Praha - České dráhy se chtějí vrhnout i na pole autobusové dopravy. Nečekaný tah dnes oznámil v tiskové zprávě náměstek pro osobní dopravu Petr Moravec, který by měl být zároveň i vedoucím projektu. Dráhy navíc nechtějí vlastní autobusy jen jako řešení pro případ výluk, ale chtějí je integrovat do svého systému a doplnit jimi svou síť spojů. Svým způsobem tak ožívá desítky let mrtvá myšlenka, pro níž horovaly někdejší ČSD ve 20. a 30. letech.
Inspirace v zahraničí je jasná - například Rakouské spolkové dráhy ÖBB provozují lokální autobusové spoje pomocí dceřiné společnosti ÖBB–Postbus AG. Výhodou je společný tarif a návaznost na vlaková spojení. České dráhy chtějí nabídnout podobný koncept. „Jsou oblasti, kde poptávka cestujících odpovídá spíš minibusu, a navíc tak můžeme obsloužit i oblasti, kam koleje vůbec nevedou. Autobusy či minibusy s tarifem a všemi slevami ČD by mohly být pro místní obyvatele příjemným doplněním nabídky spojení,“ uvedl Moravec.
Zdroj: České dráhy; foto: Karosa

Ale myslím, že všechno má své meze, přece jen by takovéto případné poplatky za dopravní cestu (silnice, dálnice) znevýhodnily hlavně osobní auta.
Ty autobusy by zůstaly asi i nadále provozně levnější než byť nejmenší vlak (sólo 810).
Ano, je to kvůli tomu, že železniční dopravci musí platit i opravy a udržování dopravní cesty narozdíl od autobusů, kteří platí směšné částky (podle mě směšné) za používání dálnic, rychlostních silnic a vybraných silnic I. třídy. Kdyby automobilový dopravci platily za dopravní cestu aspoň částku, která by pokryla aspoň udržování dopravní cesty, tak by na tom finančně (podle mě) byly stejně, ne li železnice lépe.
Jinak podle mého uvážení i informací nepočítám s tím, že by v Pražské oblasti byla nějaká trať vysloveně ohrožená, kromě trati 094.
Např trať 074 má průměrnou obsazenost spojů ve špičce 60-70 lidí(a to jede bohužel jenom sólo 809)mimo špičku to jest 25-35 lidí. To se obávám že se do mikrobusu nevejde:xD
Jinak předpokládám, že se na zrušených regionálních tratích ušetří na údržbě a použijí se na ty perspektivní regionální tratě.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











