..: Srážka vlaku s autobusem na středním Slovensku, 12 mrtvých :..

Polomka - Tragická srážka autobusu s osobním vlakem na železničním přejezdu v obci Polomka na středním Slovensku si podle posledních informací vyžádala až 12 životů a přes dvě desítky raněných. Několik osob je i nadále v kritickém stavu a záchranáři se obávají, že by konečný počet obětí mohl ještě stoupnout, až se podaří zcela odstranit trosky obou vozidel. Krátce po 9. hodině zde na úrovňovém křížení bez světelné signalizace v km 17,900 tratě 172 vlak Os 7353 smetl autobus s 37 cestujícími. Záchranáři dorazili na místo neštěstí přibližně dvacet minut po nehodě, přičemž do zásahu bylo zapojeno 9 sanitních vozů a tři helikoptéry. Ty postupně rozvezly zraněné do všech okolních nemocnic. V této chvíli probíhá vyprošťování vraku autobusu a odstraňování následků srážky. Vlaková doprava v postiženém úseku je přerušena.

Podle předběžných informací vjel řidič autobusu na přejezd rovnou před blížící se soupravu osobního vlaku, složené z motorového vozu řady 812 a přípojného vozu 011. Strojvedoucí použil rychlobrzdu, nicméně z traťové rychlosti 70 km/h na vzdálenosti přibližně 70 metrů již nedokázal ubrzdit. Motorový vůz převrhl autobus na stranu a několik metrů ho tlačil před sebou. Ve vlaku se v té době nacházelo jen několik cestujících, kteří vyvázli s drobnými odřeninami. Autobus ze směru Bánovce nad Bebravou vezl 37 osob na víkendový pobyt do nedalekého lyžařského střediska Bučník.

Podle policie zatím nelze jednoznačně určit příčinu střetu, ačkoliv pravděpodobným scénářem je selhání lidského faktoru na straně řidiče autobusu. Ten podle zpravodajského serveru SME.sk přeřaďoval rychlostní stupeň a nestihl už kritické místo s vozidlem opustit. Materiální škody zatím nebyly vyčísleny, nicméně autobus je úplně zničen a motorový vůz utrpěl menší poškození. V této chvíli by na místě měl operovat kolejový jeřáb z depa Zvolen, který nadzvedne přední část soupravy a umožní vyproštění trosek autobusu. Práce na místě komplikuje husté sněžení. Pro cestující v postiženém traťovém úseku byla zavedena náhradní autobusová doprava, R 811 Horehronec byl přesměrován přes stanici Plešivec. Na nedalekém parkovišti zřídila policie koordinační centrum, kam se sjíždějí příbuzní obětí a zraněných. Kromě informací jsou jim k dispozici odborní psychologové.

Fotografie nehody: SME.sk

zdroj: Aktuálne.sk, SME.sk, TA3


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 21.2.2009 (12:41)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Slovensko Banskobystrický


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Web 
23.02.2009 (0:00)  
A ještě dodatek - já netvrdím, že ten autobusák je nevinej (pokud nešlo jen o technickou závadu, což nikdo - aspoň z vás tady - neví). Ale myslím, že svůj díl viny by na tom rozhodně měl nést i správce, který nechal frekventovaný přejezd ve stavu porušujícím normu a nezavedl žádné opatření.
22.02.2009 (23:59)  
Ážetďák, Sharky: Tak jsem se podíval na ten videozáznam a musím říct, že to značně mění jednání autobusáka na přejezdu (ačkoliv přimou vinu to z něj nesejme).

Vyhláška je hezká věc, ale když jsem viděl stav toho přejezdu a skutečnost že se nachází tak 20 m za odbočkou z hlavní silnice tak je zřejmé, že řidič musel přejezd překonávat opravdu krokem a při zpomalení na těch muldách se mu opravdu mohlo stát, že byl nucen přeřadit (je hezké, že se to nesmí, ale když motor nebere, tak co že...)

Podrženo sečteno. Pěkně hnusný přejezd s poměrně vysokým provozem a nedobrými rozhledovými poměry (na to jaká je tam traťová rychlost).
registrovaný uživatel Web 
22.02.2009 (23:56)  
Cit. z pacifikem.cz:
"Uvažujme například přejezd, kde je traťová rychlost omezena na 20 km.h-1 (dále sklon pozemní komunikace před přejezdem -3% a křížení je uvažováno kolmé). Na takovém přejezdu musí být, podle normy, řidiči „rychlého“ vozidla umožněn rozhled na trať do vzdálenosti 114 m a řidiči „pomalého“ vozidla na vzdálenost 34 m. Ovšem tyto vzdálenosti značně rostou se zvyšující se traťovou rychlostí, např. pro traťovou rychlost 40 km.h-1 jsou zmíněné vzdálenosti již rovny 342 m a 100 m."

Jen tak mimochodem, viděli jste v tom videu jak tam profrčel ten R? Zkuste si to představit z druhé strany...

Vousáč: To houkání je pěkná věc, ale pokud ten vlak nevidím, tak co? To může být taky kilometry daleko...
22.02.2009 (23:48)  
to Poborskiii: nechci se někoho zastávat, nebo dělat soudce, ale jestli znáš vyhlášku tak není opravdu co řešit. Ten autobusák je v tom až po uši.
22.02.2009 (23:43)  
Ážetďák: sorry, ale seš fakt asi vůl, když furt píšeš takový kraviny
22.02.2009 (23:10)  
Předpokládám,že i na Slovensku má strojvedoucí před přejezdem s výstražnými kříži povinnost dávat houkačkou návěst,,Pozor"(opakovaně) a řidič silničního vozidla má za povinnost sledovat,zda se neblíží vlak i tím,že poslouchá. Jezdil jsem dost dlouho na českých lokálkách,abych věděl co se na přejezdech děje,proto také když jedu přes přejezd autem vypínám rádio a otvírám boční okno. Myslíte,že to dělá hodně řidičů? Já myslím,že žádný.
22.02.2009 (22:33)  
Předpisy pro překonávání železničních přejezdů jsou jasné. Řidič je povinen jet přes nezabezpečený přejezd max. rychlostí 30 km/h, při jízdě přes přejezd nesmí jet na neutrál, ani řadit a na nepřehledném místě se musí přesvědčit, i kdyby měl zastavit a z vizdla vystoupit, zda může přes přejezd bezpečně přejet. Je ho Výsost se s ničím takovým neobtěžovala. Jela rovnou a na přejezdu vesele kvedlala s fofrklackem. Takže vina je jasná, není co řešit.
registrovaný uživatel Web 
22.02.2009 (19:31)  
Nejspíš ten přejezd vzniknul někdy v době kdy tam žádné křoví nebylo, bez něj by byl nejspíš v pohodě z obou stran. Pokud nevyhovuje normám (což asi zjevně na 70 ne), tak bych čekal nějakou odpovědnost? Bude?

Přejezd je fakt na špatnym místě, hned u křižovatky, navíc ta kvalita... A pak se k tomu přidá pár nešťastných náhod (technická závada a zrovna jede vlak) a neštěstí je na světě.

Udržováním okolí přejezdů ve schváleném stavu by se mohli trochu víc zabývat i tady.
registrovaný uživatel SYN 
22.02.2009 (18:52)  
Azetdak: tak to jste dost tvrde propalil, takhle se tu do autobusaka oprit na chybnem podklade! Honem to tu aspon znovu zdurazneme, pro ty co nectou diskuzi do hloubky - ten prejezd NENI zabezpeceny svetly, jen plechovym krizem.

Ze tomu tak neni (svetla) celkem vypada jako vicemene chyba provozovatele arealu, kdyby utratil par penez na lepsi cestu tak by mu tam sprava cesty (mozna) ty svetla dala, takhle na takovou polnacku hlinenou se moc nedivim ze je tam nedali. Rozhodne aspon ten usek cesty bezprostredne prilehajici ke kolejim chce akutne spravit!

Ty fotky z Poborskiiho odkazu jsou dost poucne, zoom nezoom, jestli nekdo nesouhlasi s tema sloupama at udela lepsi ale tohle je pro prehled dost dobre.
registrovaný uživatel DK 
22.02.2009 (18:37)  
Reportáž SME, která zpochybňuje 300m výhled z vozidla, které stojí před přejezdem

http://www.sme.sk/c/4319842/sofer-ma-na-prejazd-priecestia-sedem-sekund.html
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko