Ostravsko - Příjemné překvapení přichystaly České dráhy všem cestujícím, kteří tento čtvrtek využili služeb posilového rychlíku 1541 Olše z Prahy do Českého Těšína. Obvyklou soupravu složenou z lokomotivy řady 150 a několika "kopřivových" vozů řady Bt či B ve velmi zanedbaném stavu, totiž nahradila dvojíce moderních příměstských elektrických jednotek řady 471 CityElefant. Konkrétně šlo o soupravy 471.040 a 471.049.
Dráhy tím chtějí zjistit, jak budou cestující hodnotit nasazení takové jednotky na delší vozební rameno. Novinářům to řekl tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala: "Rozhodli jsme se provést test v předsváteční době, kdy lidé více cestují. Chceme zjistit, jak budou zákazníci nový vlak vnímat." Interiér jednotky 471 je totiž konstruován zejména na cestování na krátké vzdálenosti. Oproti starým vozům ovšem přináší tišší jízdu, klimatizaci a v neposlední řadě čistější a kvaltinější sociální zařízení. Pro informaci dodejme, že souprava se bude do Prahy vracet již dnes na obratovém R 1540 Olše.
Zdroj: ČT24

A přes celý víkend z těch 31 turnusovaných jednotek stojí pouze jedna (resp. nyní tři kvůli VJŘ na Benešov).
Jinak bych se takovému nasazení rozhodně nebránil. Jen bych některým připoměl, že sice o víkendu je turnusová potřeba menší, jenže páteční (tento týden čtvrteční) den, kdy to jelo, je stejný jako jakýkoliv jiný pracovní, takže pokud by byly všechny jednotky zaturnusovány do přepravní špičky PID, tak těžko asi pojedou do Ostravy. Jo kdyby to byla sobota dopoledne, tak není o čem mluvit.
michawel: Já si nemůžu pomoct, ale rozteč sedaček je zrovna u ešusů docela ucházející, samozřejmě pokud neměřím dva metry. Béčko ne tom není určitě lépe.
Ale nasadit to treba na hradecky rychliky, na Plzen (az bude vicesystem varianta), nebo na Decin a proc ne.
elefantem jsem jel jednou z Ostravy do Zabrehu a jizda nebyla nijak nepohodlna. dokonce si dovolim tvrdit, ze kdyby CD nasalily slony misto obvyklych souprav s krysou v cele, byl by to jeden z mala dobrych tahu, ktere posledni dobou udelaly a udelaji, pripadne ktere by dokazaly pritahnout par lidi ze "zlutaku". a kdyby dokonce vznikla rychlikova varianta v realnem case, snad bych pomalu zacal menit nazor na narodniho zeleznicniho dopravce!
po provozni strance je samozrejme kravina, aby jednotky nekde jen tak zahalely. na Ostravsku je plno vykonu, kde by mohly vice nez suplovat soucasne pershingy + Bdt.
a posledni vec. nezda se vam, ze nektere reakce na dotaz Petr.03 byly trosku prehnane? to jste vedeli o zeleznici vsechno hned? proste se normalne zaptal a zaslouzil by si normalni odpoved, ne?
M 474 003: Provedení sedadel je v souladu s tím, so si ČD objednaly a převzaly. Zrovna oblast provedení prostoru pro cestující je ta, kde se výrobce podřizuje požadavkům zákazníka.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











