..: České dráhy plánují provozovat autobusovou dopravu :..

ČSD, autobus Karosa, foto: karosa.cz Praha - České dráhy se chtějí vrhnout i na pole autobusové dopravy. Nečekaný tah dnes oznámil v tiskové zprávě náměstek pro osobní dopravu Petr Moravec, který by měl být zároveň i vedoucím projektu. Dráhy navíc nechtějí vlastní autobusy jen jako řešení pro případ výluk, ale chtějí je integrovat do svého systému a doplnit jimi svou síť spojů. Svým způsobem tak ožívá desítky let mrtvá myšlenka, pro níž horovaly někdejší ČSD ve 20. a 30. letech.

Inspirace v zahraničí je jasná - například Rakouské spolkové dráhy ÖBB provozují lokální autobusové spoje pomocí dceřiné společnosti ÖBB–Postbus AG. Výhodou je společný tarif a návaznost na vlaková spojení. České dráhy chtějí nabídnout podobný koncept. „Jsou oblasti, kde poptávka cestujících odpovídá spíš minibusu, a navíc tak můžeme obsloužit i oblasti, kam koleje vůbec nevedou. Autobusy či minibusy s tarifem a všemi slevami ČD by mohly být pro místní obyvatele příjemným doplněním nabídky spojení,“ uvedl Moravec.

Zdroj: České dráhy; foto: Karosa


Honza Beránek / JTB , Josef Petrák Poslat mail autorovi | 17.3.2009 (15:10)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 13      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel DJ 
17.03.2009 (20:36)  
Martin Š.: Ano, to všechno vím. Ale je fakt, že krajům to může být v podstatě lhostejné, protože to platit nemusejí.
Ale myslím, že všechno má své meze, přece jen by takovéto případné poplatky za dopravní cestu (silnice, dálnice) znevýhodnily hlavně osobní auta.
Ty autobusy by zůstaly asi i nadále provozně levnější než byť nejmenší vlak (sólo 810).
registrovaný uživatel myrha  mail  
17.03.2009 (20:34)  
Podle mě by železnice měla fungovat jako řeka, přítoky by měly napájet hlavní toky. Dneska už to bohužel až tak neplatí, vlaky regionální dopravy jezdí buď úplně prázdné nebo nevyvážené. Z toho plyne že je to jedno jestli dneska dráhy nasadí autobusy nebo vlaky, protože nevyváženým množstvím spojů a negativní reklamou se jim podařilo regionální železnici ve většině případů už zničit. Není tedy už moc co zachraňovat. Nechápu jak to, že mimo ČD regionální doprava funguje a vlaky jezdí dost naplněné ale u ČD to prostě nejde. Za vše viz příklad Železnice Desná, trať kterou dráhy nechaly po povodních úplně na odpis a dnes ta trať bez problémů funguje. Nechám na vnímavém čtenáři aby si to přebral podle sebe..
registrovaný uživatel Martin Š.  mail  
17.03.2009 (20:33)  
DJ: A schválně jestli víte, proč vlaky jsou 4x dražší než Autobusy?
Ano, je to kvůli tomu, že železniční dopravci musí platit i opravy a udržování dopravní cesty narozdíl od autobusů, kteří platí směšné částky (podle mě směšné) za používání dálnic, rychlostních silnic a vybraných silnic I. třídy. Kdyby automobilový dopravci platily za dopravní cestu aspoň částku, která by pokryla aspoň udržování dopravní cesty, tak by na tom finančně (podle mě) byly stejně, ne li železnice lépe.
17.03.2009 (20:21)  
DJ: Jinak 076 zastak tragická neni, jsou na ní spoje kdy jede třeba jenom 10 lidí, ale jsou spoje kde třeba jede 30 lidí a je tam večerní spoj, kterým jedou 3 lidé: xD
Jinak podle mého uvážení i informací nepočítám s tím, že by v Pražské oblasti byla nějaká trať vysloveně ohrožená, kromě trati 094.
Např trať 074 má průměrnou obsazenost spojů ve špičce 60-70 lidí(a to jede bohužel jenom sólo 809)mimo špičku to jest 25-35 lidí. To se obávám že se do mikrobusu nevejde:xD
Jinak předpokládám, že se na zrušených regionálních tratích ušetří na údržbě a použijí se na ty perspektivní regionální tratě.
registrovaný uživatel DJ 
17.03.2009 (20:19)  
xxx xxxx: Já myslím, že ty vlaky provozují ještě docela obstojně, na to, jaké jsou okolnosti.
17.03.2009 (20:17)  
Neumí provozovat vlaky a cpou se do autobusů. Takovýho dopravce tady opravdu potřebujeme.
registrovaný uživatel DJ 
17.03.2009 (20:16)  
A tím seznamem jsem nemyslel, jestli si to tratě "zaslouží" nebo "nezaslouží". Ale pokud budou ČD požadovat za 1 vlkm např. 4 x vyšší částku než by požadoval za srovnatelnou věc autobusový dopravce, tak i na takové trati, jako je ta do Litomyšle, bude hrozit zastavení provozu (zejména za situace, kdy je na této trati spousta pomalých jízd a jízdné doba vlaku je docela dlouhá).
registrovaný uživatel DJ 
17.03.2009 (20:11)  
Pozn. Jako 262 jsem myslel jen Boskovice - Chornice.
17.03.2009 (20:11)  
Nechci být nějaký pesimictický k návrhu ČD, ale nevim jestli by nebyla mnohem lepší investice do vozového parku, než se vrhat do nového projektu s podle mě nejistým výsledkem ...
17.03.2009 (20:09)  
Zdeňku, fatk netuším, proč mu najednou ruplo v bedně.
  1 2 3 4 5 6 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko