..: Česko má třetího celostátního osobního dopravce: Rapid Express :..

Vizualizace jednotky Stadler FLIRT na spoji Leo Express dopravce Rapid Express, foto: Rapid Express Praha — Počet osobních železničních dopravců na celostátních drahách v Česku tento týden vzrostl na tři. K Českým drahám a RegioJetu se přidala společnost Rapid Express, jež se v současnosti prezentuje především projektem dálkových spojů LEO Express mezi Prahou a Ostravskem. Mezi celostátní hráče v přepravě osob po kolejích se soukromý dopravce Leoše Novotného zařadil podpisem rámcové smlouvy se SŽDC, která si zájem nových subjektů vykládá jako důsledek úspěšného otevírání tuzemského železničního trhu; přesto nás od vyjetí prvního soukromého a čistě komerčního spoje na české koleje pořád dělí přinejmenším několik měsíců. Správce infrastruktury zároveň zpřísňuje podmínky úhrady poplatků za přidělenou dopravní cestu, údajně na základě špatných zkušeností z minulosti.

Podle nových pravidel mají být všichni dopravci povinni uhradit poplatek za objednanou a přidělenou kapacitu dopravní cesty i v případě, že ji reálně nevyužijí. Toto opatření se patrně zaměřuje na praxi zavedení spojů do jízdního řádu "ode dne vyhlášení", díky níž v roce 2007 po dobu přibližně sedmi měsíců plnily stránky jízdních řádů mj. spoje RT-express dopravce Railtrans, které ovšem do skutečného provozu nikdy nevyjely. Stejný systém využívá v aktuálním grafikonu RegioJet, jenž chce nasadit své spoje InterCity z Prahy do Ostravy, Návsí a Žiliny od letošního července. Rapid Express je první společností, na niž se nová pravidla SŽDC vztahují; vedení organizace se ale netají tím, že by co nejdříve přísnější režim přeneslo i na zbylé dva dopravce.

Interiér jednotky Stadler FLIRT v dálkové verzi pro dopravce NSB, foto: Juraj KováčDodrží-li Rapid Express svůj původní harmonogram zavedení komerčních spojů, nemusí si z poplatků za nevyužitou kapacitu dopravní cesty dělat těžkou hlavu – pět objednaných jednotek Stadler FLIRT ve verzi pro dálkovou dopravu by mělo být připraveno ke konci příštího roku, tedy v přibližně v době začátku platnosti jízdního řádu 2012/2013. V současnosti firma teprve uskutečňuje internetovou anketu, jíž se snaží docela triviální cestou zjistit preference potenciálních cestujících z pohledu zastávek spojů LEO Express. Nad rámec několika propagačních informací se ale černo–zlatý dopravce, stejně jako konkurenční RegioJet, v současnosti mediálně výrazněji neprojevuje. To se ovšem může razantně změnit s koncem letošního roku, kdy ministerstvo dopravy vyhlásí avizovaný tendr na provoz prvních dvou rychlíkových linek. Stejně jako další zájemci, i Rapid Express totiž v subvencované dopravě vidí výrazně atraktivnější podnikatelskou příležitost, než v případě několika exponovaných úseků s otevřenou konkurencí více společností.

Zdroj: SŽDC [1], [2]


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 31.3.2011 (23:59)
Related newsopen/close

More on Dopravci

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
01.04.2011 (0:21)  
quido.speedy) Sice zásadní, nikoliv však fatální. Schválili jsme Taury, Traxxy, Herculy, FLIRT na AC, tak na DC by taky mohl projít. Navíc mezi Prahou a Ostravou na 25Hz obvody nenarazí, naštěstí.
01.04.2011 (0:19)  
Cituji z rozhovoru v E15:
E15: Neobáváte se problémů s homologací? Dosud se s tím potýkal téměř každý zahraniční vlak.
To vozidlo je v Česku jako typ schváleno – což je jeden z důvodů naší volby – a jediné, co chybí, je měření elektromagnetické kompatibility. To provedeme příští rok mezi březnem a prosincem.

To snad ani nesnese komentář. To je snad to první a v zásadě jediné, o co se v ČR zajímám! Jsem na toho "manažera" tedy pěkně zvědavý... ...neb si myslím že z toho bude pěkná ostuda. Táta by udělal líp, kdyby mu pořídil modelové kolejiště...
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko