Šumperk – Pars nova, součást skupiny Škoda Holding, provede hlavní opravu dalších 39 lokomotiv řad 230 a 240 pro společnost ČD Cargo. "Smlouva byla podepsána na základě vyhraného výběrového řízení, které Cargo vyhlásilo v létě loňského roku," uvádí k tomu obchodní ředitel Pars nova Vladimír Beránek. Je to v krátké době již druhý získaný kontrakt na opravu populárních "laminátek".
Na základě dřívějšího výběrového řízení ze srpna 2008 byla první skupina sedmi neprovozních lokomotiv řady 230 k hlavní opravě přistavena v prosinci 2008. Kromě zprovoznění zbědovaných a částečně rozkradených strojů zákazník požadoval i provedení celkem 38 změn tzv. schváleného stavu, jakož i homologaci pro provoz na slovenských a maďarských železnicích a realizaci příslušných úprav. Bohaté zkušenosti společnost nabrala i při smluvních opravách celkem 13 lokomotiv řady 230 v letech 1997 – 2001 pro tehdejší České dráhy. Nyní se tedy rekonstrukce dočká dalších 39 zástupců početných řad 230 a 240, bez kterých se momentálně neobejde nákladní doprava na jihu České republiky. Více než čtyřicetileté stroje se tak zatím na odpočinek nechystají, ostatně v dohledné době je bude jen těžko možné nahradit.
Lokomotiva typu Škoda 47 E, označená nejdříve S 489.0 a později 230, byla dodávána tehdejším ČSD jako univerzální typ s preferencí nákladní dopravy. Prakticky shodné lokomotivy byly v letech 1965 – 1970 dodávány i do Bulharska. Jako první na světě obdržely skříň s díly ze sklolaminátu, která kromě odolnosti vůči korozi umožnila i realizaci odvážného designu podle návrhu Otakara Diblíka. Po rozdělení Československa připadly všechny Českým drahám, v prosinci 2007 pak naprostá většina z nich dceřinné společnosti ČD Cargo.
zdroj: Škodovák, tisková zpráva Pars nova, Wikipedia
| 8.4.2009 (16:00)
Regulační autotransformátor s přepínáním odboček je: 1/jednoduchý, 2/ bezztrátový 3/vysoce spolehlivý 4/mnohem blbuvzdornější 5/nerušící. Takže dosazení pulsní regulace do těchto strojů by byl krok zpět, už jen proto, že bez něj by žádný stroj pro 25 kV AC nemohl existovat. Dovedu si představit inovovaný řadič odboček na transformátoru, dovedu si představit jeho ovládání něčím jiným, než přímo kontrolérem (je otázka, jak se to podepíše na spolehlivosti), ale totální rekonstrukci na pulsní provoz považuji, vzhledem k věku těchto strojů a s tím spojeným nákladům za zbytečné vyhazování peněz.
Jinak s ARR vidím problém v tom, že se jedná o stykačovou mašinu. Buď nastavím vysokou toleranci aby mi neodešly stykače = nepřesná rychlost, nebo toleranci snížím - rychlost bude přesnější, ale rychleji odejdou stykače.
Snad kvůli tomu se ARR na řadě ES499.0 demontovalo.
EDIT: .0 ne .1
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










