Praha - České dráhy vypsaly další výběrové řízení na obnovu svého vozového parku. Tentokrát jde o modernizaci 68 motorových vozů 810 a stejné množství přípojných vozů řady 010 na dvoučlánkové motorové jednotky za předpokládanou cenu 1,565 miliardy Kč bez DPH, tedy 23 milióny za jednotku. V současnosti u ČD již probíhají dvě dodávky modernizací na dvou- a třídílné motorové jednotky 814 a 814.2. Původní výběrové řízení na jednotky 814, kterých v současnosti jezdí již 67, počítalo s dodávkou 100 kusů a případnou opcí. České dráhy se ale dle TV Nova rozhodly, že kvůli potížím s dodavatelem a jeho neochotou řešit časté problémy tuto opci nevyužijí a vypíší nové VŘ s přísnějšími podmínkami.
Zajímavostí je, že v současném výběrovém řízení není, narozdíl od těch předešlých, uvedeno, na jakou řadu se budou vozy modernizovat. České dráhy tak buď počítají s tím, že se do nového výběrového řízení přihlásí i jiný než současný dodavatel, nebo jsou nově zadány odlišné požadavky oproti původním modernizacím, ze kterých vyplyne nové číselné označení. V každém případě lze ale předpokládat, že i tyto motorové jednotky budou alespoň částečně nízkopodlažní, protože České dráhy v současnosti plánují nakupovat pouze vozidla (kromě vozů klasické stavby), přizpůsobená pro hendikepované cestující.
zdroj: isvzus.cz

A Regionova je sice novější,pohodlnější než 810,ale ta rychlost nic moc.V konkurenci s autobusem bohužel u zákazníka neobstojí.Je to škoda,radši bych do práce jezdil vlakem,ale musel bych si o hodinu ráno přivstat,ale to nechci.
Borovicka:
No protože ty 810/010 dostala do vínku zadara.
Ale v ramci objektivity je treba taky napsat, ze i ty dluhy dostaly zadara. A to je dneska brachu 100 mld. jen na vozovem parku!
No protože ty 810/010 dostala do vínku zadara.
Je to levne Levné? No ano levné řešení.
...mohou si to vyrobit ve velkem jen CD no proč asi? Ale hlavně to levné je motivováno dost pochybnou dotací na vozidla, která podle mne nesplňují to, k čemu dotace jsou, akorát to někdo na to dokázal ohnout. Takže naopak pěkně drahé, protože za dost peněz málo muziky.
no tato formulace na regionovu moc nesedi - regionova je dvouvozova vratna souprava. Cili by to spis nahravalo na 813 - ty jsou de facto nedelitelne. Opravte me, pokud kecam...
A jinak k tomu fantazirovani tady - regionova je jedine vozidlo, se kterym jsou CD schopne porazit konkurenci. Proc?
Je to levne, mohou si to vyrobit ve velkem jen CD a diky hmotnosti a spotrebe to ma nizsi provozni naklady i nizsi naklady na dopravni cestu. Podotykam, ze pravym zakaznikem jsou kraje a MD. A vcil mudrujte!
Navic nevim proc by vsechno mel dodavat jeden dodavatel, s nimz nejsou uplne idealni zkusesnosti... :(
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











