Praha - České dráhy vypsaly další výběrové řízení na obnovu svého vozového parku. Tentokrát jde o modernizaci 68 motorových vozů 810 a stejné množství přípojných vozů řady 010 na dvoučlánkové motorové jednotky za předpokládanou cenu 1,565 miliardy Kč bez DPH, tedy 23 milióny za jednotku. V současnosti u ČD již probíhají dvě dodávky modernizací na dvou- a třídílné motorové jednotky 814 a 814.2. Původní výběrové řízení na jednotky 814, kterých v současnosti jezdí již 67, počítalo s dodávkou 100 kusů a případnou opcí. České dráhy se ale dle TV Nova rozhodly, že kvůli potížím s dodavatelem a jeho neochotou řešit časté problémy tuto opci nevyužijí a vypíší nové VŘ s přísnějšími podmínkami.
Zajímavostí je, že v současném výběrovém řízení není, narozdíl od těch předešlých, uvedeno, na jakou řadu se budou vozy modernizovat. České dráhy tak buď počítají s tím, že se do nového výběrového řízení přihlásí i jiný než současný dodavatel, nebo jsou nově zadány odlišné požadavky oproti původním modernizacím, ze kterých vyplyne nové číselné označení. V každém případě lze ale předpokládat, že i tyto motorové jednotky budou alespoň částečně nízkopodlažní, protože České dráhy v současnosti plánují nakupovat pouze vozidla (kromě vozů klasické stavby), přizpůsobená pro hendikepované cestující.
zdroj: isvzus.cz

Nebo snad znáte nějaký jiný zázračný způsob úspor ?
Jediným způsobem jakým mohou přijít ČD (a další dopravci) k financím, je srovnání podmínek pro podnikání v silniční a drážní dopravě, to znamená, že drážní dopravci budou za použití dopravní cesty platit stejnou částku jako dopravci silniční.
Hlavně by ČD ty neupravné 810 zůstaly a ještě by k tomu měly novou jednotku. Takhle sólo 810 ubývají (i když jich pořád kopec) a nového není stále nic.
Takže výkonnější vozidla by skutečně mohla rapidně krátit jízdní doby, navíc dvounápravový podvozek lépe zpracovává stykovou kolej, takže zatímco na mizerném oblouku se styky v 810/814 padáte cukanci ze židle, u dvounápravového podvozku to je jen houpání.
Navíc se nabízí otázka, jestli spíš než investovat do takové pochybnosti (z hlediska nárůstu užitných vlastností) jako je 814, by nebylo lepší pořídit novou skutečně nízkopodlažní jednotku (desiro, Flirt atp) třeba Flirt stojí zhruba trojnásobek rekonstrukce jistě by ale šlo najít i levnější řešení. Spolehlivost jistě vyšší, vynikající trakční vlastnosti, významný podíl podlahy, je to něco co může skutečně oslovit cestující.
A 810 za milion opravit, láknout, dát jí nový motor a nedělat z ní potěmkinovu vesnici.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











