Praha - České dráhy vypsaly další výběrové řízení na obnovu svého vozového parku. Tentokrát jde o modernizaci 68 motorových vozů 810 a stejné množství přípojných vozů řady 010 na dvoučlánkové motorové jednotky za předpokládanou cenu 1,565 miliardy Kč bez DPH, tedy 23 milióny za jednotku. V současnosti u ČD již probíhají dvě dodávky modernizací na dvou- a třídílné motorové jednotky 814 a 814.2. Původní výběrové řízení na jednotky 814, kterých v současnosti jezdí již 67, počítalo s dodávkou 100 kusů a případnou opcí. České dráhy se ale dle TV Nova rozhodly, že kvůli potížím s dodavatelem a jeho neochotou řešit časté problémy tuto opci nevyužijí a vypíší nové VŘ s přísnějšími podmínkami.
Zajímavostí je, že v současném výběrovém řízení není, narozdíl od těch předešlých, uvedeno, na jakou řadu se budou vozy modernizovat. České dráhy tak buď počítají s tím, že se do nového výběrového řízení přihlásí i jiný než současný dodavatel, nebo jsou nově zadány odlišné požadavky oproti původním modernizacím, ze kterých vyplyne nové číselné označení. V každém případě lze ale předpokládat, že i tyto motorové jednotky budou alespoň částečně nízkopodlažní, protože České dráhy v současnosti plánují nakupovat pouze vozidla (kromě vozů klasické stavby), přizpůsobená pro hendikepované cestující.
zdroj: isvzus.cz

Tak se může jezdit s jinýma firmama.Ovšem né třeba s "Železnici Desná",kde jsou takoví blbci jako u ČD a jezdí také s regionovou.
V Libereckém kraji vyhraje výběrové řízení jistě nějaká firma s pořádnými vozidly,takže pak bude srovnání.
Jádro pudla je v tom, ze vozy 810 a jejich deriváty jsou nasazovány na relace, kam se nehodí. Opakuji, co na techto stránkách bylo nejednou diskutováno: Pojedu-li neklimatizovaným dvounápravovým kostitrasem na krátkém lokálkovém rameni napr. z Kuncic nad Labem do Vrchlabí = pár minut, je to místní = lokální výkon a asi nevidím problém. Na delsich vozebnich ramenech, odhadem nad 15 km, povazuji tuto koncepci za prezitou. Historicky technicko-organizacní stránka veci, tj. nevýroba seriových M 474 a místo toho chrlení M 152, zde uz byla proprána dokonale.
Tak nejak sem to myslel, bylo by to fajn. Chápu co myslíš tím zavíráním lokálek, na první pohled to vypadá jako jasné řešení. Podle mého názoru je třeba tam tu dopravu zatraktivnit a to dost podstatně, pak věřím, že by to šlo i bez vysokých dotací.
Ono něco zničit je hrozně jednoduché a umí to každý...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











