Praha — Počet osobních železničních dopravců na celostátních drahách v Česku tento týden vzrostl na tři. K Českým drahám a RegioJetu se přidala společnost Rapid Express, jež se v současnosti prezentuje především projektem dálkových spojů LEO Express mezi Prahou a Ostravskem. Mezi celostátní hráče v přepravě osob po kolejích se soukromý dopravce Leoše Novotného zařadil podpisem rámcové smlouvy se SŽDC, která si zájem nových subjektů vykládá jako důsledek úspěšného otevírání tuzemského železničního trhu; přesto nás od vyjetí prvního soukromého a čistě komerčního spoje na české koleje pořád dělí přinejmenším několik měsíců. Správce infrastruktury zároveň zpřísňuje podmínky úhrady poplatků za přidělenou dopravní cestu, údajně na základě špatných zkušeností z minulosti.
Podle nových pravidel mají být všichni dopravci povinni uhradit poplatek za objednanou a přidělenou kapacitu dopravní cesty i v případě, že ji reálně nevyužijí. Toto opatření se patrně zaměřuje na praxi zavedení spojů do jízdního řádu "ode dne vyhlášení", díky níž v roce 2007 po dobu přibližně sedmi měsíců plnily stránky jízdních řádů mj. spoje RT-express dopravce Railtrans, které ovšem do skutečného provozu nikdy nevyjely. Stejný systém využívá v aktuálním grafikonu RegioJet, jenž chce nasadit své spoje InterCity z Prahy do Ostravy, Návsí a Žiliny od letošního července. Rapid Express je první společností, na niž se nová pravidla SŽDC vztahují; vedení organizace se ale netají tím, že by co nejdříve přísnější režim přeneslo i na zbylé dva dopravce.
Dodrží-li Rapid Express svůj původní harmonogram zavedení komerčních spojů, nemusí si z poplatků za nevyužitou kapacitu dopravní cesty dělat těžkou hlavu – pět objednaných jednotek Stadler FLIRT ve verzi pro dálkovou dopravu by mělo být připraveno ke konci příštího roku, tedy v přibližně v době začátku platnosti jízdního řádu 2012/2013. V současnosti firma teprve uskutečňuje internetovou anketu, jíž se snaží docela triviální cestou zjistit preference potenciálních cestujících z pohledu zastávek spojů LEO Express. Nad rámec několika propagačních informací se ale černo–zlatý dopravce, stejně jako konkurenční RegioJet, v současnosti mediálně výrazněji neprojevuje. To se ovšem může razantně změnit s koncem letošního roku, kdy ministerstvo dopravy vyhlásí avizovaný tendr na provoz prvních dvou rychlíkových linek. Stejně jako další zájemci, i Rapid Express totiž v subvencované dopravě vidí výrazně atraktivnější podnikatelskou příležitost, než v případě několika exponovaných úseků s otevřenou konkurencí více společností.

Licenci pro provozování osobní dopravy na síti SŽDC mají: ARRIVA vlaky s.r.o., RegioJet a.s., Viamont Regio a.s.
A těch, kdo mají licenci současně pro osobní i nákladní dopravu je daleko více: Advanced World Transport a.s., České dráhy, a.s., ČD Cargo, a.s., Chládek & Tintěra, a.s., Jindřichohradecké místní dráhy, a.s., KŽC Doprava, s.r.o., Lokálka Group, občanské sdružení, LOKO TRANS s.r.o. , MBM rail s.r.o., Puš s.r.o., RAILTRANSPORT s.r.o., Slezské zemské dráhy, o.p.s., Správa železniční dopravní cesty, státní organizace, STAVEBNÍ OBNOVA ŽELEZNIC a.s., Veolia Transport Morava a.s., VIAMONT a.s., Vogtlandbahn - GmbH, ZABABA, s.r.o..
Pokud kterákoliv z výše uvedených společností přijde s něčím novým, zajímavým, podnětným..., rádi o tom napíšeme.
To, že jsme "PR agentura RJ" tu i vzhledem k svému nízkému věku a ne moc dlouhému působení v redakci ŽP slyším poněkolikáté, stejně jako jsem viděl že děláme PR Českým drahám, a určitě se tu časem objeví i RapidExpress.
A pokud Svědek chce, může taky psát články a aktuality, zatím vidím jen kritizování lidí, kteří dobrovolně ve svém volném čase dělají pro ŽP.
Opět citace:
U starších lokomotiv navíc není jistota, že budou jezdit dlouhodobě bezporuchově. Tato second hand řešení prostě nedávají provozní, a tím ani finanční jistotu a banka by je nefinancovala. Paradoxně samotný nákup nové jednotky nám vyšel levněji, než kdybychom skládali starší lokomotivu a pět osobních vozů.
A můžeme se přít kde je pravda... (To že z něj cítím člověka, který vyhodí nového walkmana když se mu vybijí baterie je věc druhá.)
Ještě k těm vozidlům, které z nich má papíry na celou ČR bez omezení?
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











