..: Nové VŘ na modernizaci 68 dvoučlánkových motorových jednotek :..

810.593Praha - České dráhy vypsaly další výběrové řízení na obnovu svého vozového parku. Tentokrát jde o modernizaci 68 motorových vozů 810 a stejné množství přípojných vozů řady 010 na dvoučlánkové motorové jednotky za předpokládanou cenu 1,565 miliardy Kč bez DPH, tedy 23 milióny za jednotku. V současnosti u ČD již probíhají dvě dodávky modernizací na dvou- a třídílné motorové jednotky 814 a 814.2. Původní výběrové řízení na jednotky 814, kterých v současnosti jezdí již 67, počítalo s dodávkou 100 kusů a případnou opcí. České dráhy se ale dle TV Nova rozhodly, že kvůli potížím s dodavatelem a jeho neochotou řešit časté problémy tuto opci nevyužijí a vypíší nové VŘ s přísnějšími podmínkami.

Regionova Trio, foto: zhmZajímavostí je, že v současném výběrovém řízení není, narozdíl od těch předešlých, uvedeno, na jakou řadu se budou vozy modernizovat. České dráhy tak buď počítají s tím, že se do nového výběrového řízení přihlásí i jiný než současný dodavatel, nebo jsou nově zadány odlišné požadavky oproti původním modernizacím, ze kterých vyplyne nové číselné označení. V každém případě lze ale předpokládat, že i tyto motorové jednotky budou alespoň částečně nízkopodlažní, protože České dráhy v současnosti plánují nakupovat pouze vozidla (kromě vozů klasické stavby), přizpůsobená pro hendikepované cestující.

zdroj: isvzus.cz


JiříK. | 18.2.2009 (10:41)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 10      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer kajin 
19.02.2009 (8:17)  
Několikrát tu zaznělo, že levně krajům spoje odjezdí jen ČD a jen s 810kou a Regionovou. To ale není v případě 814ky až tak pravda. Za každou v kraji provozovanou Regionovu musí kraj platit ročně extra 700tis a to mu to vozidlo ani nepatří a patřit nebude! Tolik si dráhy účtují navíc za nasazení žlutého luxusu. Pokud příští rok radikálně zvýší platby za odjetý km, bude v případě zachování tohoto poplatku 814ka asi i nejdražší možné vozidlo vůbec.
Registrierter Benutzer hytasi 
19.02.2009 (7:37)  
Jezdit 810tkou je hezké o sobotách a nedělích,když se jede s rodinkou na výlet.Je v tom možná trochu romantiky.Ale pokud chci na lokálce jezdit do práce a z práce,tak je 810tka na nic.Je pomalá,nepohodlná.Proč,když nechtějí koupit osvědčené motorové vozy ze zahraničí,neoslovit nějakého tuzemského výrobce aby postavil nové motoráky?
A Regionova je sice novější,pohodlnější než 810,ale ta rychlost nic moc.V konkurenci s autobusem bohužel u zákazníka neobstojí.Je to škoda,radši bych do práce jezdil vlakem,ale musel bych si o hodinu ráno přivstat,ale to nechci.
18.02.2009 (21:43)  
No jestli je dluh opravdu dluhem, tak ČD čeká místo výhody vlastnictví 810 bankrot. Pokud ne, tak je otázka Proč? opravdu mimo.
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
18.02.2009 (21:17)  
Paninaro: ano. bez tech celkem drobnych nedostatku a s pohonem obou naprav by to bylo zlate.
Borovicka:
No protože ty 810/010 dostala do vínku zadara.
Ale v ramci objektivity je treba taky napsat, ze i ty dluhy dostaly zadara. A to je dneska brachu 100 mld. jen na vozovem parku!
18.02.2009 (21:02)  
xAnri05 - Ano máte pravdu. Já osobně proti Regionově nějaké zásadně negativní postoje nemám. Každopádně, pokud by se všechny 810 takto rekonstruovaly (přes 400 dvouvozových jednotek), tak by to byl nepochybně přínos pro regionální železnici. Jen bych si dokázal předstvit jednu drobnou modifikaci a to pohon na obě nápravy hnacího vozu :-)
18.02.2009 (20:55)  
regionova je jedine vozidlo, se kterym jsou CD schopne porazit konkurenci. Proc?
No protože ty 810/010 dostala do vínku zadara.
Je to levne Levné? No ano levné řešení.
...mohou si to vyrobit ve velkem jen CD no proč asi? Ale hlavně to levné je motivováno dost pochybnou dotací na vozidla, která podle mne nesplňují to, k čemu dotace jsou, akorát to někdo na to dokázal ohnout. Takže naopak pěkně drahé, protože za dost peněz málo muziky.
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
18.02.2009 (20:42)  
dvoučlánkové motorové jednotky
no tato formulace na regionovu moc nesedi - regionova je dvouvozova vratna souprava. Cili by to spis nahravalo na 813 - ty jsou de facto nedelitelne. Opravte me, pokud kecam...

A jinak k tomu fantazirovani tady - regionova je jedine vozidlo, se kterym jsou CD schopne porazit konkurenci. Proc?
Je to levne, mohou si to vyrobit ve velkem jen CD a diky hmotnosti a spotrebe to ma nizsi provozni naklady i nizsi naklady na dopravni cestu. Podotykam, ze pravym zakaznikem jsou kraje a MD. A vcil mudrujte!
18.02.2009 (19:26)  
Nebylo by lepší koupit místo těchhle hrkotin něco aspoň trochu na úrovni? Loni jsem jel z M. L. do Rakovníka. Do Bečova s Viamontem, který tam jezdí s čímsi německým, z Bečova šukafonem. Rozdíl byl propastný, připadal jsem si jako ve stroji času, který mne přenesl o století zpět.
Registrierter Benutzer petrumr  mail  
18.02.2009 (18:46)  
na kolik přijde ta DM12?
18.02.2009 (18:41)  
Paninaro: "Fin" neni homologovan a neni nizkopodlazni. :(
Navic nevim proc by vsechno mel dodavat jeden dodavatel, s nimz nejsou uplne idealni zkusesnosti... :(
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 10      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko