Praha - České dráhy vypsaly další výběrové řízení na obnovu svého vozového parku. Tentokrát jde o modernizaci 68 motorových vozů 810 a stejné množství přípojných vozů řady 010 na dvoučlánkové motorové jednotky za předpokládanou cenu 1,565 miliardy Kč bez DPH, tedy 23 milióny za jednotku. V současnosti u ČD již probíhají dvě dodávky modernizací na dvou- a třídílné motorové jednotky 814 a 814.2. Původní výběrové řízení na jednotky 814, kterých v současnosti jezdí již 67, počítalo s dodávkou 100 kusů a případnou opcí. České dráhy se ale dle TV Nova rozhodly, že kvůli potížím s dodavatelem a jeho neochotou řešit časté problémy tuto opci nevyužijí a vypíší nové VŘ s přísnějšími podmínkami.
Zajímavostí je, že v současném výběrovém řízení není, narozdíl od těch předešlých, uvedeno, na jakou řadu se budou vozy modernizovat. České dráhy tak buď počítají s tím, že se do nového výběrového řízení přihlásí i jiný než současný dodavatel, nebo jsou nově zadány odlišné požadavky oproti původním modernizacím, ze kterých vyplyne nové číselné označení. V každém případě lze ale předpokládat, že i tyto motorové jednotky budou alespoň částečně nízkopodlažní, protože České dráhy v současnosti plánují nakupovat pouze vozidla (kromě vozů klasické stavby), přizpůsobená pro hendikepované cestující.
zdroj: isvzus.cz

S tímto nelíbivým, ale zcela pragmatickým názorem mohu pouze souhlasit
2 Josef Novák (14:01):
S vyjímkou první vety s Vámi nemohu souhlasit. Porizovat, byt i formou rekonstrukce, vozidlo bez klimatizace, s nedostacujícím výkonem a jízdním pohodlím neodpovídajícím soucasnému stavu techniky povazuji ze nedustojné, nevhodné - viz názor pana Twixe.
Co si zaplatíme,to dostaneme.
Jinak, podle mínusových bodů u toho onoho příspěvku soudím, že většina lidí si myslí, že takové místní dráhy, co by něco vozily, neexistují. Zajímavé.:)
LapiCB: "Řádově stovky" je trochu zavádějící. ČD mají asi 400 vozů řad 809, 810 a 811, ale z toho je aspoň čtvrtina v záloze, část ještě čeká rekonstrukce na 814, část raději zastoupí moderní autobus nebo v případě elektrizace tratě moderní elektrický vůz, takže nakonec nám těch šukafonů zbyde výrazně méně. Navíc mnohde jezdí 810+010+810, takže tady můžeš nahrazovat v poměru jeden místo dvou. Protože 854 a 843 zatím ujdou, dospěl jsem k nějakým max. 15 novým motorovým jednotkám do každého kraje. Je to vážně příliš?
Fungl nový motoráčky prostě nebudou, není k tomu politická vůle. Co jediné se skousne jsou rekonstrukce. Takže budou rekonstrukce. Možná.
Podle mě ta již objednaná série Regín může plně pokrýt adekvátní výkony už teď (pokud za 5 let nebudou všechny neprovozní). Na ty "lepší" výkony je třeba "lepší" vozidlo. Jak si třeba taková SA132 z PESY stojí oproti 814 v pořizovacích a provozních nákladech? Lokálky se mají buď revitalizovat (s nasazením atraktivních vozidel), nebo zavřít. Zapadlá dráha s patnácti důchodci, šotouši a režijkáři na palubě šukafonu, zatímco všichni "normální" radši volí silnice, je jen černou dírou v krajském rozpočtu.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











