..: Česko má třetího celostátního osobního dopravce: Rapid Express :..

Vizualizace jednotky Stadler FLIRT na spoji Leo Express dopravce Rapid Express, foto: Rapid Express Praha — Počet osobních železničních dopravců na celostátních drahách v Česku tento týden vzrostl na tři. K Českým drahám a RegioJetu se přidala společnost Rapid Express, jež se v současnosti prezentuje především projektem dálkových spojů LEO Express mezi Prahou a Ostravskem. Mezi celostátní hráče v přepravě osob po kolejích se soukromý dopravce Leoše Novotného zařadil podpisem rámcové smlouvy se SŽDC, která si zájem nových subjektů vykládá jako důsledek úspěšného otevírání tuzemského železničního trhu; přesto nás od vyjetí prvního soukromého a čistě komerčního spoje na české koleje pořád dělí přinejmenším několik měsíců. Správce infrastruktury zároveň zpřísňuje podmínky úhrady poplatků za přidělenou dopravní cestu, údajně na základě špatných zkušeností z minulosti.

Podle nových pravidel mají být všichni dopravci povinni uhradit poplatek za objednanou a přidělenou kapacitu dopravní cesty i v případě, že ji reálně nevyužijí. Toto opatření se patrně zaměřuje na praxi zavedení spojů do jízdního řádu "ode dne vyhlášení", díky níž v roce 2007 po dobu přibližně sedmi měsíců plnily stránky jízdních řádů mj. spoje RT-express dopravce Railtrans, které ovšem do skutečného provozu nikdy nevyjely. Stejný systém využívá v aktuálním grafikonu RegioJet, jenž chce nasadit své spoje InterCity z Prahy do Ostravy, Návsí a Žiliny od letošního července. Rapid Express je první společností, na niž se nová pravidla SŽDC vztahují; vedení organizace se ale netají tím, že by co nejdříve přísnější režim přeneslo i na zbylé dva dopravce.

Interiér jednotky Stadler FLIRT v dálkové verzi pro dopravce NSB, foto: Juraj KováčDodrží-li Rapid Express svůj původní harmonogram zavedení komerčních spojů, nemusí si z poplatků za nevyužitou kapacitu dopravní cesty dělat těžkou hlavu – pět objednaných jednotek Stadler FLIRT ve verzi pro dálkovou dopravu by mělo být připraveno ke konci příštího roku, tedy v přibližně v době začátku platnosti jízdního řádu 2012/2013. V současnosti firma teprve uskutečňuje internetovou anketu, jíž se snaží docela triviální cestou zjistit preference potenciálních cestujících z pohledu zastávek spojů LEO Express. Nad rámec několika propagačních informací se ale černo–zlatý dopravce, stejně jako konkurenční RegioJet, v současnosti mediálně výrazněji neprojevuje. To se ovšem může razantně změnit s koncem letošního roku, kdy ministerstvo dopravy vyhlásí avizovaný tendr na provoz prvních dvou rychlíkových linek. Stejně jako další zájemci, i Rapid Express totiž v subvencované dopravě vidí výrazně atraktivnější podnikatelskou příležitost, než v případě několika exponovaných úseků s otevřenou konkurencí více společností.

Zdroj: SŽDC [1], [2]


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 31.3.2011 (23:59)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
01.04.2011 (7:23)  
Celostátní osobní dopravce je ten, který slibuje, že bude někdy v budoucnu provozovat osobní dopravu na jediné celostátní dráze mezi Prahou a Ostravou.
Editor oder ŽP Admin Vlad  mail  
01.04.2011 (7:21)  
Svědek: Plácáte tu krávoviny! Netvrďte s vážnou tváří to, co není pravda. (Jediní dopravci provozující pravidelnou osobní dopravu kromě státního molochu jsou: Jindřichohradecké místní dráhy, a.s., Veolia Transport Morava a.s. a Viamont Regio a.s.)

Licenci pro provozování osobní dopravy na síti SŽDC mají: ARRIVA vlaky s.r.o., RegioJet a.s., Viamont Regio a.s.

A těch, kdo mají licenci současně pro osobní i nákladní dopravu je daleko více: Advanced World Transport a.s., České dráhy, a.s., ČD Cargo, a.s., Chládek & Tintěra, a.s., Jindřichohradecké místní dráhy, a.s., KŽC Doprava, s.r.o., Lokálka Group, občanské sdružení, LOKO TRANS s.r.o. , MBM rail s.r.o., Puš s.r.o., RAILTRANSPORT s.r.o., Slezské zemské dráhy, o.p.s., Správa železniční dopravní cesty, státní organizace, STAVEBNÍ OBNOVA ŽELEZNIC a.s., Veolia Transport Morava a.s., VIAMONT a.s., Vogtlandbahn - GmbH, ZABABA, s.r.o..

Pokud kterákoliv z výše uvedených společností přijde s něčím novým, zajímavým, podnětným..., rádi o tom napíšeme.
01.04.2011 (7:20)  
Svědek: Tak se podívejte na stránky Viamontu nebo JHMD a taky do médií - píše se tam o nich něco? Nic, protože stav trvá stále při starém, provozují pořád stejné tratě a neděje se de facto nic nového, a Viamont Regio dokonce ani nemá web kde by byly třeba jízdní řády nebo aktuality o provozu. Ohledně jej jsme psali naposledy v souvislosti se zprovozněním trati Harrachov - st.hr. - Polsko, v druhé polovině minulého roku. Připouštím, že o RJ p¨íšeme více, ale to je tím že je jednak víc vidět, a jednak jsou tam ty novinky. Až JHMD nebo Viamont Regio koupí novou mašinu významějšího charakteru nebo například rozšíří provoz, budeme o nich psát taky. A pokud vím, o RapidExpressu píšeme podruhé! Ohledně těch celostátních dopravců - to že jsou to jen ČD a RegioJet je čerpáno přímo ze SŽDC, kde bych čekal jako od provozovatele dráhy pravdivé informace.
To, že jsme "PR agentura RJ" tu i vzhledem k svému nízkému věku a ne moc dlouhému působení v redakci ŽP slyším poněkolikáté, stejně jako jsem viděl že děláme PR Českým drahám, a určitě se tu časem objeví i RapidExpress.
A pokud Svědek chce, může taky psát články a aktuality, zatím vidím jen kritizování lidí, kteří dobrovolně ve svém volném čase dělají pro ŽP.
Registrierter Benutzer MaF 
01.04.2011 (7:15)  
Svědek: A čo si predstavujete pod takým pojmom celostátní." :-)
01.04.2011 (6:25)  
Svědek) A SŽDC je taky státem placená PR agentura pánů Jančury a Novotného? :) Já jen, ať v tom máme jasno, kdo koho platí.
01.04.2011 (1:24)  
Juraj Kovács: Plácáte tu krávoviny! Jediní dopravci provozující pravidelnou osobní dopravu kromě státního molochu jsou: Jindřichohradecké místní dráhy, a.s., Veolia Transport Morava a.s. a Viamont Regio a.s. Ti zasluhují obdiv! Bohužel ani o jedné společnosti se na Želpage záměrně nepíše. Zato o firmě, která už deset let "provozuje" železniční dopravu jen na papíře píšete každý měsíc. Tak už to konečně veřejně příznejte: Želpage je PR agentura pana Jančury a nestyďte se za to!
01.04.2011 (1:18)  
Nic ve zlém, ale v titulku je hned lež jako věž. Dávno před Rapid Expresem zde působí jako celostátní osobní dopravce Viamont Regio, Jindřichohradecké místní dráhy, Veolia Transport Morava a KŽC Doprava. Všechny společnosti jsou licencované nejen pro celostátní síť, ale také zajišťují pravidelnou osobní dopravu a mimo jiné i v závazku veřejné služby. Pak zde působí ještě několik společností, které také mají licenci na provozování osobní dopravy na dráze celostátní a regionální, mimo jiné MBM Rail a výše zmíněný Railtransport. Ti však v současné době pravidelnou dopravu neprovozují.
01.04.2011 (0:44)  
JiříK. To se mi už vůbec nezdá.
Opět citace:
U starších lokomotiv navíc není jistota, že budou jezdit dlouhodobě bezporuchově. Tato second hand řešení prostě nedávají provozní, a tím ani finanční jistotu a banka by je nefinancovala. Paradoxně samotný nákup nové jednotky nám vyšel levněji, než kdybychom skládali starší lokomotivu a pět osobních vozů.

A můžeme se přít kde je pravda... (To že z něj cítím člověka, který vyhodí nového walkmana když se mu vybijí baterie je věc druhá.)
01.04.2011 (0:38)  
quido.speedy: Důvod vagonů místo jednotek byl prostý - vagonem, který se dá provozovat de-facto kdekoliv se bance ručí líp, než ucelenou soupravou přizpůsobenou konkrétní trati...
01.04.2011 (0:32)  
Josef Petrák Já si myslím, že Jančura měl dobrý důvod FLIRTy nakonec nekoupit. Třeba by Honza P. věděl víc. Nevěřím tomu, že v součtu Peršing s vagóny vyjde o tolik levněji.

Ještě k těm vozidlům, které z nich má papíry na celou ČR bez omezení?
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko