..: Arriva vystřídá na Liberecku vlaky Českých drah :..

Schwandorf, foto: bazala68Liberec - Cestující v příhraničí Libereckého a Ústeckého kraje čeká od roku 2010 velká změna. Na jedné ze zdejších tratí totiž vyjedou osobní vlaky, které nebudou provozovat České dráhy. Výběrové řízení na provoz osobní dopravy zde totiž vyhrála firma Vogtlandbahn patřící britské dopravní společnosti Arriva. Ta od prosince 2010 po dobu 10 let zajišťovat provoz na železniční trati Liberec - Žitava - Varnsdorf - Rybniště. České dráhy se do soutěže ani nepřihlásily.

Ředitel společnosti Korid LK, která v kraji organizuje veřejnou dopravu, Petr Prokeš uvádí, že nabídka vítěze je výhodnější cenově i kvalitou oproti současnému stavu. Přidělení zakázky už schválili liberečtí i ústečtí radní, běží už jen lhůta na případná odvolání.

Firma předpokládá nasazení souprav Siemens Desiro Classic. "Posádky budou mluvit česky i německy, to byla podmínka soutěže," říká ředitel českého zastoupení Arrivy Ivan Procházka. Vlaky budou jezdit na trase Liberec - Varnsdorf v hodinových intervalech, v pracovní dny ve špičce mezi Libercem a Hrádkem nad Nisou i po půlhodině. Každé 2 hodiny bude jezdit vlak z Liberce až do Rybniště/ Seifhennersdorfu. Podle Prokeše zůstane i nadále přímé spojení mezi Libercem a Drážďany, které zajišťují Deutsche Bahn a České dráhy. Některé vlaky na části tratě budou začínat až v Žitavě. Na lince bude platit jednotný tarif Libereckého kraje, v Ústeckém kraji dosud jednotný tarif není.

Arriva chce ovšem expandovat dále, a proto má zájem i o další tratě na Liberecku. "Pokud bychom tam uspěli, asi bychom v Liberci zřídili větší základnu," dodává. Výsledek soutěže vítá i Sdružení železničních společností. "Ukazuje to, že soutěže mají smysl a že ceny za kilometr u Českých drah jsou často uměle vykonstruované," řekl šéf Sdružení železničních společností Jiří Mužík. Vogtlandbahn už v Česku zajišťuje dopravu na tratích Marktredwitz - Cheb, Zwickau - Falkenstein - Kraslice (- Karlovy Vary) a Zwickau - Plauen - Cheb - Mariánské Lázně.

O provozování těchto vlaků se zajímal i český státní dopravce. Dráhy měly jít původně do soutěže společně s pobočkou německých drah DB-Regio. Management německé firmy ale nakonec rozhodl, že nabídku nepodá. "Důvodem bylo neúměrně vysoké obchodní riziko při realizaci zakázky," uvádí Petr Štáhlavský z ČD.

Zdroj: iDNES.cz


Adys Poslat mail autorovi | 23.2.2009 (12:46)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Liberecký


  1 ... 5 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel MirekM  mail  
23.02.2009 (17:48)  
Nemělo by se psát „mezi Libercem a Drážďanami“?
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
23.02.2009 (17:46)  
Twix: muze byt. Tim "staci 810" mi slo o kapacitu vozidla, nikoliv o stari ci komfort.

naroznej: tezko rict, ale vzhledem k tomu, jak kraje normalne plati, myslim, ze se to neda ufinancovat.
registrovaný uživatel happy 
23.02.2009 (17:39)  
Vybrali trať na které se cestování moc nezlepší, tohle už známe.
??? cože ???
To zlepšení oproti současnému vozovému parku ,který zde jezdí bude naprosto markantní.
23.02.2009 (17:35)  
Byl to záměr, je to zase jedna z šarád, která má ukázat, jak to bez ČD nejde. Vybrali trať na které se cestování moc nezlepší, tohle už známe.
23.02.2009 (16:56)  
Já se akorát divím jak ČD vyklidily pole pro konkurenci. Byla to neschopnost , nebo záměr ?
registrovaný uživatel Racek 
23.02.2009 (16:43)  
happy: však píšu "pokud chce objednatel nějak investovat do vozidel". Systém, kdy si pořízení vozidel započítá do svých nákladů dopravce, mi připadá podstatně jednodušší a v současných podmínkách i vhodnější.
registrovaný uživatel happy 
23.02.2009 (16:33)  
ad Racek,ale kraje na toto nemají peníze a to by raději se železniční regionální dopravou zkoncovaly.Zatím mně přijde jako vhodnější současný systém,kdy dopravci kraji nabídnou za kolik a čím a kraj si vybere tu nejvhodnější nabídku dle svých kritérií,která zadal.JInak stát poskytuje poměrně solidní nabídku na obnovu vozového parku pro provozovatele ZDO
registrovaný uživatel Racek 
23.02.2009 (16:26)  
SYN: jako objednatel má stát (nebo kraje) možnost koupit si vlastní vozidla a pak si najít dopravce, kterému je bude v rámci závazku pronajímat. To mi přijde jako lepší cesta, pokud už chce objednatel nějak investovat do vozidel.
registrovaný uživatel Racek 
23.02.2009 (16:21)  
Paninaro: potřetí a naposledy - Arriva, Keolis, Veolia a další nedostávají od svých vlastníků peníze na nová vozidla. Naopak, ty firmy fungují proto, aby svým vlastníkům generovaly zisk. Takže pokud ČD nedokážou hospodařit aspoň s nulou, není to proto, že mají zlého vlastníka, ale proto, že dělají něco špatně.
Mimochodem - pokud by v tomto případě vlastník dával dopravci "na nová vozidla", dopouštěl by se nedovolené státní podpory. Proto se taky ty "dárky" ČD různě maskují, naposledy jako prodej majetku Správě železniční dopravní cesty.
registrovaný uživatel SYN 
23.02.2009 (16:20)  
Paninaro: no tomu co popisujete se říká navýšení základního kapitálu a moc často se neprovádí. Nebo to myslíte jinak, jako že má stát přispívat každému dopravci (kromě současných pobídek cca. 30% na nízkopodlažky) jako objednatel? V které ze svých dvou rolí má přispívat?
  1 ... 5 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko