Šumperk – Pars nova, součást skupiny Škoda Holding, provede hlavní opravu dalších 39 lokomotiv řad 230 a 240 pro společnost ČD Cargo. "Smlouva byla podepsána na základě vyhraného výběrového řízení, které Cargo vyhlásilo v létě loňského roku," uvádí k tomu obchodní ředitel Pars nova Vladimír Beránek. Je to v krátké době již druhý získaný kontrakt na opravu populárních "laminátek".
Na základě dřívějšího výběrového řízení ze srpna 2008 byla první skupina sedmi neprovozních lokomotiv řady 230 k hlavní opravě přistavena v prosinci 2008. Kromě zprovoznění zbědovaných a částečně rozkradených strojů zákazník požadoval i provedení celkem 38 změn tzv. schváleného stavu, jakož i homologaci pro provoz na slovenských a maďarských železnicích a realizaci příslušných úprav. Bohaté zkušenosti společnost nabrala i při smluvních opravách celkem 13 lokomotiv řady 230 v letech 1997 – 2001 pro tehdejší České dráhy. Nyní se tedy rekonstrukce dočká dalších 39 zástupců početných řad 230 a 240, bez kterých se momentálně neobejde nákladní doprava na jihu České republiky. Více než čtyřicetileté stroje se tak zatím na odpočinek nechystají, ostatně v dohledné době je bude jen těžko možné nahradit.
Lokomotiva typu Škoda 47 E, označená nejdříve S 489.0 a později 230, byla dodávána tehdejším ČSD jako univerzální typ s preferencí nákladní dopravy. Prakticky shodné lokomotivy byly v letech 1965 – 1970 dodávány i do Bulharska. Jako první na světě obdržely skříň s díly ze sklolaminátu, která kromě odolnosti vůči korozi umožnila i realizaci odvážného designu podle návrhu Otakara Diblíka. Po rozdělení Československa připadly všechny Českým drahám, v prosinci 2007 pak naprostá většina z nich dceřinné společnosti ČD Cargo.
zdroj: Škodovák, tisková zpráva Pars nova, Wikipedia
| 8.4.2009 (16:00)
Prosím, opravte si tuto blbost... Samozřejmě, že z laminátu není celá skříň, ale pouze některý její části. Víte, ono Wikipedii je nutný brát hodně s rezervou, když jejím základním principem je to, že tam může kdokoliv napsat cokoliv, tedy i ty největší ptákoviny.
A ty které mají ČD: 230 050, ta by měla být historická, a pak mají asi 5 šrotů v České Třebové
To není zase až tak moc pravda. Po laminách se šlo dolů. Oživení kastlí alá bobiny, potom hranol alá řady x63. Nyní se to zase pozvedlo. Ale je fakt, že celá šedesátá léta byla, co do vzhledového stvárnění vozidel, opravdu povedená a vyjímečná. K těm nejlepším bych zařadil mimo lamin ještě pomeranče, bardoty, brejlovce, žáby či unifikující stvárnění motorových vozů singr. versus kroko. Ještě za zmínku bezesporu stojí řada 350
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.










