..: Nové VŘ na modernizaci 68 dvoučlánkových motorových jednotek :..

810.593Praha - České dráhy vypsaly další výběrové řízení na obnovu svého vozového parku. Tentokrát jde o modernizaci 68 motorových vozů 810 a stejné množství přípojných vozů řady 010 na dvoučlánkové motorové jednotky za předpokládanou cenu 1,565 miliardy Kč bez DPH, tedy 23 milióny za jednotku. V současnosti u ČD již probíhají dvě dodávky modernizací na dvou- a třídílné motorové jednotky 814 a 814.2. Původní výběrové řízení na jednotky 814, kterých v současnosti jezdí již 67, počítalo s dodávkou 100 kusů a případnou opcí. České dráhy se ale dle TV Nova rozhodly, že kvůli potížím s dodavatelem a jeho neochotou řešit časté problémy tuto opci nevyužijí a vypíší nové VŘ s přísnějšími podmínkami.

Regionova Trio, foto: zhmZajímavostí je, že v současném výběrovém řízení není, narozdíl od těch předešlých, uvedeno, na jakou řadu se budou vozy modernizovat. České dráhy tak buď počítají s tím, že se do nového výběrového řízení přihlásí i jiný než současný dodavatel, nebo jsou nově zadány odlišné požadavky oproti původním modernizacím, ze kterých vyplyne nové číselné označení. V každém případě lze ale předpokládat, že i tyto motorové jednotky budou alespoň částečně nízkopodlažní, protože České dráhy v současnosti plánují nakupovat pouze vozidla (kromě vozů klasické stavby), přizpůsobená pro hendikepované cestující.

zdroj: isvzus.cz


JiříK. | 18.2.2009 (10:41)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
19.02.2009 (19:57)  
Pendolino i regionova smrdí!!
registrovaný uživatel pekař 
19.02.2009 (19:36)  
např. pochybné marketinkové akce či infnatilní velkoplošná reklama tvrdící jaké je Pendolino vozidlo, po němž všichni touží Vy jste koukám odborník na reklamu, který ví, že reklama musí být chytrá, vzdělávající a hlavně složitá:)
19.02.2009 (19:28)  
Miroslav Zikmund:Pendolino do vídně už jezdit nebude???Víš jak to s SC bude v GVD 2010??Budou jezdit na Brno a Ostravu???
19.02.2009 (19:23)  
LapiCB : já nepovažuji některé výdaje ČD za hospodárné, např. pochybné marketinkové akce či infnatilní velkoplošná reklama tvrdící jaké je Pendolino vozidlo, po němž všichni touží (v době, kdy v Rakousku o témže vozidle rozhodli, "děkujeme už nechceme"). Ale na modernizaci parku kolejových vozidel ČD (aby se dostaly na "západoevropský" standard) je potřeba nějakých 300 miliard korun, takže eventuálním propuštěním několika "zbytečných" úředníků získáte finanční prostředky tak akorát na to, abyste do jednoho vagonu nainstaloval uzavřené WC.
Nebo snad znáte nějaký jiný zázračný způsob úspor ?
Jediným způsobem jakým mohou přijít ČD (a další dopravci) k financím, je srovnání podmínek pro podnikání v silniční a drážní dopravě, to znamená, že drážní dopravci budou za použití dopravní cesty platit stejnou částku jako dopravci silniční.
19.02.2009 (19:20)  
Ono je vůbec otázka má-li smysl provozovat železniční spoj kvůli osmi cestujícím. To není ani ekonomické ani ekologické. Vlastně to otázka není. To je ekonomický nesmysl.

Hlavně by ČD ty neupravné 810 zůstaly a ještě by k tomu měly novou jednotku. Takhle sólo 810 ubývají (i když jich pořád kopec) a nového není stále nic.
19.02.2009 (19:01)  
Ještě je otázka,zda se ta třikrát dražší ,výkonná a těžší jednotka ,svištící padesátikilometrovou rychlostí do kopce s osmi cestujícími na lokálce vyplatí.Například slov.železnice si jich před asi 8 lety koupili 6 a nyní rekonstuují ty nenáviděné,nepohodlné a zastaralé 810 na 813 :-)
19.02.2009 (17:49)  
Všude na našich lokálkách je často vidět, že se vlak někde štrachá do stoupání 30 - 40 km/h (někdy i méně když to klouže - zažil jsem i rychlost pod rychlostí chůze), i když je tam dovolené rychlost třeba 60 nebo 70. Dále jsou to rozjezdy za oblíbenými pomalými jizdami přes přejezdy, obzvláště je-li trať ve sklonu. 814 se svým přenosem jednou nápravu, navíc normální automatickou převodovkou a průměrným motorem (na dva vozy) zrovna rezervou výkonu a adheze netrpí.

Takže výkonnější vozidla by skutečně mohla rapidně krátit jízdní doby, navíc dvounápravový podvozek lépe zpracovává stykovou kolej, takže zatímco na mizerném oblouku se styky v 810/814 padáte cukanci ze židle, u dvounápravového podvozku to je jen houpání.

Navíc se nabízí otázka, jestli spíš než investovat do takové pochybnosti (z hlediska nárůstu užitných vlastností) jako je 814, by nebylo lepší pořídit novou skutečně nízkopodlažní jednotku (desiro, Flirt atp) třeba Flirt stojí zhruba trojnásobek rekonstrukce jistě by ale šlo najít i levnější řešení. Spolehlivost jistě vyšší, vynikající trakční vlastnosti, významný podíl podlahy, je to něco co může skutečně oslovit cestující.

A 810 za milion opravit, láknout, dát jí nový motor a nedělat z ní potěmkinovu vesnici.
19.02.2009 (17:25)  
pekař: To ti tak přijít může, ale je dána i vozidly (je totiž důležitá nejen rychlost, ale i dynamika jízdy).
19.02.2009 (16:54)  
Projděte si rychlostníky na našich lokálkách... Nevím, na které by byla rychlost nad 80 Km/h... Nač potom rychlejší lokálková vozítka???
registrovaný uživatel pekař 
19.02.2009 (16:28)  
Mi přijde, že pomalost lokálek je způsobena především stavem trati, nikoli vozidly.
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko