Ostravsko - Příjemné překvapení přichystaly České dráhy všem cestujícím, kteří tento čtvrtek využili služeb posilového rychlíku 1541 Olše z Prahy do Českého Těšína. Obvyklou soupravu složenou z lokomotivy řady 150 a několika "kopřivových" vozů řady Bt či B ve velmi zanedbaném stavu, totiž nahradila dvojíce moderních příměstských elektrických jednotek řady 471 CityElefant. Konkrétně šlo o soupravy 471.040 a 471.049.
Dráhy tím chtějí zjistit, jak budou cestující hodnotit nasazení takové jednotky na delší vozební rameno. Novinářům to řekl tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala: "Rozhodli jsme se provést test v předsváteční době, kdy lidé více cestují. Chceme zjistit, jak budou zákazníci nový vlak vnímat." Interiér jednotky 471 je totiž konstruován zejména na cestování na krátké vzdálenosti. Oproti starým vozům ovšem přináší tišší jízdu, klimatizaci a v neposlední řadě čistější a kvaltinější sociální zařízení. Pro informaci dodejme, že souprava se bude do Prahy vracet již dnes na obratovém R 1540 Olše.
Zdroj: ČT24

Aron:...ono to neni tak jednoduche poslat elefanty z UL na KO, protoze HV 163 na R UL-KO jsou ve spolecnem obehu s osobaky DC-MO, UL-LNL a Sp UL-CHOM,tj. celkem 15-ti denni obeh, takze nekdo by se musel nejprve zamyslet.
K odstavení ešusů v Nymburku ono je opravdu levnější když stojí celý víkend tam kde v pátek skončí a v pondělí zase začínají.Navíc o víkendu je opravdu výrazně nižší potřeba ešusů a ONJ není nafukovací aby všechny soupravy co právě nemají prací nebo nečekají na opravu/údržbu zabíraly volné koleje.Další bonus je v případě závady je možnost aspoň nečím vyjet odjinud než z Prahy.
Nicméně můj zdroj mi sdělil, že v záloze bylo ve čtvrtek 14 vozů a nasazení se realizovalo dva dny předem (škoda, že mi nedal vědět).
Mimo jiné DKV OC, PJ BI musela na vlak 1541 komandovat strojvedoucího znalého 471.
xAnri05 : na prvního máje byla v NBK 471.001 a ještě jedno číslo, to jsem si nějak nezapamatoval. Podle oběhů se 471 v pátek vrací z NBK nebo KO po prázdnu do Prahy, o víkendu jezdí na berounské trati místo 451/452 a v pondělí ráno zase jedou soupravově do NBK nebo KO, případně Poděbrad.
Soupravová jízda samozřejmě není zadarmo, jednak zločinný "poplatek za použití dopravní cesty", jednak úspora elektrické energie, ale též úspora lokomotivních km, tedy snížení nákladů na údržbu. Takže pokud má v pátek strojmistr na ONJ v záloze dostatek EJ na "víkendové Berouny", tak je nebude stahovat a nechá je stát tam kde jsou.
Jezdí-li 471 na spěšnících Opava východ – Český Těšín – Třinec, není nasazení na vlaky o kategorii výše nic tak "revolučního".
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











