Brno - Zřejmě díky nepozornosti strojvedoucího došlo v pátek 10. dubna kolem 12:30 v Brně Horních Heršpicích k neobvyklému incidentu, kdy pendolino projelo návěst 'Stůj' a zkomplikovalo tak provoz v brněnském uzlu. Média si události všimla až včera na základě výpovědi svědka na internetu, načež ji potvrdily i samotné České dráhy. Vlak SC 14 Smetana z Vídně do Prahy měl při vjezdu do nádraží Horní Heršpice návěst 'Výstraha'. Podle ní měl strojvedoucí poznat, že do brněnského uzlu zatím nemůže vjet a má se připravit na zastavení před dalším oddílem. Narušení zabezpečení vlakových cest si vyžádalo sérii zpoždění a odřeknutí postiženého spoje ve zbytku trasy.
Strojvedoucí na signál včas nereagoval a v okamžiku, kdy začal brzdit, již bylo pozdě. Brzdící souprava 680.002 minula odjezdové návěstidlo L2 v poloze 'Stůj' a zastavilo asi až o 50 metrů dál. Ve stejnou dobu, kdy pendolino vjelo až na výhybky za návěstidlem, přijížděl od Brna hl.n. vlak EC 275 Slovan, jedoucí do Bratislavy.
Mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar říká, že pendolino v Horních Heršpicích skutečně projelo odjezdové návěstidlo v poloze 'Stůj', do vlakové cesty protijedoucí soupravy ale nevjelo. Zabezpečovací zařízení na nepovolenou jízdu reagovalo okamžitou změnou znaku návěstidla pro protijedoucí vlak do Bratislavy. Jeho strojvedoucí tak měl proti sobě návěst 'Stůj' a včas zastavil. Následně byl vlaku EC Slovan umožněn vjezd do Horních Heršpic.
"Vlak SC 14 brzdil před návěstí stůj ve stanici Horní Heršpice, ale bohužel neubrzdil a projel návěst 'Stůj' o zhruba 56 metrů," potvrzuje mluvčí ČD Petr Šťáhlavský s tím, že ke srážce vlaků nemohlo dojít. Zatímco vlak EC 275 pokračoval v cestě do Bratislavy s asi dvacetiminutovým zpožděním, cestující z odřeknutého SC 14 museli počkat na jiný spoj. Strojvedoucí, který situaci zřejmě zavinil, musel být vystřídán.
Brněnský železniční uzel zažívá smolné období — od začátku dubna jde už třetí mimořádnou událost s důsledky na další provoz. Již 1. dubna a opět 4. dubna zde při posunu k nástupištím vykolejila část soupravy vlaku EC 71. Vinu na nehodách na sebe vzájemně svalují ČD a SŽDC.
zdroj: Novinky, zpravodaj ŽelPage
| 16.4.2009 (16:00)
No žiadna nehodová udalosť mi nepripadá normálna, ale na druhej strane, "errare humanum est". Vždy, pokiaľ bude v tom ľudský faktor...
Mne išlo iba o to, že prejdenie návestidla u nás aj v Česku nie je bohužiaľ zas až tak výnimočná nehodová udalosť, aby sa o nej napísalo "neobvyklý incident".
Možnože sa akurát o väčšine podobných neobvyklých incidentoch na verejnosti nehovorí.
Lebo sa to nestálo Pendolínu.
Beztak väčšina cestujúcich, pokiaľ ich o tom niekto neinformuje, ani netuší, že sa stáli účastníkmi "neobvyklého incidentu".
Nechápu, jak může strojvedoucí projet STŮJ vždyť to ví přece každý, že na STŮJ se nedá jet
Ja chápem až veľmi dobre. Návestidlo je iba signál, nie je to žiadna fyzická prekážka, za ktorú by sa nedalo prejsť. Pokiaľ tam ďalej vedú koľajnice...
Jako Hurvínek válku, co...
Když se letadlu ČSA letícímu do Mexika pokazil ukazatel paliva, tak nad tím taky nemávli rukou, ale letěli pěkně zpět do ČR, kde zjistili, co tomu je a opravili...
U toho Pinďě to asi taky nebylo tak, že by tam přišel zaměstnanec DÚ, řekl jo, stalo se a odešel. Navíc nevím, proč by v tom měli zbytečně zdržovat ty lidi, co v tom jeli...
Jenze vlak nezastvi na metru, v tom to je. Strojvedouci take vedel, co nesmi, ale mezi predvesti a vjezdodvym navestidlem je zabrzna vzdalenost, podle tratove rychlosti, nejakych 1000-1500m. Behem jejiho projeti se navestni znak muze zmenit. Strojvedouci, ktery tam jezdi v ramci turnusu treba denne a protoze jede s "chloubou", mylne ocekava prednostni jizdu,a le prepocita se a nedobrzdi.
Jinak myslim, ze ho nevyhodi. Asi ho sundaji z lokomotivy.
M: jenze drazni MU neni tukacka na magistrale. Projeti STUJ se setri tak, jako by doslo k nejhorismu. (pokud to nahodou dopravce neututla, viz DPMO na tramvajovce do Vresiny)
PS: 2 David Rada - na navest STUJ jet LZE (za urcitych podminek, viz predpis SZDC D2) :-D
Bohužel, ale i to se stane. Možná si nevšiml (zapoměl) na tu výstrahu, nebo doufal, že než dojede k odj. návěstidlu, bude na něm volno, kdo ví. Jsou to jen doměnky. Ale škoda tohoto fíry. Na druhou stranu tam včas zakročilo zz, které tam je právě od toho, aby eliminovalo lidské chyby.
Nakonec se nic nestalo, sic to je MU, ale bez následků. Co čeká fíru asi víte...
Ále dovolím si něco napsat:
Nechápu, jak může řidič tramvaje projet křižovatku na Stůj vždyť to ví přece každý, že na Stůj se nedá jet... (Dnes ráno v Praze)... A na rozdíl od fíry, tohoto řidiče pravděpodobně nikdo nevyhodí/nepotrestá...
Tato rovnice platí stále čím dál víc. Nechápu, jak může strojvedoucí projet STŮJ vždyť to ví přece každý, že na STŮJ se nedá jet...
Je to skoro jak v Paskově. Strojvedoucí vjíždí do Paskova na výstrahu a odjíždí na stůj >>> katastrofa.
Ještě, že se tady nic nestalo, ale toto je jasný vyhazov.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










