..: CityElefantem z Prahy do Ostravy :..

971.025-2, Albrechtice u Českého Těšína, foto: Otmar Humplík Ostravsko - Příjemné překvapení přichystaly České dráhy všem cestujícím, kteří tento čtvrtek využili služeb posilového rychlíku 1541 Olše z Prahy do Českého Těšína. Obvyklou soupravu složenou z lokomotivy řady 150 a několika "kopřivových" vozů řady Bt či B ve velmi zanedbaném stavu, totiž nahradila dvojíce moderních příměstských elektrických jednotek řady 471 CityElefant. Konkrétně šlo o soupravy 471.040 a 471.049.

Dráhy tím chtějí zjistit, jak budou cestující hodnotit nasazení takové jednotky na delší vozební rameno. Novinářům to řekl tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala: "Rozhodli jsme se provést test v předsváteční době, kdy lidé více cestují. Chceme zjistit, jak budou zákazníci nový vlak vnímat." Interiér jednotky 471 je totiž konstruován zejména na cestování na krátké vzdálenosti. Oproti starým vozům ovšem přináší tišší jízdu, klimatizaci a v neposlední řadě čistější a kvaltinější sociální zařízení. Pro informaci dodejme, že souprava se bude do Prahy vracet již dnes na obratovém R 1540 Olše.

Zdroj: ČT24


Miroslav Zikmund , Samir Lepara | 3.5.2009 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 10 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   
03.05.2009 (13:49)  
V pátek jsem viděl na hl.n.Elefanta 050 od Brouna!
03.05.2009 (13:41)  
Děkuji za vyjasnění.Ja jen že mi to trošku nešlo s pindama.Jinak kdyby se nakoupili 671/5 tak by ČD určitě neprohloupili.A kvalita cestovani by stoupla zas o stupinek vyse.
03.05.2009 (13:02)  
Viděl bych to jako pokusný balonek pro případný nákup jednotek 671 respektive 675 :-))
03.05.2009 (13:00)  
Dobře nasazujme o víkendu na některé výkony Elefanty, ale udělejme to tak, aby to bylo relativně pravidelně a ne stylem, co kdybychom jim tam dneska poslali Elefanta. Oni cestující mají rádi, když ví, co přijede za vlak. Samozřejmě se z jejich pohledu lépe snese lepší vlak místo horšího než obráceně, na druhou stranu, když pak příště pojede zase ten špatnej, tak to bude obráceně. Domnívám se proto, že by bylo vhodné, aby všechny vlaky na daném rameni jezdili se stejným nebo alespoň velmi podobným řazením, aby cestující věděli, co je čeká....
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
03.05.2009 (12:53)  
Piii: čtvrtek odpoledne není víkend
Presne vzato neni, ale vzhledem k volnemu patku uz temer je :D.
z těch 31 turnusovaných jednotek stojí pouze jedna
To je zajimave - jednak CD maji o 13 souprav vice nez je TP a o vikendech vidim v Nymburku stat dlohodobe tak 3-4 soupravy. Z toho usuzuju, ze jich maji dost. K tomu jeste vzpominam na prohleseni nekoho z CD o uvaze nad vyuzitim volnych vikendovych elefantu na rychlikove vykony.

Pravda - nasli by se jine vykony - jiz zminene Decinske rychliky ci rychliky KO-UL.
03.05.2009 (12:47)  
koněčně dobrý krok,proč by měly ešusy pořád jezdit jenom na osobácích vždyť odpovídají standardu EC/IC kromě bufetu,ale dá se to přežít,lepší než B,AB350,včera na Ex Odra jeli 2 B se zelenýma sedačkamato Bmee je oproti tomu luxusní vagon!
registrovaný uživatel thingie  mail  
03.05.2009 (12:30)  
Tak cestující typu „podíváme se dál, jestli tam nejsou kupéčka“ jsou ve vozech Bp na rychlících 66x naprosto běžný úkaz. Stejně tak když se s někým bavím, prakticky všichni preferují oddíly. Nezřídka se dá potkat i názor, že na rychlících jsou/měly by být oddíly, a velkoprostory jsou/měly by být na osobáku. Na to by mohlo ukazovat třeba i toto pozorování: http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=1398136

Já samozřejmě neříkám co je špatně a dobře, já jen zpochybňuju, že to nutně pro lidi v tom vlaku bylo „příjemné překvapení“, jak nekriticky píše článek. To by ale pochopitelně asi ČD měly vědět lépe, pokud se v tom vlaku někdo něco ptal. Pochybuju ovšem, že takové výsledky uniknou ven.
03.05.2009 (12:21)  
Bohužel tato akce není o testování,nýbrž následek nedostatku vozů. R 1541/0 je pravidelně řazen z vozů které po zbytek týdne dělají záložní soupravu DKV Olomouc.Protože před proudlouženým víkendem bylo nutné řadit množstvý posilových vozů,které fyzicky nejsou tak bylo rozhodnuto vozy z Sv na R 1541/0 požít na posily a na R 1541/0 použít "zkušebně" dvojci "ešusů",jejiž stav je vyšší než nutné množství pro garantované vlaky (zejména tratě 011 a 231).
registrovaný uživatel Honnzok  mail  
03.05.2009 (12:13)  
Viděl jsem ho z Okna R 892 v Pardubkách koukal sem na to jak na blba
03.05.2009 (12:12)  
thingie: Co je to typický cestující? Já raději velkoprostor. Souhlasím s tím, že neměl možnost výběru, ale že by to byl zase až takový problém? Docela by mě zajímalo, jestli taková "dálková" verze by měla klasická kupíčka. Docela o tom pochybuju.
  1 ... 10 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko