Praha - České dráhy vypsaly další výběrové řízení na obnovu svého vozového parku. Tentokrát jde o modernizaci 68 motorových vozů 810 a stejné množství přípojných vozů řady 010 na dvoučlánkové motorové jednotky za předpokládanou cenu 1,565 miliardy Kč bez DPH, tedy 23 milióny za jednotku. V současnosti u ČD již probíhají dvě dodávky modernizací na dvou- a třídílné motorové jednotky 814 a 814.2. Původní výběrové řízení na jednotky 814, kterých v současnosti jezdí již 67, počítalo s dodávkou 100 kusů a případnou opcí. České dráhy se ale dle TV Nova rozhodly, že kvůli potížím s dodavatelem a jeho neochotou řešit časté problémy tuto opci nevyužijí a vypíší nové VŘ s přísnějšími podmínkami.
Zajímavostí je, že v současném výběrovém řízení není, narozdíl od těch předešlých, uvedeno, na jakou řadu se budou vozy modernizovat. České dráhy tak buď počítají s tím, že se do nového výběrového řízení přihlásí i jiný než současný dodavatel, nebo jsou nově zadány odlišné požadavky oproti původním modernizacím, ze kterých vyplyne nové číselné označení. V každém případě lze ale předpokládat, že i tyto motorové jednotky budou alespoň částečně nízkopodlažní, protože České dráhy v současnosti plánují nakupovat pouze vozidla (kromě vozů klasické stavby), přizpůsobená pro hendikepované cestující.
zdroj: isvzus.cz

http://www.railfaneurope.net/pix/de/diesel/dmu/640/DBAG640_it2000.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/de/diesel/dmu/641/641-vr-4-tn.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/de/diesel/dmu/643/001-075/070413-102.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/de/diesel/dmu/650/650_113-4_TU1.jpg
místo 810...
ale těch nový klasik moc není, aneb nejsou žádné....
je to ale docela dobré, protože Škoda/ParsNova v tomto opravdu jako spolehlivý dodavatel selhala...
ale i Nově bych moc nevěřil teda...
Antonio: Vymlovat vám to nebudu, ale do ČD jde obrovské množství peněz až hanba. Neumějí hospodařit, ruka ruku myje, kamadrádíčci, známých stavební firmy... To všechno spolyká šílené sumy. Trochu do toho vidím, takže vím o čem mluvím.
Jinak ti soukromníci by jeli a rádi, ale buď je tam nepustí (Railtrans) nebo jim to znechutí tak, že smůla (Jančura). Přece si ČD nenechaj vzít svůj fajnovej stroj na peníze.
Šlo by to vůbec? Vagónka Ostrava asi by už motoráky nevyráběla, že? Ale kdyby podle těch výkresů ze Studénky by to vyráběl jiný výrobce, to by nešlo?
Bavíme se teoreticky. Obnovení by asi nešlo z důvodu velké pořizovací ceny a právě asi i kvůli výrobě fungl nového čtyřnápravového vozu tak, jak to dělala tehdy Studénka (nebo už tehdy Ostrava?).
A tak nějak nikoho, kdo má možnost o těchto penezích rozhodovat vůbec nezajímá nějakej šukafón (zajímalo by ho to do tý doby, než by zjistil že to není telefon eskort servisu).
Čeho má možnost soukromý dopravce dosáhnout? Koupit si za SVOJE peníze stroje a přilásit se do výběrového řízení? Kde mu bude konkurentem státní firma s miliardovým rozpočtem ze STÁTNÍ kasy kde má dlohé prstíky kde kdo? Ty bys do toho šel?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











