Ostravsko - Příjemné překvapení přichystaly České dráhy všem cestujícím, kteří tento čtvrtek využili služeb posilového rychlíku 1541 Olše z Prahy do Českého Těšína. Obvyklou soupravu složenou z lokomotivy řady 150 a několika "kopřivových" vozů řady Bt či B ve velmi zanedbaném stavu, totiž nahradila dvojíce moderních příměstských elektrických jednotek řady 471 CityElefant. Konkrétně šlo o soupravy 471.040 a 471.049.
Dráhy tím chtějí zjistit, jak budou cestující hodnotit nasazení takové jednotky na delší vozební rameno. Novinářům to řekl tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala: "Rozhodli jsme se provést test v předsváteční době, kdy lidé více cestují. Chceme zjistit, jak budou zákazníci nový vlak vnímat." Interiér jednotky 471 je totiž konstruován zejména na cestování na krátké vzdálenosti. Oproti starým vozům ovšem přináší tišší jízdu, klimatizaci a v neposlední řadě čistější a kvaltinější sociální zařízení. Pro informaci dodejme, že souprava se bude do Prahy vracet již dnes na obratovém R 1540 Olše.
Zdroj: ČT24

Presne vzato neni, ale vzhledem k volnemu patku uz temer je :D.
z těch 31 turnusovaných jednotek stojí pouze jedna
To je zajimave - jednak CD maji o 13 souprav vice nez je TP a o vikendech vidim v Nymburku stat dlohodobe tak 3-4 soupravy. Z toho usuzuju, ze jich maji dost. K tomu jeste vzpominam na prohleseni nekoho z CD o uvaze nad vyuzitim volnych vikendovych elefantu na rychlikove vykony.
Pravda - nasli by se jine vykony - jiz zminene Decinske rychliky ci rychliky KO-UL.
Já samozřejmě neříkám co je špatně a dobře, já jen zpochybňuju, že to nutně pro lidi v tom vlaku bylo „příjemné překvapení“, jak nekriticky píše článek. To by ale pochopitelně asi ČD měly vědět lépe, pokud se v tom vlaku někdo něco ptal. Pochybuju ovšem, že takové výsledky uniknou ven.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











