..: Pendolino projelo návěst Stůj, spoj byl následně odřeknut :..

681 005-5, Brno, foto: Miloš Brno - Zřejmě díky nepozornosti strojvedoucího došlo v pátek 10. dubna kolem 12:30 v Brně Horních Heršpicích k neobvyklému incidentu, kdy pendolino projelo návěst 'Stůj' a zkomplikovalo tak provoz v brněnském uzlu. Média si události všimla až včera na základě výpovědi svědka na internetu, načež ji potvrdily i samotné České dráhy. Vlak SC 14 Smetana z Vídně do Prahy měl při vjezdu do nádraží Horní Heršpice návěst 'Výstraha'. Podle ní měl strojvedoucí poznat, že do brněnského uzlu zatím nemůže vjet a má se připravit na zastavení před dalším oddílem. Narušení zabezpečení vlakových cest si vyžádalo sérii zpoždění a odřeknutí postiženého spoje ve zbytku trasy.

Strojvedoucí na signál včas nereagoval a v okamžiku, kdy začal brzdit, již bylo pozdě. Brzdící souprava 680.002 minula odjezdové návěstidlo L2 v poloze 'Stůj' a zastavilo asi až o 50 metrů dál. Ve stejnou dobu, kdy pendolino vjelo až na výhybky za návěstidlem, přijížděl od Brna hl.n. vlak EC 275 Slovan, jedoucí do Bratislavy.

Mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar říká, že pendolino v Horních Heršpicích skutečně projelo odjezdové návěstidlo v poloze 'Stůj', do vlakové cesty protijedoucí soupravy ale nevjelo. Zabezpečovací zařízení na nepovolenou jízdu reagovalo okamžitou změnou znaku návěstidla pro protijedoucí vlak do Bratislavy. Jeho strojvedoucí tak měl proti sobě návěst 'Stůj' a včas zastavil. Následně byl vlaku EC Slovan umožněn vjezd do Horních Heršpic.

"Vlak SC 14 brzdil před návěstí stůj ve stanici Horní Heršpice, ale bohužel neubrzdil a projel návěst 'Stůj' o zhruba 56 metrů," potvrzuje mluvčí ČD Petr Šťáhlavský s tím, že ke srážce vlaků nemohlo dojít. Zatímco vlak EC 275 pokračoval v cestě do Bratislavy s asi dvacetiminutovým zpožděním, cestující z odřeknutého SC 14 museli počkat na jiný spoj. Strojvedoucí, který situaci zřejmě zavinil, musel být vystřídán.

Brněnský železniční uzel zažívá smolné období — od začátku dubna jde už třetí mimořádnou událost s důsledky na další provoz. Již 1. dubna a opět 4. dubna zde při posunu k nástupištím vykolejila část soupravy vlaku EC 71. Vinu na nehodách na sebe vzájemně svalují ČD a SŽDC.

zdroj: Novinky, zpravodaj ŽelPage


Adys Poslat mail autorovi | 16.4.2009 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
16.04.2009 (19:12)  
první rychlý eso: No a tobě to přijde normální?? Mohl to bejt i celkem velkej malér.
16.04.2009 (18:51)  
Prejdenie návestidla v polohe stoj - aký je to "neobvyklý incident"..? Čo to znamená?
Len preto, že tú šajbu švihol slávny český panťák?
registrovaný uživatel dandys 
16.04.2009 (18:28)  
Tahle zprava,se az moc podoba originalu co jsem cetl v novinach, se divim ze to proslo
16.04.2009 (17:42)  
To se panečku ději věci...
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
16.04.2009 (17:36)  
M: jednak je treba overit, co se stalo. Tedy zda nedoslo k poruse ZZ, jake jsou zaznamy v ZZ vlaku. Tedy dany stroj nebyl zpusobily dalsi jizde. Totez strojvedouci, ktery nemuze po MU, kterou zpusobil, pokracovat. Nahradnik musi mit "papiry" na pendolino, musi mit poznani cele trati atp. V ramci uspor, ovsem "nahradni" strojvedouci jaksi nejsou. Vyreseni situace mohlo trvat tak dlouho, ze resenim bylo cestujici prelozit na jiny spoj.
registrovaný uživatel M 
16.04.2009 (17:28)  
Panula - a vysetrovalo se jako co? Funkci vlak stal na kolejich, posral to strojvudce, co tam chteli vysetrovat? Fotilo se to ze vsech uhlu do kroniky? Odebirali se vzorky kolejnice jak moc byla vlhka?
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
16.04.2009 (17:10)  
Já řekl na TVM-430 (čili LGV ve Francii) nebo LZB (čili NBS a ABS a další hlavní tratě v Německu).
registrovaný uživatel Martin Š.  mail  
16.04.2009 (17:08)  
Rail-2005: vy si myslíte, že ve Francii by se to stát nemohlo. Samozdřejmě na VRT u TGV ne, ale na klasické trati ano - tam kde vlaky řídí lidé. Chápal bych, že řeknete, že nemáme příliš inteligentní zabezpečovací zařízení, že dá návěst stůj i vlakové cestě, která není ohrožena. Ale netvrďte mi, že někde něco není možné.
16.04.2009 (17:00)  
M:
Ono se snad zastavilo a jelo se dál? Co tak nějaké vyšetřování či něco podobného...
registrovaný uživatel M 
16.04.2009 (16:38)  
Da se nejak strucne vysvetlit, proc byl spoj odreknut?
  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko