..: Nové VŘ na modernizaci 68 dvoučlánkových motorových jednotek :..

810.593Praha - České dráhy vypsaly další výběrové řízení na obnovu svého vozového parku. Tentokrát jde o modernizaci 68 motorových vozů 810 a stejné množství přípojných vozů řady 010 na dvoučlánkové motorové jednotky za předpokládanou cenu 1,565 miliardy Kč bez DPH, tedy 23 milióny za jednotku. V současnosti u ČD již probíhají dvě dodávky modernizací na dvou- a třídílné motorové jednotky 814 a 814.2. Původní výběrové řízení na jednotky 814, kterých v současnosti jezdí již 67, počítalo s dodávkou 100 kusů a případnou opcí. České dráhy se ale dle TV Nova rozhodly, že kvůli potížím s dodavatelem a jeho neochotou řešit časté problémy tuto opci nevyužijí a vypíší nové VŘ s přísnějšími podmínkami.

Regionova Trio, foto: zhmZajímavostí je, že v současném výběrovém řízení není, narozdíl od těch předešlých, uvedeno, na jakou řadu se budou vozy modernizovat. České dráhy tak buď počítají s tím, že se do nového výběrového řízení přihlásí i jiný než současný dodavatel, nebo jsou nově zadány odlišné požadavky oproti původním modernizacím, ze kterých vyplyne nové číselné označení. V každém případě lze ale předpokládat, že i tyto motorové jednotky budou alespoň částečně nízkopodlažní, protože České dráhy v současnosti plánují nakupovat pouze vozidla (kromě vozů klasické stavby), přizpůsobená pro hendikepované cestující.

zdroj: isvzus.cz


JiříK. | 18.2.2009 (10:41)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel filip 
18.02.2009 (18:23)  
240.025: Tak jako 641 DB rozhodně ne... to je jak "mimozemské stvoření"....
18.02.2009 (18:20)  
240.025 - Na místo prvního, druhého a čtvrtého odkazu bych raději viděl http://www.vagonka.cz/40000.asp?ids=1420 - učel by splnil stejně a navíc se vyrabí u nás, což by zajisté v současné ekonomické krizi bylo nanejvýš vhodné. Pokud jde o Talent, tak by zajisté 30 či 40 kusů ČD neuškodilo... Na rychlíky na tratích 160, 200, 070 a jim podobných by to bylo vhodné :-)
18.02.2009 (17:54)  
Přema - No obnovovat výrobu řady 843 je nesmysl. Ale koukněte se na stránky http://www.vagonka.cz/40000.asp?ids=1420 - vůz DM12 modifikovaný pro potřeby českých železnic (změna na elektrický přenos výkonu a uspořádání Bo´Bo´) by byl dobrou variantou.
registrovaný uživatel filip 
18.02.2009 (17:33)  
zajimavé...
ale těch nový klasik moc není, aneb nejsou žádné....
je to ale docela dobré, protože Škoda/ParsNova v tomto opravdu jako spolehlivý dodavatel selhala...
ale i Nově bych moc nevěřil teda...
registrovaný uživatel LapiCB  mail  
18.02.2009 (16:46)  
Přema: Šlo, proč by to nešlo. Taky by šla obnovit výroba Škody 120, ale nezdá se ti to jako blbost? :-)

Antonio: Vymlovat vám to nebudu, ale do ČD jde obrovské množství peněz až hanba. Neumějí hospodařit, ruka ruku myje, kamadrádíčci, známých stavební firmy... To všechno spolyká šílené sumy. Trochu do toho vidím, takže vím o čem mluvím.
Jinak ti soukromníci by jeli a rádi, ale buď je tam nepustí (Railtrans) nebo jim to znechutí tak, že smůla (Jančura). Přece si ČD nenechaj vzít svůj fajnovej stroj na peníze.
18.02.2009 (16:34)  
za penize, ktery dostava cd to soukromnici provozovat nebudou. jedine snad temi sukafony ci regionovami. reseni bych videl vyjednat stejnou dotaci s kraji ale pro min spoju a zbyde na splatky desir. nektere spoje sou stejne k nicemu. a nektere trate zrusit uplne, neni mozny cpat do nekterych trati desitky milionu rocne pro pet lidi/spoj
18.02.2009 (16:32)  
Přema: Vyrábět dnes 843 by byla kravina. Dnes už jsou motorové vozy a jednotky jinde. Třeba takové desiro mainline by bylo pěkné v elektrické i motorové trakci a vhodné pro naprostou většinu významnějších tratí. Pro méně významné tratě třeba desiro classic a pro ty úplně nejméně významné postačí i regiošuky...
registrovaný uživatel Přema 
18.02.2009 (16:20)  
Paninaro: Souhlasím, 842 a 843 mohlo být víc. To by bylo, kdyby se obnovila opět výroba 843, 043 a 943. ;)
Šlo by to vůbec? Vagónka Ostrava asi by už motoráky nevyráběla, že? Ale kdyby podle těch výkresů ze Studénky by to vyráběl jiný výrobce, to by nešlo?
Bavíme se teoreticky. Obnovení by asi nešlo z důvodu velké pořizovací ceny a právě asi i kvůli výrobě fungl nového čtyřnápravového vozu tak, jak to dělala tehdy Studénka (nebo už tehdy Ostrava?).
registrovaný uživatel LapiCB  mail  
18.02.2009 (16:04)  
josef Novák: Bylo by fajn kdyby to vzala do ruky jiná firma. Jenže to se nepovede, né snad proto, že by ČD byly tak strašně fajn, schopný, kvalitní a dokonce levný. Ale protože v tomhle absudistánu vládnou veřejným penězům docela jiné zájmy.
A tak nějak nikoho, kdo má možnost o těchto penezích rozhodovat vůbec nezajímá nějakej šukafón (zajímalo by ho to do tý doby, než by zjistil že to není telefon eskort servisu).
Čeho má možnost soukromý dopravce dosáhnout? Koupit si za SVOJE peníze stroje a přilásit se do výběrového řízení? Kde mu bude konkurentem státní firma s miliardovým rozpočtem ze STÁTNÍ kasy kde má dlohé prstíky kde kdo? Ty bys do toho šel?
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko