..: České dráhy plánují provozovat autobusovou dopravu :..

ČSD, autobus Karosa, foto: karosa.cz Praha - České dráhy se chtějí vrhnout i na pole autobusové dopravy. Nečekaný tah dnes oznámil v tiskové zprávě náměstek pro osobní dopravu Petr Moravec, který by měl být zároveň i vedoucím projektu. Dráhy navíc nechtějí vlastní autobusy jen jako řešení pro případ výluk, ale chtějí je integrovat do svého systému a doplnit jimi svou síť spojů. Svým způsobem tak ožívá desítky let mrtvá myšlenka, pro níž horovaly někdejší ČSD ve 20. a 30. letech.

Inspirace v zahraničí je jasná - například Rakouské spolkové dráhy ÖBB provozují lokální autobusové spoje pomocí dceřiné společnosti ÖBB–Postbus AG. Výhodou je společný tarif a návaznost na vlaková spojení. České dráhy chtějí nabídnout podobný koncept. „Jsou oblasti, kde poptávka cestujících odpovídá spíš minibusu, a navíc tak můžeme obsloužit i oblasti, kam koleje vůbec nevedou. Autobusy či minibusy s tarifem a všemi slevami ČD by mohly být pro místní obyvatele příjemným doplněním nabídky spojení,“ uvedl Moravec.

Zdroj: České dráhy; foto: Karosa


Honza Beránek / JTB , Josef Petrák Poslat mail autorovi | 17.3.2009 (15:10)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   
17.03.2009 (16:00)  
Keby sa tak tohoto dožil ČD4ever... :)
17.03.2009 (15:52)  
Nápad dobrý, ale se soudy si počkejme na jeho realizaci...
Registrierter Benutzer Majra  mail  
17.03.2009 (15:51)  
Nápad to není špatný, jakákoliv návaznost vlak vs. autobus kdekoliv mimo dobře organizovaný IDS chybí. Otázkou je, zdali by ty návaznosti byly, když u ČD nejsou obvykle schopny na sebe počkat ani přípojné vlaky.
J.Průša: také se obávám o dost lokálek ... některé to pohřbí, jiné to ale může zachránit. Pokud v nácestných či konečných stanicích a zastávkách ten návazný autobus bude, tak by tu lokálku (snad) lidi využívat mohli víc.
K fotce: domovina má sladká, v pozadí se vypíná ... aneb škoda, že dne již nelze kvůli zástavbě takový obrázek pořídit.
Registrierter Benutzer city.elefant  mail  
17.03.2009 (15:49)  
noo ale nevim, nevim .. uvedu tady to co řekl Jančura v článku pro iDnes.cz ..

Ředitel společnosti Student Agency Radim Jančura v reakci na plány Českých drah uvedl: "My se konkukrence ze strany Českých drah nebojíme, první by si měli udělat pořádek na železnici a až potom vstupovat i do autobusové přepravy."

xD ..myslí to tak, jak to řekl? ..nebo to řekl že se fakt obává? xD .. i když dráhy busy nasadí jenom na malé regionální tratě, tkaže proč by se Jančura bál, že?
17.03.2009 (15:46)  
Na zavření určitých lokálek nic špatného není, a kromě toho se nabízejí různé zajímavé přípojové linky k rychlíkům, jako Uničov - Červenka, Uherský Ostroh - Moravský Písek...
Ty výluky si ale moc představit nedovedu, to bude nějaká putovní sada autobusů? Jak se bude řešit shánění řidičů a údržba?
17.03.2009 (15:37)  
České dráhy už dnes pravidelně poměrně rozsáhlou autobusovou dopravu provozují na NAD a stojí to dost peněz. I když vzhledem k dočasnému provozu těchto linek si asi těžko mohou budovat trvalé zázemí pouze pro tuto dopravu. Problém vidím v tom, že ve specifických českých poměrech to znamená sebrat soukromníkům lukrativní zakázky (nebo i méně lukrativní), a to půjde těžko bez odporu, zvlášť pokud se to má dohodit jako veřejná zakázka jen státu. - Aby to nebyl jen nějaký přeorganizovaný outsourcing, kde mezi kraj a bus dopravce vrazím monopolního regulátora dopravy ČD.

Jinak náhradní bus NAD od ÖBB se podíval co vím párkrát už i do Prahy (z Lince - já mu naštěstí ujel jinými vlaky o pár hodin dříve) a provozoval snad i spoje Vídeň - Budapešť v době stávky v Maďarsku.
Registrierter Benutzer tenzor 
17.03.2009 (15:30)  
A vysvětlil jim někdo, že budou jejich autobusové jízdné asi o polovinu dražší, než u konkurence? Nebo spoléhají na to, že budou jezdit v rámci integrovaných systémů?
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
17.03.2009 (15:25)  
..na endlich! No, o lokálkách se prit nebudu, ale jako "privazec" k tratím s vyssí kapacitou a tratovou rychlostí by to melo (ne mohlo, ale melo, kdyz "se" to nezvorá) projeviti synergicky.
17.03.2009 (15:14)  
Že by nato konečně někdo přišel? Akorát mám strach že v podaní ČD to bude dost nešťastně vyřešeno.Ale na druhou stranu to fakticky některé lokálky pohřbí.
  1 ... 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko