Praha - České dráhy vypsaly další výběrové řízení na obnovu svého vozového parku. Tentokrát jde o modernizaci 68 motorových vozů 810 a stejné množství přípojných vozů řady 010 na dvoučlánkové motorové jednotky za předpokládanou cenu 1,565 miliardy Kč bez DPH, tedy 23 milióny za jednotku. V současnosti u ČD již probíhají dvě dodávky modernizací na dvou- a třídílné motorové jednotky 814 a 814.2. Původní výběrové řízení na jednotky 814, kterých v současnosti jezdí již 67, počítalo s dodávkou 100 kusů a případnou opcí. České dráhy se ale dle TV Nova rozhodly, že kvůli potížím s dodavatelem a jeho neochotou řešit časté problémy tuto opci nevyužijí a vypíší nové VŘ s přísnějšími podmínkami.
Zajímavostí je, že v současném výběrovém řízení není, narozdíl od těch předešlých, uvedeno, na jakou řadu se budou vozy modernizovat. České dráhy tak buď počítají s tím, že se do nového výběrového řízení přihlásí i jiný než současný dodavatel, nebo jsou nově zadány odlišné požadavky oproti původním modernizacím, ze kterých vyplyne nové číselné označení. V každém případě lze ale předpokládat, že i tyto motorové jednotky budou alespoň částečně nízkopodlažní, protože České dráhy v současnosti plánují nakupovat pouze vozidla (kromě vozů klasické stavby), přizpůsobená pro hendikepované cestující.
zdroj: isvzus.cz

To byl vtip, že?:)
Jen abyste se dočkal. Třeba takové 830 u nás (Šumpersko) pořád jezdí a že už je to nějakejch let co byly vyrobeny.
I přes všechny své nedostatky jsou regionovy lepší než 810, ale nová (tím myslím skutečně nová) vozidla by se taktéž hodila.
Jinak cesta do práce se samozřejmě může zrychlit jen díky nasazení výkonějších vozidel. A ne že ne .)
Když se to tak povedlo s řadou 811 na Slovensku,proč u dalších rekonstrukcí od toho upustili a přes ř.812 se dostali posléze až ke koncepčně horší obdobě naší regionovy ř.813 ?Na ozubnicové i mnoha dalších jsou dvě hnané nápravy lepší,ovšem přecijenom bude v něčem háček.Auto,kamion s pohonem 4x4 je teď v zimě jistě omnoho lepší,než s pohonem jen jedné nápravy,přesto jich je jako šafránu.
V případě nového VŘ by měla být dosazena podmínka pohonu dvou dvoukolí, protože pro silnější motor je třeba zvýšit hodnotu adheze. To, že MV 814 neposkytuje jízdní pohodu v podobě nárazů a poskakování lze odstranit zlepšením kvality kolejového svršku. Prvotní cesta zadání reko 810+010 na 814/914 nebyla zcela špatná. Jen se mělo ve výrobě pokračovat až po důkladném odzkoušení první, asi deseti kusové série, potom zapracovat konstrukční změny, vycházející ze zkušebního provozu. Tím hlavně myslím to, že jedno poháněné dvojkolí a k tomu ještě krajní, je naprosto nedostatečným řešením. To tak stačí na trať Praha - Roztoky, ale určitě ne na trať Vimperk - Volary Číčenice a zpět nebo Děčín - Rumburk. Všemi problémy jsou si viny jen a jen České dráhy, protože se těmito problémy nezabývaly a možná, že i bály, protože až by byl vznesen požadavek na zlepšení konstrukce, tak by si dodavatel řekl takovou cenu, že by na ni České dráhy nepřistoupily. Nyní mají za málo peněz jen malou a nesladěnou muziku v podobě problematické 814-914. Je pro příklad: Na Slovensku nasadili naši kolegové na ozubnicovou trať MV řady 811, která má pohon na obě "kolečka" a povedelo se.
Dvoupodvozkové MV se dvěma nápravami na jeden, tak jako jsou rakouské MV mohou být pro České dráhy a jejich zákazníky jen neuskutečnitelný sen, protože na takové vozy prostě nejsou peníze. A modernizovat v oblasti velkých MV už není co. MV ř.830,850 a 851 jsou za hranicí životnosti a mnoho jich bylo již zlikvidováno.
Proto se nedivme, že se na svět hlásí jiní dopravci než ČD, kteří si troufnou navrhnout nové systémy obsluhy regionu s novými vozidly. Stát je se svými Českými drahami proti těmto novým koňům nejméně o tři délky pozadu a myslím si, že ani nemají zájem na tom něco změnit, protože ho k tomu nic netlačí.
FRK
Co se tyce zvyseni ceny za vlkm, rozhodne nebude regionova nikde cenove vysoko. To si nemyslim.
hytasi: rychlost drazni dopravy neni obvykle na loklanich tratich urcena maximalni rychlosti drazniho vozidla, nybrz smerovymi a vyskovymi parametry trati a cetnosti pomalych jizd z duvodu technickych parametru infrastruktury. Znamena to, ze rychlost 80km/h neni vestsinou vyuzita u 814 a nove jine vozidlo na tom nic nezmeni a jizdni doby i Vase cesta do prace bude trvat stejne.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.











