Liberec - Cestující v příhraničí Libereckého a Ústeckého kraje čeká od roku 2010 velká změna. Na jedné ze zdejších tratí totiž vyjedou osobní vlaky, které nebudou provozovat České dráhy. Výběrové řízení na provoz osobní dopravy zde totiž vyhrála firma Vogtlandbahn patřící britské dopravní společnosti Arriva. Ta od prosince 2010 po dobu 10 let zajišťovat provoz na železniční trati Liberec - Žitava - Varnsdorf - Rybniště. České dráhy se do soutěže ani nepřihlásily.
Ředitel společnosti Korid LK, která v kraji organizuje veřejnou dopravu, Petr Prokeš uvádí, že nabídka vítěze je výhodnější cenově i kvalitou oproti současnému stavu. Přidělení zakázky už schválili liberečtí i ústečtí radní, běží už jen lhůta na případná odvolání.
Firma předpokládá nasazení souprav Siemens Desiro Classic. "Posádky budou mluvit česky i německy, to byla podmínka soutěže," říká ředitel českého zastoupení Arrivy Ivan Procházka. Vlaky budou jezdit na trase Liberec - Varnsdorf v hodinových intervalech, v pracovní dny ve špičce mezi Libercem a Hrádkem nad Nisou i po půlhodině. Každé 2 hodiny bude jezdit vlak z Liberce až do Rybniště/ Seifhennersdorfu. Podle Prokeše zůstane i nadále přímé spojení mezi Libercem a Drážďany, které zajišťují Deutsche Bahn a České dráhy. Některé vlaky na části tratě budou začínat až v Žitavě. Na lince bude platit jednotný tarif Libereckého kraje, v Ústeckém kraji dosud jednotný tarif není.
Arriva chce ovšem expandovat dále, a proto má zájem i o další tratě na Liberecku. "Pokud bychom tam uspěli, asi bychom v Liberci zřídili větší základnu," dodává. Výsledek soutěže vítá i Sdružení železničních společností. "Ukazuje to, že soutěže mají smysl a že ceny za kilometr u Českých drah jsou často uměle vykonstruované," řekl šéf Sdružení železničních společností Jiří Mužík. Vogtlandbahn už v Česku zajišťuje dopravu na tratích Marktredwitz - Cheb, Zwickau - Falkenstein - Kraslice (- Karlovy Vary) a Zwickau - Plauen - Cheb - Mariánské Lázně.
O provozování těchto vlaků se zajímal i český státní dopravce. Dráhy měly jít původně do soutěže společně s pobočkou německých drah DB-Regio. Management německé firmy ale nakonec rozhodl, že nabídku nepodá. "Důvodem bylo neúměrně vysoké obchodní riziko při realizaci zakázky," uvádí Petr Štáhlavský z ČD.
Zdroj: iDNES.cz
| 23.2.2009 (12:46)
To ohledně letušky je všeobecně známá věc. O tom ví každý , kdo se v dopravě profesně pohybuje.
A..? Pro mne, jakozto Jihomoravana, jsou liberecke penize stejne vzdalene bez ohledu na to, jestli to dostane firma se sidlem obrazne receno v Liberci nebo v Drazdanech. To zaprve. Zadruhe: kdyby to vyhrala firma se sidlem v pardubickem kraji - to by ti vadilo taky? S Libercem to "souvisi" stejne jako Drazdany... No a to uz vubec nemluvim o tom, ze Prazdroj (treba) neni ceska firma, ackoliv ji samozrejme za ceskou mame. Takze je otazka, jaka ceska firma by to vlastne mela dostat...
No a v neposledni rade - pokud nase ekonomika stoji (a pada) s exportem, tak by asi nebylo dvakrat chytre se uzavirat, protoze bysme tim jaksi palili do vlastnich rad. Ovsem tahle problematika je patrne o neco slozitejsi na pochopeni:-)
2.Vlaků zde jezdí již nyní tolik,že se sem další nevejdou a že nejsou v Žitavě přípoje na Görlitz je věc ZVONu.
3.Cestující na tom moc nevydělají,protože zde bude platit jednotný krajský tarif.
4.Stát zadotuje přes kraj čistě zahraniční firmu a peníze také v
zahraničí zůstanou.Místo aby se točili doma.
1. Aha, takze SA vydelava na necem uplne jinem a autobusy provozuje jen kvuli tomu, aby "diky" nim nemusela platit velky dane? Kamo, vazne bavis... Jako ze nekdo ma jako hobby lastnictvi nejakyho sportovniho tymu, tak to uz jsem slysel, ale provozovani autobusu? Tak to je novinka:-)
2. Pokud mas dukazy, ze letuska neco pere, tak bys mel myslim zatim nekam k Pomocnikum a Ochrancum...
3. Kazdopadne dosud se prachy praly pres kasina a tak. Jestli to odtedka budou delat pres dopravu, tak HURA...
MZ
Proc by mel Jancura prskat? Do toho VR (o ty korunky) se mohl prihlasit taky. Pokud vim, tak on prskal, kdyz CD dostaly prachy za nic. Ze by prskal proti vysledkum nejakeho VR (ktere bylo opravdu verejne a ne na oko), tak to jsem nezaznamenal. Nebyl by link nebo neco?
Co se tyce toho ucetnictvi a odpisu, tak mam pocit, ze uz vam i nekteri jini naznacovali, ze nemate psat o necem, cemu nerozumite:-)
Ad "male ukrivdene ditko" - takze napriklad film Philadelphia byl v podstate o malem ukrivdenem diteti?
Když by tohle udělal stát, tak začne obrovský řev ze strany nejmenovaného podnikatele v silniční dopravě se žlutými autobusy – že se jedná o nedovolenou podporu státu a hned bude shánět další kumpány, se kterými si půjde pobrečet do "Bruselu" a žalovat jako malé ukřivděné dítko.
ČD a.s. by byly hloupé, kdyby si ta vozidla od kraje nebo státu pronajaly, ledaže by ten pronájem nečinil více než korunu za rok.
Řešením je tzv. provoz na účet vlastníka (vozidel). Kraj bude vlastníkem vozidel, ČD na nich budou jezdit a dělat údržbu. To je finančně naprosto průhledné. Otázka je, o kolik by to bylo levnější než když kraje doplácí "ztrátu", protože kraje by ve svém účetnictví musely vykazovat odpisy kolejových vozidel coby hmotný investiční majetek kraje.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










