..: České dráhy plánují provozovat autobusovou dopravu :..

ČSD, autobus Karosa, foto: karosa.cz Praha - České dráhy se chtějí vrhnout i na pole autobusové dopravy. Nečekaný tah dnes oznámil v tiskové zprávě náměstek pro osobní dopravu Petr Moravec, který by měl být zároveň i vedoucím projektu. Dráhy navíc nechtějí vlastní autobusy jen jako řešení pro případ výluk, ale chtějí je integrovat do svého systému a doplnit jimi svou síť spojů. Svým způsobem tak ožívá desítky let mrtvá myšlenka, pro níž horovaly někdejší ČSD ve 20. a 30. letech.

Inspirace v zahraničí je jasná - například Rakouské spolkové dráhy ÖBB provozují lokální autobusové spoje pomocí dceřiné společnosti ÖBB–Postbus AG. Výhodou je společný tarif a návaznost na vlaková spojení. České dráhy chtějí nabídnout podobný koncept. „Jsou oblasti, kde poptávka cestujících odpovídá spíš minibusu, a navíc tak můžeme obsloužit i oblasti, kam koleje vůbec nevedou. Autobusy či minibusy s tarifem a všemi slevami ČD by mohly být pro místní obyvatele příjemným doplněním nabídky spojení,“ uvedl Moravec.

Zdroj: České dráhy; foto: Karosa


Honza Beránek / JTB , Josef Petrák Poslat mail autorovi | 17.3.2009 (15:10)
Related newsopen/close

More on Dopravci

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   
Registered user Vajgl  mail  
18.03.2009 (19:14)  
waszyn:

na naší straně hranic máme Krnov - 25tis., Bruntál 17tis., Rýmařov 9tis. a mohl bych pokračovat. Tedy stejně velká města jako na zmiňované trati. Neumím si představit tato města bez železniční dopravy. V Polsku to možné je. Moje příspěvky poukazovaly na nekonkurenceschopnost žel. dopravy z důvodu zanedbané infrastruktury proti autobusům. Debata se opět zvrhla úplně jinde.

Vagón z Prudniku: nakládka hnojiv přímo v Prudniku.
18.03.2009 (18:06)  
Odpověď panu M:je dost podstatný rozdíl mezi řidičem autobusu a řidičem,který vozí písek. Nyní nemám na mysli úroveň zkoušek,ale právě tu nadstavbu ke ,,kroucení volantem". Řidič autobusu,pracující ve společnosti,která provozuje síť musí(měl by) umět i něco víc-správně komerčně odbavit cestujícího,a také se vyznat ve vlastní,popřípadě spřátelené dopravní síti. A to se nenaučí za týden,to trvá podstatně déle. I pokud budou autobusy ČD jiná divize než vlaky-určitě budou-stále to bude ČD,osobní doprava,minimálně tarifně. Až ČD rozjede autobusovou dopravu tak si bude moci vybírat z místních,má jich totiž i přes vyhazovací řádění stále dost,nemusí je shánět jinde.
Dovolím si také připomenout panu waszyn,že spíše než o to,zpoplatnit veškerou silniční dopravu je určitě lepší poplatky za používání tratí snížit či zrušit. Ale pokud to nejde(důvody neznám) tak pro opravdu rovné podmínky se bohužel i pro silniční dopravu bude muset dopravní cesta rovocenně zpoplatnit.
Registered user M 
18.03.2009 (14:52)  
Ad objizdky - tak ten vlak asi nespojoval ty dve sousedni mesta, ne? V Brne se taky da Bystrc-Reckovice jet rozumneji nez pres Hlavni nadrazi. Pripadne rychliky Olomouc-Breclav-Brno taky jedou "zbytecnou objizdkou"...
Registered user waszyn 
18.03.2009 (14:24)  
Vajgl:
tak vezmem to poporade:
Prudnik 23 tis., Glubczyce 13 tis., Kietrz 8 a Baborow 6 tis.obyvatel.
To si snad delas srandu, ze toto jsou velke aglomerace. Ono kazdy tuto oblast nezna a ctenar se muze citit opravnene mystifikovan.
A ten vagon jel s Prudniku do Bohumina. To, ze se nejakym zpusobem dostal do Tremesne neznamena, ze tam nekdo neco z toho Prudniku vezl. Spis uz z toho Bohumina ne?
Registered user Vajgl  mail  
18.03.2009 (13:39)  
Casey_R:

Já se s váma nepřu, já s váma souhlasim. Na trati kterou jsem jmenoval jsou velké aglomerace Prudnik, Glubczyce, Baborov a Kietrz. Jaká je dopravní spádovost nevim, já tam nežiju. Ale divím se nad zavřením takovéto tratě.

Jednou jsem se hrozně smál když na nádraží v Třemešné stál vagón na vykládce: ze stanice Prudnik - hraniční přechod Chalupki - jak má železniční doprava konkurovat když žene vagón téměř ze sousedního města 150km objížďkou. Ale to už je úplně mimo tuto diskuzi.
Registered user waszyn 
18.03.2009 (10:33)  
Vajgl: 10 tisic obyvatel je velke mesto? Jednim duvodem rekonstrukce trate by mohl byt silny turisticky potencial tohoto mesta (typu Cesky Krumlov), coz nepredpokladam, druhym pak dojizdeni vetsiny obyvatel za praci do vedlejsiho velkeho(opravdu velkeho) mesta. Ani jedna z moznosti mi nepripada realna, cili u zeme s hospodarstvim typu Polska mi prijde rozumnejsi se zamerit na velke aglomerace a par koridoru, kde je poptavka ze strany cestujicich obrovska a jsou ochoutni si zaplatit za kvalitni cestovani a ne se poustet do predem prohraneho zapasu s busy na kratkych vzdalenostech v krajich kde lisky davaji dobrou noc. Nicmene vzdycky v polsku zasnu nad soupravami typu tezky posunovaci diesel pod drady+1xB, kdo toto plati? To je jeste mnohem vetsi zverstvo nez osobni vlaky klasikach v usecich typu Ceska Trebova-Zabreh..
18.03.2009 (10:31)  
Vajgl:

Jistě, o té malé rychlosti vím. Bohužel v takovém stavu je naprostá většina polských vedlejšíh tratí. Šlo mi spíš o to, že se tam nezavírají tratě opravdu nerentabilní, ale tratě které mají potenciál. Ty nerentabilní už byly totiž většinou zrušeny začátkem devadesátých let. Posledním takovým případem mého blízkého okolí co se týče nesmyslnosti uzavření provozu je trať Cieszyn - Bielsko Biala. Jel jsem tím vlakem a vím, že na mnoha úsecích bych tam byl rychlejší na kole, ale i přesto tam byly i při mizerném jízdním řádu vlaky relativně plné. Místo opravy se však trať zavřela s odůvodněním z nerentabilnosti. Ale tím už končím. Cílem mého příspěvku totiž nebylo rozebírat jednotlivé příčiny, ale připomenout co mnohým zde nedochází, že prostě rušení provozu v Polsku nemá žádnou logiku. A proto mě vytočilo, když někdo tvrdí, že si máme brát za příklad Polsko.
Registered user Vajgl  mail  
18.03.2009 (6:50)  
Casey_R:

Trať Raclawice Sl. - Raciborz : snížená traťová rychlost na 30km/hod.
Pietrowice Wielke - Kietrz 20km/hod.

Na tratích přitom leží velká města (nad 10tis obyvatel) bez železniční dopravy. Při obnovení provozu na těchto tratích si železnice své zákazníky jistě najde, ale po opadnutí euforie - kdo bude jezdit szynobusem který není o moc rychlejší než jízdní kolo...???
17.03.2009 (23:26)  
Je zajímavé jak se tady spousta lidí ohání Polskem jako bernou mincí pro likvidaci tratí. Tito PT diskutéři by si měli konečně uvědomit, že v Polsku nedochází k rušení tratí na základě nějaké racionální úvahy, ale na základě vydírání objednatele dopravy. Mnohdy došlo i k zastavení dopravy na tratích nedávno opravených a tratích, kde byl hustý provoz, ovšem díky nepoužitelnému JŘ byl zcela zlikvidován. Příkladem budiž trať Raclawice Słaskie - Racibórz, která byla opravena koncem osumdesátých let, spojující několik měst, avšak v roce 2000 pro údajnou nerentovnost byla uzavřena osobní doprava. Dalším faktorem vedoucím v Polsku k uzavírání tratí není to, že by tam jezdilo málo lidí, ale to že se tam jezdí se zbytečně vysokými náklady. Tzn. klasické soupravy kdy to je často jeden vagon a lokomotiva. I na tom jednom vagonu je vždy jak průvodčí, tak vlakvedoucí. Motorových vozů je málo a teprve v posledních pěti letech se to zlepšuje. I na tratích, kde se u nás jezdí podle předpisu D3 slouží výpravčí. Např. na trati z Łeborku do Łeby jsem loni napočítal dva výpravčí, ačkoliv trať má typicky charakter lokálky a tratě co z ní odbočovaly již jsou dávno zrušené. V Význam má především v létě pro návoz rekreantů, ale přes rok zde nejede víc jak tři páry denně.
Navíc mnohé tratě které byly uzavřeny pro údajnou nerentovnost se dnes znovu zprovozňují. Za všechny jmenujme tratě Kluczbork - Opole a Nysa - Brzeg. A světe div se, lidi tam těmi vlaky jezdí i přesto, že doprava byla zastavena přes pět let.
A ještě něco. To jak někteří dnes obdivně nahlížejí na to, že Poláci mají nové motoráky, tak bych je chtěl upozornit, že ty jejich slavné "szynobusy" z produkce PESA Bydgoszcz jsou pěkné šméčka. Co jiného říci o vozidlech, která den po dodání již mají porouchané dveře, trpí poruchami v letošní mírné zimě, při spřažení do mnohačlenného řízení vozů s různých sérií dojde k samovolnému spouštění brzd a když nic horšího, tak vám vyteče na hlavu kondenzát s klimatizace. Takže, pánové, s Polskem argumentovat velmi opatrně. netvrdím, že je tam vše špatně, ale rozhodně bych si nebral jejich dopravní politiku jako příklad. V Polsku totiž žádná není.
Registered user M 
17.03.2009 (23:19)  
MImochodem, jen tak mezi nami - kolik stoji na poplatcich jeden kilometr jizdy solo-810 a kolik stoji jeden km jizdy treba soupravy 560?
Byl by tu nejaky hodny poctar, ktery disponuje prislusnymi vstupy?
  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko