..: Nové VŘ na modernizaci 68 dvoučlánkových motorových jednotek :..

810.593Praha - České dráhy vypsaly další výběrové řízení na obnovu svého vozového parku. Tentokrát jde o modernizaci 68 motorových vozů 810 a stejné množství přípojných vozů řady 010 na dvoučlánkové motorové jednotky za předpokládanou cenu 1,565 miliardy Kč bez DPH, tedy 23 milióny za jednotku. V současnosti u ČD již probíhají dvě dodávky modernizací na dvou- a třídílné motorové jednotky 814 a 814.2. Původní výběrové řízení na jednotky 814, kterých v současnosti jezdí již 67, počítalo s dodávkou 100 kusů a případnou opcí. České dráhy se ale dle TV Nova rozhodly, že kvůli potížím s dodavatelem a jeho neochotou řešit časté problémy tuto opci nevyužijí a vypíší nové VŘ s přísnějšími podmínkami.

Regionova Trio, foto: zhmZajímavostí je, že v současném výběrovém řízení není, narozdíl od těch předešlých, uvedeno, na jakou řadu se budou vozy modernizovat. České dráhy tak buď počítají s tím, že se do nového výběrového řízení přihlásí i jiný než současný dodavatel, nebo jsou nově zadány odlišné požadavky oproti původním modernizacím, ze kterých vyplyne nové číselné označení. V každém případě lze ale předpokládat, že i tyto motorové jednotky budou alespoň částečně nízkopodlažní, protože České dráhy v současnosti plánují nakupovat pouze vozidla (kromě vozů klasické stavby), přizpůsobená pro hendikepované cestující.

zdroj: isvzus.cz


JiříK. | 18.2.2009 (10:41)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
18.02.2009 (14:13)  
Na konci 50tých let bylo stanoveno že všechny motorové vozy budou vyráběné jako čtyčnápravové. Jak dopadl pokus nahradit M131 víme všichni. Druhý pokus byl M152, přišlo se na to, že čtyřnápravový vůz na lokálkách není to pravé ořechové. Nyní by zase někdo prosazoval čtyřnápravové vozy? Autobus je taky dvounápravový a nedrncá a neposkakuje. Tak snad existuje nějaké řešení. ČD potřebují pro regionální tratě koncepčně nová vozidla, unifikované vozy hlavové, vložené obojí buď bez pohonu nebo s pohonem závislým na obě soustavy i nezávislým. Z těchto vozidel by se sestavovaly soupravy podle profilu tratě a zatížení od 25% do 100% hnaných náprav, od 2 třeba do 10 vozů. Něco jako byl INTEGRAL ovšem předělaný na české poměry.
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
18.02.2009 (14:04)  
2 Twix (12:43):

S tímto nelíbivým, ale zcela pragmatickým názorem mohu pouze souhlasit

2 Josef Novák (14:01):

S vyjímkou první vety s Vámi nemohu souhlasit. Porizovat, byt i formou rekonstrukce, vozidlo bez klimatizace, s nedostacujícím výkonem a jízdním pohodlím neodpovídajícím soucasnému stavu techniky povazuji ze nedustojné, nevhodné - viz názor pana Twixe.
18.02.2009 (14:01)  
Až bude jízdné a dotace podobné jako v západní evropě,budou se jistě kupovat jen nová pohodlná vozidla.Ale protože jízdné a dotace jsou někde na úrovni jako v Polsku,Slovensku,Maďarsku není asi nejhorším způsobem rekonstruovat tato vozidla i když nedosahují kvalit moderních vozů.Jejich hlavní výhodou je levné pořízení a levný provoz.Téměř dvakrát těžší Desiro se dvěma výkonnými motory bude mít větší spotřebu(navíc klimatizace) a větší náklady na provoz.
Co si zaplatíme,to dostaneme.
Registrierter Benutzer rohilkk  mail  
18.02.2009 (13:45)  
OOOO...NEeeeeeee, jen doufam, ze tohle dopadne stejne jako rekonstrukce 963 a 954....protoze regiosuky a jine odvozeniny z provizorniho vozidla rady 810 uz nechci ani videt!!!
Registrierter Benutzer pekař 
18.02.2009 (13:39)  
Twix: počet Regionov je určitě postačující, já jen reagoval na tvou větu, že bychom se našich lokálek mohli klidně vzdát.
Jinak, podle mínusových bodů u toho onoho příspěvku soudím, že většina lidí si myslí, že takové místní dráhy, co by něco vozily, neexistují. Zajímavé.:)
18.02.2009 (13:27)  
pekař: Naprosto souhlasím, ale kvůli nim je potřeba ještě dalších 68 regiošuků? Nebylo by lepší koupit něco jiného?

LapiCB: "Řádově stovky" je trochu zavádějící. ČD mají asi 400 vozů řad 809, 810 a 811, ale z toho je aspoň čtvrtina v záloze, část ještě čeká rekonstrukce na 814, část raději zastoupí moderní autobus nebo v případě elektrizace tratě moderní elektrický vůz, takže nakonec nám těch šukafonů zbyde výrazně méně. Navíc mnohde jezdí 810+010+810, takže tady můžeš nahrazovat v poměru jeden místo dvou. Protože 854 a 843 zatím ujdou, dospěl jsem k nějakým max. 15 novým motorovým jednotkám do každého kraje. Je to vážně příliš?
18.02.2009 (13:02)  
pekař: Však pro ty už je regiošuků dost.
Registrierter Benutzer pekař 
18.02.2009 (13:00)  
Twix: jenže máš řadu lokálek, které opravdu něco vozí a mají smysl. A těch bychom se vzdávat neměli.
Registrierter Benutzer LapiCB  mail  
18.02.2009 (12:44)  
Jenže ono by to chtělo řádově stovky nových motoráčků. 10 Desir nevyřeší nic, kromě toho že začnou jezdit Praha-ČB na rychlíkách.
Fungl nový motoráčky prostě nebudou, není k tomu politická vůle. Co jediné se skousne jsou rekonstrukce. Takže budou rekonstrukce. Možná.
18.02.2009 (12:43)  
Klub přátel šukafonů: Ano, budou fungovat lokálky... Ty naše staré dobré lokálky, kde se jezdí hlučnými skřípajícími a poskakujícími vozítky na jednonápravových podvozcích, do stoupání se to hrabe 30 km/h a pořád je to něčím nemocné. Přece se toho nevzdáme...!

Podle mě ta již objednaná série Regín může plně pokrýt adekvátní výkony už teď (pokud za 5 let nebudou všechny neprovozní). Na ty "lepší" výkony je třeba "lepší" vozidlo. Jak si třeba taková SA132 z PESY stojí oproti 814 v pořizovacích a provozních nákladech? Lokálky se mají buď revitalizovat (s nasazením atraktivních vozidel), nebo zavřít. Zapadlá dráha s patnácti důchodci, šotouši a režijkáři na palubě šukafonu, zatímco všichni "normální" radši volí silnice, je jen černou dírou v krajském rozpočtu.
  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko