat motorove vozy z hlediska vykonu i trakcnich schopnosti. Takova 842 by napriklad byla celkem slusna, nebyt toho ze u nas taha temer vzdy nejmin jeden dlouhy privesak. Taktez 843-943 je celkem fajn souprava, s vlozakem uz je to ponekud horsi. Zhruba to same 854. Takovi Rakusaci maji motorove vozy radove podobne 842/843, oni ovsem zvyknou je posilat solo a kdyz potrebuji vyssi kapacitu radi dva nebo maji par dvoudilnych jednotek skladajicich se prakticky ze dvou techto vozu pevne spojenych.
Ja sice vim ze jsme chudi ale jsme opravdu tak chudi abysme si mohli dovolit plytvani na nespravne vynalozene prostredky? Kam to pak vede vidime nazorne - jezdi se sice hodne ale takrka bez vyjimky na nizke urovni, nezridka az nedustojne.
Jasne ze v tom neni sam dopravce, taktez spravce cesty musi udelat sve, ale dopravce rozhodne nevyuziva vsechny moznosti. Mozna ze to nazorne uvidime az zacnou vyhravat VR i jini.
Jo a jak tu nekdo psal ze CD podedila obrovsky dluh na vozidlech (spatne kvality) - proboha to jako kdyz dostanu neco (bytsi z vetsi casti sroty) tak mam dluh, neboli min nez nic? To snad proboha ne, i kdyz to jen prodam do srotu mam neco do zacatku. Kterykoliv jiny dopravce na tom bude hur - nedostane do zacatku ani ty sroty, bude si muset koupit VSE! Tak pomalu s tim dluhem, obrazne vim co se tim mysli ale jak rikam, kdokoliv jiny na tom je jeste hur.
Ať autor reklamy mluví za sebe nebo toho, kdo si reklamu objednal a mne (a další) do ničeho nezatahuje.
Jestliže je výrobek nebo služba kvalitní, tak nepotřebuje žádnou monstrózní reklamu, protože lidí si to řeknou sami mezi sebou. Jakákoli reklama na Pendolino jezdící na českých kolejích několik let je sama o sobě podezřelá.
pavek pavek : v nástřelu mezistátních dat na vlacích do Rakouska pro jízdní řád platný od prosince 2009 nejsou Pendolina uvedena - podle kuloárních zdrojů mají ÖBB výhrady ke kapacitě zavazadlových prostorů, které jsou nedostatečné a podle téhož zdroje by nemělo jezdit ani do Bratislavy.
A homologace zahraničních vozidel(např. tebou uváděný Traxx, ale i ostatních) v České republice by zbržděním vývoje nebyla? Nebo si snad myslíš, že když jezdí v cizině, tak mohou bez schválení a zkoušek jezdit klidně i u nás(vždyť jsme přece všichni v Evropě, tak jaký problém)? V tom případě jsi velice, ale velice naivní.
Ad zvýšení výkonu u 362 z 3060 kW na 4000 kW - to už máš fakt lepší koupit si lokotku novou (stejně by ti zbyl jen rám a kastle) a tohle nechat dojezdit na nějakých meziregionálních spojích.
S tim moc nesouhlasim - 8 lidi je sice malo, ale mohou byt spoje, kde je to prijatelne. Je treba zachovat urcitou nabidku spoju i neatraktivnich casech a dale muze take prislusna ceta stejne cekat na vykon a tudiz by byl ekonomicky nesmysl nekde shanet bus. A v neposledni rade je nekde blbost honit autobus po okreskach, kdyz vlak jede primou cestou. Ale jinak to obyvkle stastne neni - ale vznika otazka, co pro treba 30 cestujicich? Na reginu jeste celkem OK, ale tezke a drahe desiro s obsazenosti 128mist?
Hlavně by ČD ty neupravné 810 zůstaly a ještě by k tomu měly novou jednotku. Takhle sólo 810 ubývají (i když jich pořád kopec) a nového není stále nic.
No stim souhlasim. Ja hlasim uz dlouho - RN je sice dobra, ale na lokalky, kde prevazne jezdi 810+010 a jsou dlouhe cca do 50 km a 30 min jizdy. Velke motory potrebuji CD jako sul - odhadem cca 30ks ihned a asi 70 co nejdrive.
Poborskiii: Takže peršingy se budou skutečně tunit? To snad ne, kdyby ČDC taky raději koupilo nové lokomotivy...
Dále ŠKODA TRANSPORTATION s.r.o. vyhrála VZ na Modernizaci 30 lokomotiv řady 163 na řadu 363, taktéž ČD Cargo.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











