..: Nové VŘ na modernizaci 68 dvoučlánkových motorových jednotek :..

810.593Praha - České dráhy vypsaly další výběrové řízení na obnovu svého vozového parku. Tentokrát jde o modernizaci 68 motorových vozů 810 a stejné množství přípojných vozů řady 010 na dvoučlánkové motorové jednotky za předpokládanou cenu 1,565 miliardy Kč bez DPH, tedy 23 milióny za jednotku. V současnosti u ČD již probíhají dvě dodávky modernizací na dvou- a třídílné motorové jednotky 814 a 814.2. Původní výběrové řízení na jednotky 814, kterých v současnosti jezdí již 67, počítalo s dodávkou 100 kusů a případnou opcí. České dráhy se ale dle TV Nova rozhodly, že kvůli potížím s dodavatelem a jeho neochotou řešit časté problémy tuto opci nevyužijí a vypíší nové VŘ s přísnějšími podmínkami.

Regionova Trio, foto: zhmZajímavostí je, že v současném výběrovém řízení není, narozdíl od těch předešlých, uvedeno, na jakou řadu se budou vozy modernizovat. České dráhy tak buď počítají s tím, že se do nového výběrového řízení přihlásí i jiný než současný dodavatel, nebo jsou nově zadány odlišné požadavky oproti původním modernizacím, ze kterých vyplyne nové číselné označení. V každém případě lze ale předpokládat, že i tyto motorové jednotky budou alespoň částečně nízkopodlažní, protože České dráhy v současnosti plánují nakupovat pouze vozidla (kromě vozů klasické stavby), přizpůsobená pro hendikepované cestující.

zdroj: isvzus.cz


JiříK. | 18.2.2009 (10:41)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
18.02.2009 (15:24)  
Ad Lapi CD:Do té doby ani korunu do Černé Díry!
Tak se může jezdit s jinýma firmama.Ovšem né třeba s "Železnici Desná",kde jsou takoví blbci jako u ČD a jezdí také s regionovou.
V Libereckém kraji vyhraje výběrové řízení jistě nějaká firma s pořádnými vozidly,takže pak bude srovnání.
18.02.2009 (14:57)  
DJTiësto - Ano! Na tratě typu Olbramovice-Sedlčany Regionovy. A na ostatní regionální tratě (dejme tomu nad 20 km) něco v kategorii vozů 843, 842 (třeba jak nedávno Vagonka dodávala do Finska - DM12 - 600 kW, 120 km/h, 25 m) anebo jednotku v kategorii Desira (ale na tom už se také myslím pracuje, ne?) :-)
registrovaný uživatel stoupa  mail  
18.02.2009 (14:46)  
2 860 003:

Jádro pudla je v tom, ze vozy 810 a jejich deriváty jsou nasazovány na relace, kam se nehodí. Opakuji, co na techto stránkách bylo nejednou diskutováno: Pojedu-li neklimatizovaným dvounápravovým kostitrasem na krátkém lokálkovém rameni napr. z Kuncic nad Labem do Vrchlabí = pár minut, je to místní = lokální výkon a asi nevidím problém. Na delsich vozebnich ramenech, odhadem nad 15 km, povazuji tuto koncepci za prezitou. Historicky technicko-organizacní stránka veci, tj. nevýroba seriových M 474 a místo toho chrlení M 152, zde uz byla proprána dokonale.
registrovaný uživatel LapiCB  mail  
18.02.2009 (14:44)  
josef Novák : Až ČD budou umět hospodařit, až ukážou že si nějaké peníze zaslouží, pak možná. Do té doby ani korunu do Černé Díry!
18.02.2009 (14:42)  
Dle mě by na lokálky, kde stačí sólo 810 stačilo 810 zkulturnit novými sedačkami, novým WC a celkovou předělávkou ineriéru s možností dosazení zvedací plošiny u jedněch dveří. A tam kde jedna 810 nestačí, tak na podružnější tratě 814 jž vyrobené, a na významější Desira(na el.tratě el.Desira).
18.02.2009 (14:41)  
No modernizace jsou pěkné, ale stejně si myslím, že dvounápravové vozy v dnešní době jsou trochu out. Škoda, že se v sedmdesátých letech nezrealizoval program, který počítal s cca. 400 vozy řady 460 jako páteří pro osobní dopravu na regionálních tratích a pak 150 vozy řady 810 určené výhradně pro tratě s minimálním provozem, kde by jezdily výhradně solo. Myslím, že česká regionální železnice by potřebovale něco v kategorii motorových vozů řady 842 či 843, dnes provozovaných zejména jako rychlíky či spěšné vlaky...
18.02.2009 (14:37)  
George_Couser - No cenově jinde. Dražší by to zajisté bylo, ale nemyslím, že zásadně (20, 30%)
18.02.2009 (14:35)  
Paninaro: Myslím, že cena by pak byla někde jinde. Úspěchem bude, pokud by se dělalo dál to co doteď, ale plně funkční a výrobce by plně garantoval mobilitu vozidel...
18.02.2009 (14:34)  
No co. Vyhraje Parsnova za spřísněných podmínek... Má přeci jen největší zkušenosti s přestavbou 810 a 010. Když by to měly být opět Regionovy, tak alespoň o lepších parametrech - třeba poháněné obě nápravy hnacího vozu, kvůli lepší adhezi a využití výkonu motoru a dále minimální výkon 300 kW...
registrovaný uživatel LapiCB  mail  
18.02.2009 (14:30)  
Twix: No a 14*15=210. To nejsou radove stovky? :-)
Tak nejak sem to myslel, bylo by to fajn. Chápu co myslíš tím zavíráním lokálek, na první pohled to vypadá jako jasné řešení. Podle mého názoru je třeba tam tu dopravu zatraktivnit a to dost podstatně, pak věřím, že by to šlo i bez vysokých dotací.
Ono něco zničit je hrozně jednoduché a umí to každý...
  1 ... 5 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko