..: Pars opraví dalších 39 laminátek :..

Lokomotivy 230 ČD Cargo, Hradčany, 6.4.2006, foto: Václav RůžekŠumperk – Pars nova, součást skupiny Škoda Holding, provede hlavní opravu dalších 39 lokomotiv řad 230 a 240 pro společnost ČD Cargo. "Smlouva byla podepsána na základě vyhraného výběrového řízení, které Cargo vyhlásilo v létě loňského roku," uvádí k tomu obchodní ředitel Pars nova Vladimír Beránek. Je to v krátké době již druhý získaný kontrakt na opravu populárních "laminátek".

Na základě dřívějšího výběrového řízení ze srpna 2008 byla první skupina sedmi neprovozních lokomotiv řady 230 k hlavní opravě přistavena v prosinci 2008. Kromě zprovoznění zbědovaných a částečně rozkradených strojů zákazník požadoval i provedení celkem 38 změn tzv. schváleného stavu, jakož i homologaci pro provoz na slovenských a maďarských železnicích a realizaci příslušných úprav. Bohaté zkušenosti společnost nabrala i při smluvních opravách celkem 13 lokomotiv řady 230 v letech 1997 – 2001 pro tehdejší České dráhy. Nyní se tedy rekonstrukce dočká dalších 39 zástupců početných řad 230 a 240, bez kterých se momentálně neobejde nákladní doprava na jihu České republiky. Více než čtyřicetileté stroje se tak zatím na odpočinek nechystají, ostatně v dohledné době je bude jen těžko možné nahradit.

Lokomotiva typu Škoda 47 E, označená nejdříve S 489.0 a později 230, byla dodávána tehdejším ČSD jako univerzální typ s preferencí nákladní dopravy. Prakticky shodné lokomotivy byly v letech 1965 – 1970 dodávány i do Bulharska. Jako první na světě obdržely skříň s díly ze sklolaminátu, která kromě odolnosti vůči korozi umožnila i realizaci odvážného designu podle návrhu Otakara Diblíka. Po rozdělení Československa připadly všechny Českým drahám, v prosinci 2007 pak naprostá většina z nich dceřinné společnosti ČD Cargo.

zdroj: Škodovák, tisková zpráva Pars nova, Wikipedia


NIcKON Poslat mail autorovi | 8.4.2009 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Werkie  mail  
08.04.2009 (21:33)  
Ážetďák: tak to je jak Brejlovec a třeba Maxima od Voithu, laminátky jsou opravdu krásné, ale dneska se už klade také důraz na bezpečnost a aerodinamiku. A hlavně jsme se posunuli o 40 let :)
registrovaný uživatel thingie  mail  
08.04.2009 (21:29)  
„v prosinci 2007 pak naprostá většina z nich [připadla] dceřinné společnosti ČD Cargo.“

Které ne?
08.04.2009 (21:04)  
Když postavím vedle sebe laminátku a 380, je jasně vidět, jak poklesla úroveň průmyslového designu.
08.04.2009 (20:59)  
No to potěš koště, laminátky a další historická vozidla tady budou strašit asi až do zániku ČD(C)...
registrovaný uživatel Lila  mail  
08.04.2009 (20:52)  
Libi se mi oznaceni "popularnich laminatek" :-) Jen je opravte, vetsina novych veci ktere u nas na draze jezdi je dost hruza, jen si je nejak nedovedu predstavit v jinem kabate...
registrovaný uživatel Tlapa 
08.04.2009 (19:51)  
No, já bych to moc dobrou zprávou nenazýval... Ono to tak možná na první pohled nevypadá, ale není levnější nakoupit něco nového...?
08.04.2009 (18:51)  
240.025: Slyšel jsem, že se budou vyrábět nové díly podle původních výkresů. Takže bych nějaké moderní technologie příliš nečekal.
08.04.2009 (18:38)  
Konečně nějaká příjemná zpráva, budou tam dosazovány nějaké moderní technologie, zlepší se výrazně pracovní podmínky strojvedoucího? Dostanou hezký CARGO nátěr s respektováním vozové skříně?
08.04.2009 (18:25)  
To je good :)
08.04.2009 (18:00)  
Mohli by je opravit po vzoru 340 :)

Jenom to ne,ty tři mrzáci bohatě stačej...
  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko