..: Arriva vystřídá na Liberecku vlaky Českých drah :..

Schwandorf, foto: bazala68Liberec - Cestující v příhraničí Libereckého a Ústeckého kraje čeká od roku 2010 velká změna. Na jedné ze zdejších tratí totiž vyjedou osobní vlaky, které nebudou provozovat České dráhy. Výběrové řízení na provoz osobní dopravy zde totiž vyhrála firma Vogtlandbahn patřící britské dopravní společnosti Arriva. Ta od prosince 2010 po dobu 10 let zajišťovat provoz na železniční trati Liberec - Žitava - Varnsdorf - Rybniště. České dráhy se do soutěže ani nepřihlásily.

Ředitel společnosti Korid LK, která v kraji organizuje veřejnou dopravu, Petr Prokeš uvádí, že nabídka vítěze je výhodnější cenově i kvalitou oproti současnému stavu. Přidělení zakázky už schválili liberečtí i ústečtí radní, běží už jen lhůta na případná odvolání.

Firma předpokládá nasazení souprav Siemens Desiro Classic. "Posádky budou mluvit česky i německy, to byla podmínka soutěže," říká ředitel českého zastoupení Arrivy Ivan Procházka. Vlaky budou jezdit na trase Liberec - Varnsdorf v hodinových intervalech, v pracovní dny ve špičce mezi Libercem a Hrádkem nad Nisou i po půlhodině. Každé 2 hodiny bude jezdit vlak z Liberce až do Rybniště/ Seifhennersdorfu. Podle Prokeše zůstane i nadále přímé spojení mezi Libercem a Drážďany, které zajišťují Deutsche Bahn a České dráhy. Některé vlaky na části tratě budou začínat až v Žitavě. Na lince bude platit jednotný tarif Libereckého kraje, v Ústeckém kraji dosud jednotný tarif není.

Arriva chce ovšem expandovat dále, a proto má zájem i o další tratě na Liberecku. "Pokud bychom tam uspěli, asi bychom v Liberci zřídili větší základnu," dodává. Výsledek soutěže vítá i Sdružení železničních společností. "Ukazuje to, že soutěže mají smysl a že ceny za kilometr u Českých drah jsou často uměle vykonstruované," řekl šéf Sdružení železničních společností Jiří Mužík. Vogtlandbahn už v Česku zajišťuje dopravu na tratích Marktredwitz - Cheb, Zwickau - Falkenstein - Kraslice (- Karlovy Vary) a Zwickau - Plauen - Cheb - Mariánské Lázně.

O provozování těchto vlaků se zajímal i český státní dopravce. Dráhy měly jít původně do soutěže společně s pobočkou německých drah DB-Regio. Management německé firmy ale nakonec rozhodl, že nabídku nepodá. "Důvodem bylo neúměrně vysoké obchodní riziko při realizaci zakázky," uvádí Petr Štáhlavský z ČD.

Zdroj: iDNES.cz


Adys Poslat mail autorovi | 23.2.2009 (12:46)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Liberecký


  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
23.02.2009 (15:22)  
Huggate - "Konecne slusne cestovani... Na rozdil od CD" To je stále řečí, že ČD jsou nekulturní... Na prvním místě je samotné chovaní cestujích, kteří demoluji vozidla - pošpiněná sedadla, poškrábaná okna, počmárané interiery i exteriery... A pokud jde o nová vozidla versus ČD. Vlastníkem ČD je český stát. Dluhy ve vozovém parku ČD jsou někde kolem 200 miliard - pokud by se měla všechna zastaralá vozidla nahradit novými. Ale vzhledem k tomu, že ČD jsou schopni investovat ročně kolem 2 až 3 mld., tak se asi žádného zásadního zlepšení v přištích letech nedočkáme. Až bude český stát, jako vlastník ČD, investovat ročně do vozového parku mezi 15 až 20 mld, tak i s ČD se bude jezdit kulturně a moderně. Je to asi jako kdybyste měl rozbyté boty, potřeboval jste si za 1000,- koupit nové, ale dostal byste 40,- na nové tkaničky a s tím byste měl udělat zázrak...
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
23.02.2009 (15:21)  
Co se mi nebude libit, bude neuznavani cestovnich dokaladu CD - pokud to tak ovsem skutecne bude, zjistim si na krajich.

Dale je zajimava kapacita soupravy - kde vetsinou staci solo 810 bude jezdit klimatizovane Desiro (128 sedicich), to jsou opravdu uzasne uspory! To je rentabilni??? Lidi zapnete mozky.

SYN: ne, neni to dobre, to je pouze rocni uspora Usteckeho kraje. Vetsi cast trati (a mnohem vice vlkm) je ale v Libereckem.
registrovaný uživatel city.elefant  mail  
23.02.2009 (15:15)  
Pikehead
city.elefant: jakoze kdyz cestujici neodhazuji na zem papirky, tak 810 jede rychlejs a casem zacne byt nizkopodlazni??? :)

nechapu tuhle reakci ://
23.02.2009 (15:07)  
city.elefant: jakoze kdyz cestujici neodhazuji na zem papirky, tak 810 jede rychlejs a casem zacne byt nizkopodlazni??? :)
registrovaný uživatel SYN 
23.02.2009 (14:54)  
Karel Kovařík: nevím kde jsem to četl ale psali že "kraje budou přepravci dorovnávat prokazatelnou ztrátu do max. výše 12,5 (tak nějak) MKč ročně"

Doufám že jsem si to zapamatoval správně...
23.02.2009 (14:54)  
Ad NIcKON: V úseku LBC-Hrádek n.N je povolena rychlost 80-100km/h. Jakou rychlost je schopna vyvinout 810 s 2x010 na stoupání z Chrastavy k Liberci? No když je v dobré kondici, tak asi tak 35km/h, obávám se, že Desiro bude přeci jen rychlejší :-) Těch 50km/h je v úseku Mittelherwigsdorf - Rybniště.
registrovaný uživatel Kakov 
23.02.2009 (14:38)  
no kvalitnejsi cestovani to rozhodne bude, ale jeste by bylo potreba zjistit kolik to bude kraje stat........
registrovaný uživatel city.elefant  mail  
23.02.2009 (14:36)  
Konecne slusne cestovani... Na rozdil od CD

..ale to záleží i na chování cestujících, první je musí někdo naučit udržovat pořádek
23.02.2009 (14:34)  
Konecne slusne cestovani... Na rozdil od CD
23.02.2009 (14:10)  
To Nockon: Jestli to, co jsi napsal, myslíš vážně, tak je to s tebou dost špatné. Obnětuj den a vyjeď si z Mar. Lázní, nebo K. Varů do Bečova nad Teplou a tam přesedni na 810 do Rakovníka! Není nad to, vyzkoušet si tenhle propastný rozdíl na vlastní kůži!
  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko