..: Arriva vystřídá na Liberecku vlaky Českých drah :..

Schwandorf, foto: bazala68Liberec - Cestující v příhraničí Libereckého a Ústeckého kraje čeká od roku 2010 velká změna. Na jedné ze zdejších tratí totiž vyjedou osobní vlaky, které nebudou provozovat České dráhy. Výběrové řízení na provoz osobní dopravy zde totiž vyhrála firma Vogtlandbahn patřící britské dopravní společnosti Arriva. Ta od prosince 2010 po dobu 10 let zajišťovat provoz na železniční trati Liberec - Žitava - Varnsdorf - Rybniště. České dráhy se do soutěže ani nepřihlásily.

Ředitel společnosti Korid LK, která v kraji organizuje veřejnou dopravu, Petr Prokeš uvádí, že nabídka vítěze je výhodnější cenově i kvalitou oproti současnému stavu. Přidělení zakázky už schválili liberečtí i ústečtí radní, běží už jen lhůta na případná odvolání.

Firma předpokládá nasazení souprav Siemens Desiro Classic. "Posádky budou mluvit česky i německy, to byla podmínka soutěže," říká ředitel českého zastoupení Arrivy Ivan Procházka. Vlaky budou jezdit na trase Liberec - Varnsdorf v hodinových intervalech, v pracovní dny ve špičce mezi Libercem a Hrádkem nad Nisou i po půlhodině. Každé 2 hodiny bude jezdit vlak z Liberce až do Rybniště/ Seifhennersdorfu. Podle Prokeše zůstane i nadále přímé spojení mezi Libercem a Drážďany, které zajišťují Deutsche Bahn a České dráhy. Některé vlaky na části tratě budou začínat až v Žitavě. Na lince bude platit jednotný tarif Libereckého kraje, v Ústeckém kraji dosud jednotný tarif není.

Arriva chce ovšem expandovat dále, a proto má zájem i o další tratě na Liberecku. "Pokud bychom tam uspěli, asi bychom v Liberci zřídili větší základnu," dodává. Výsledek soutěže vítá i Sdružení železničních společností. "Ukazuje to, že soutěže mají smysl a že ceny za kilometr u Českých drah jsou často uměle vykonstruované," řekl šéf Sdružení železničních společností Jiří Mužík. Vogtlandbahn už v Česku zajišťuje dopravu na tratích Marktredwitz - Cheb, Zwickau - Falkenstein - Kraslice (- Karlovy Vary) a Zwickau - Plauen - Cheb - Mariánské Lázně.

O provozování těchto vlaků se zajímal i český státní dopravce. Dráhy měly jít původně do soutěže společně s pobočkou německých drah DB-Regio. Management německé firmy ale nakonec rozhodl, že nabídku nepodá. "Důvodem bylo neúměrně vysoké obchodní riziko při realizaci zakázky," uvádí Petr Štáhlavský z ČD.

Zdroj: iDNES.cz


Adys Poslat mail autorovi | 23.2.2009 (12:46)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus ČR Liberecký


  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Racek 
23.02.2009 (16:11)  
Paninaro: takže podle vás doprava funguje jako koníček bohatých podivínů? A co je podle vás vede k tomu, že altruisticky dotují veřejnou dopravu, místo aby si své peníze v klidu někde užívali?

Když si projdu internet, tak tam nikde nevidím, že by Arriva provozovala někde něco zaznamenáníhodného kromě dopravy. To znamená, že si v tomto oboru dokáže vydělat nejen na prostou reprodukci, ale taky na rozšiřování ... a v neposlední řadě na zhodnocení kapitálu akcionářů, jinak by s ní rychle skoncovali. Ono stačí nedívat se na to optikou ČD "my jsme chudáci a vy nás musíte zachránit", ale přistoupit k tomu jako běžná firma: "vy chcete takovou a makovou dopravu, my vám ji můžeme zajistit za takovou cenu - berte nebo nechte být". V civilizovaných zemích to tak funguje - a teď už snad bude i u nás.
Registrierter Benutzer Raquac 
23.02.2009 (16:03)  
Paninaro: Za a) dotaci na provoz dostane v souladu se smlouvou od objednavatele CD i soukromnik a je to (alespon podle zvyklosti ve stredni a zapadni Evrope) normalni cast jeho prijmu, takze nevidim rozdil. Za b) Proc zle firmy jako Arriva, Connex, Viamont, Vogtlandbahn a treba i SA dotuji provozovani osobni drazni dopravy z jinych zdroju? Myslite, ze si radi hraji s vlacky a nebo je to spiknuti stvavych zahranicnich central proti nasim mirovym CD?
23.02.2009 (15:59)  
xAnri05: kde většinou stačí sólo 810 - naopak, většinou tam jezdí 810+010 nebo DB 612, tomu kapacita Desira odpovídá. Kromě toho jsme se už mnohokrát přesvědčili, že modernější vozidlo výrazně zvyšuje poptávku, např. na tratích 149, 030 (R), teď i na 120. Říct, že v roce 2010 někde "stačí" 810, je dost diskutabilní vzhledem k morální úrovni toho vozidla samotného... Nebyl by třeba lepší takový Irisbus Crossway?
Někde jezdí sólo 810 a nikdo s tím nechce cestovat - která část souvětí je příčina a která důsledek...?
23.02.2009 (15:52)  
Panorino) Mafie? Dobrý... Ostatně, kdyby ruská mafie vlastnila ČD a v rámci praní špinavých peněz nahradila ČDT680 flotilou AGV, tak mi to bude shola jedna, kde na to vzali, pokud to bude jezdit všas a budu mít na předplacení premium class. :D
23.02.2009 (15:50)  
city.elefant - OK, ale proč tedy ta jedovatá slova proti ČD... Až ČD ročně dostanou od státu (vlastníka) 20 mld. na nová vozidla, tak budou provozovat rovněž velmi moderní vozidla.
Registrierter Benutzer city.elefant  mail  
23.02.2009 (15:46)  
Paninaro: no tak cestujícím je celkem jedno kde ten dopravce vezme peníze na nové moderní vozidla, důležité že to jezdí a je tam vyšší kultura cestování než u mnohých vozidel ČD v současnosti :-)
23.02.2009 (15:40)  
Racek - No problém těchto soukromých společnosti je, že doprava mnohdy není tím, co by jim zásadně vydělávalo. Třeba SA rozhodně nevydělává zásadně na provozování autobusu, ale na jiných produktech, které nemají s dopravou nic společného, proto si pak mohou dovolit, to co činí. Nevíte jaké finanční skupiny nebo co skutečně vydělává společnosti Arriva a umožňuje to nakupovat nejmodernější vozidla. Uvedl bych třeba společnost Letuška.cz, které provozuje špičkové autobusy, ale ve skutečnosti je vlastníkem ruská karlovarská mafie a pere přes dopravní služby prachy...Ano pak muže provozovat nejmodernější Scanie na rozdíl třeba od Dopravního podniku Ústeckého kraje. ČD rozhodně asi nebudou vydělávat miliardy na jazykových kurzech v zahraničí či na prodeji letenek. Oni jsou 100% zavislé na dotacích od státu, neb osobní doprava je bez dotací ztrátová...
Registrierter Benutzer qwix 
23.02.2009 (15:31)  
Na prvním místě je samotné chovaní cestujích, kteří demoluji vozidla - pošpiněná sedadla, poškrábaná okna, počmárané interiery i exteriery...
Jasne, urcite to nebude mat nic spolocne s tym, ze sedadla sa necistia, okna sa nevymienaju, interier sa umyva tou istou handrou ako hajzlik (a umyva je este silne slovo), a exterier nevidel inu ako dazdovu vodu odkedy bol vyrobeny...
Registrierter Benutzer Racek 
23.02.2009 (15:31)  
Paninaro: to je teda hláška týdne - až bude český stát, jako vlastník ČD, investovat ročně do vozového parku mezi 15 až 20 mld, tak i s ČD se bude jezdit kulturně a moderně. Myslíte, že akcionáři Arrivy se skládají na nová vozidla, aby se na Žitavsku a okolí cestovalo kulturně? Nebo je to spíš tak, že Arriva si na vozidla vydělá a ještě zbude na dividendy?
Registrierter Benutzer kevin 
23.02.2009 (15:26)  
I na lokálce se nějaký čas novými vozidly ušetří,na 145 a 149 v pohodě 10min na 20km.Totéž i 842 proti 810 na 164,a to tam je max 40km/h.Schválně srovnejte současné a budoucí časy.
  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko