..: CityElefantem z Prahy do Ostravy :..

971.025-2, Albrechtice u Českého Těšína, foto: Otmar Humplík Ostravsko - Příjemné překvapení přichystaly České dráhy všem cestujícím, kteří tento čtvrtek využili služeb posilového rychlíku 1541 Olše z Prahy do Českého Těšína. Obvyklou soupravu složenou z lokomotivy řady 150 a několika "kopřivových" vozů řady Bt či B ve velmi zanedbaném stavu, totiž nahradila dvojíce moderních příměstských elektrických jednotek řady 471 CityElefant. Konkrétně šlo o soupravy 471.040 a 471.049.

Dráhy tím chtějí zjistit, jak budou cestující hodnotit nasazení takové jednotky na delší vozební rameno. Novinářům to řekl tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala: "Rozhodli jsme se provést test v předsváteční době, kdy lidé více cestují. Chceme zjistit, jak budou zákazníci nový vlak vnímat." Interiér jednotky 471 je totiž konstruován zejména na cestování na krátké vzdálenosti. Oproti starým vozům ovšem přináší tišší jízdu, klimatizaci a v neposlední řadě čistější a kvaltinější sociální zařízení. Pro informaci dodejme, že souprava se bude do Prahy vracet již dnes na obratovém R 1540 Olše.

Zdroj: ČT24


Miroslav Zikmund , Samir Lepara | 3.5.2009 (8:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 9 10 11 12 13 ... 15      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
03.05.2009 (20:00)  
MZ: OK, obehy mam, ale nekoukal jsem se. Kazdopadne, pravidelne vidam v NBK vice nez dva kousky (vetsinou 4), ktere bych rad videl na obehu na R UL-KO, ale...

Aron:...ono to neni tak jednoduche poslat elefanty z UL na KO, protoze HV 163 na R UL-KO jsou ve spolecnem obehu s osobaky DC-MO, UL-LNL a Sp UL-CHOM,tj. celkem 15-ti denni obeh, takze nekdo by se musel nejprve zamyslet.
Registrierter Benutzer aron 
03.05.2009 (18:58)  
Když jsou odstaven v NY, tak by skoro mohli pendlovat na R mezi KO-UL.Kapacita je o něco vyšší a odpadlo by přepřahání, což by mohlo nepatrně zlevnit provoz.
Registrierter Benutzer Sova 
03.05.2009 (17:44)  
Dle nejposlednějších informací jedou ti Elefanti skutečně na R 1540 :-)
03.05.2009 (17:20)  
Paninaro: ta 675 by měla být co? celkem bych se ale divil, kdyby čd nakupovaly současně dvě podobné? řady, když nejsou schopny nákupu pár vozů na ec
03.05.2009 (17:14)  
AD MZ depeše ohledně mim. řazení R 1541/0 snad vyšla v úterý s textem více méně co jsem níže.Uvidíme příští týden co vyrazí na Ostravu.
K odstavení ešusů v Nymburku ono je opravdu levnější když stojí celý víkend tam kde v pátek skončí a v pondělí zase začínají.Navíc o víkendu je opravdu výrazně nižší potřeba ešusů a ONJ není nafukovací aby všechny soupravy co právě nemají prací nebo nečekají na opravu/údržbu zabíraly volné koleje.Další bonus je v případě závady je možnost aspoň nečím vyjet odjinud než z Prahy.
03.05.2009 (16:22)  
Jiří Průša : také já jsem měl dojem, že tohle nasazení EJ 471 není ani tak experiment, jako spíše z "nouze se dělá ctnost". Trošku tomu napovídá skutečnost, že ČTK tu zprávu vydala těsně před odjezdem vlaku, takže i z nábřeží jí dostala četka asi dost pozdě. Je zajímavé, že "aktualita" se neobjevuje ani mezi tiskovými zprávami na webu ČD, ačkoli jiné "důležitosti", např. že "otec horského kola" pojede Pendolinem do Olomouce tam jsou ...
Nicméně můj zdroj mi sdělil, že v záloze bylo ve čtvrtek 14 vozů a nasazení se realizovalo dva dny předem (škoda, že mi nedal vědět).
Mimo jiné DKV OC, PJ BI musela na vlak 1541 komandovat strojvedoucího znalého 471.

xAnri05 : na prvního máje byla v NBK 471.001 a ještě jedno číslo, to jsem si nějak nezapamatoval. Podle oběhů se 471 v pátek vrací z NBK nebo KO po prázdnu do Prahy, o víkendu jezdí na berounské trati místo 451/452 a v pondělí ráno zase jedou soupravově do NBK nebo KO, případně Poděbrad.
Soupravová jízda samozřejmě není zadarmo, jednak zločinný "poplatek za použití dopravní cesty", jednak úspora elektrické energie, ale též úspora lokomotivních km, tedy snížení nákladů na údržbu. Takže pokud má v pátek strojmistr na ONJ v záloze dostatek EJ na "víkendové Berouny", tak je nebude stahovat a nechá je stát tam kde jsou.

Jezdí-li 471 na spěšnících Opava východ – Český Těšín – Třinec, není nasazení na vlaky o kategorii výše nic tak "revolučního".
Registrierter Benutzer city.elefant  mail  
03.05.2009 (15:22)  
no ale jestli toho Elefanta zavedou na delších trasách pravidelně, tak ale doufám že tehdy, až jich budou mít zase víc aby je neukradli u regionů :/
03.05.2009 (14:50)  
Podle posledních informací pojedou ešusy dom už na 1502.
Registrierter Benutzer Petryk 
03.05.2009 (14:00)  
Jako krátké rychlíky do Děčína a České Třebové by to bylo ideální vozidlo vzhledem k Vmax = 140 km/h, což většina rychlíků nemá a na koridorech by se to využilo...
03.05.2009 (13:55)  
To by mělo být 471+071+071+071+071+471 když už tak průchozí, pokud bude dostatek souprav tak proč ne, ale je nutné řešit klimatizaci. Závada je jasná-čidlo samo sebe ohřívá, protože není možné spojit indikaci teploty a měření v jedné krabičce. Píšu to pořád a ČD dělají mrtvého brouka. A ve velkých vedrech klimatizace nestačí výkonově.
  1 ... 9 10 11 12 13 ... 15      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko