..: CityElefantem z Prahy do Ostravy :..

971.025-2, Albrechtice u Českého Těšína, foto: Otmar Humplík Ostravsko - Příjemné překvapení přichystaly České dráhy všem cestujícím, kteří tento čtvrtek využili služeb posilového rychlíku 1541 Olše z Prahy do Českého Těšína. Obvyklou soupravu složenou z lokomotivy řady 150 a několika "kopřivových" vozů řady Bt či B ve velmi zanedbaném stavu, totiž nahradila dvojíce moderních příměstských elektrických jednotek řady 471 CityElefant. Konkrétně šlo o soupravy 471.040 a 471.049.

Dráhy tím chtějí zjistit, jak budou cestující hodnotit nasazení takové jednotky na delší vozební rameno. Novinářům to řekl tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala: "Rozhodli jsme se provést test v předsváteční době, kdy lidé více cestují. Chceme zjistit, jak budou zákazníci nový vlak vnímat." Interiér jednotky 471 je totiž konstruován zejména na cestování na krátké vzdálenosti. Oproti starým vozům ovšem přináší tišší jízdu, klimatizaci a v neposlední řadě čistější a kvaltinější sociální zařízení. Pro informaci dodejme, že souprava se bude do Prahy vracet již dnes na obratovém R 1540 Olše.

Zdroj: ČT24


Miroslav Zikmund , Samir Lepara | 3.5.2009 (8:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 8 9 10 11 12 ... 15      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
03.05.2009 (23:05)  
Georgo: souhlas.

Ale i tak odkaz na starou stranku o tomto prospesnem, ale nerealnem projetku (dnes jsou navic modernejsi push-pull soupravy): http://www.k-report.net/koridory/provoz3b.htm
03.05.2009 (22:28)  
Trochu by som miernil optimizmus diskutujúcich nad nákupom 675 - ČD v dohľadnej dobe majú dosť vlastných problémov, aby tento projekt zostal tam, kde je - v šuflíku spolu s ďalšími pendolinami, jednotkami x44, jednotkami 461 a lokomotívami 361...
03.05.2009 (22:00)  
Teď jsem přijel z nádraží a jsem nadšenej R Olše,se zavazadlama tam problém nebyl seděl jsem uprostřed takže výhle dobrý,ale klimatizace mi lezla na nervy,a z jednoho záchoda se valila voda proudem nevím proč,Jinak O.K.
03.05.2009 (21:41)  
Nedostatek místa na zavazadla je myslím docela velký problém a mít je stabilně v uličce ... to asi fakt ne. Neví někdo, jak je to konstrukčně řešené v 675 (tedy jestli je ČD někdy koupí)?
03.05.2009 (21:34)  
I já jsem jel dnes tou Olší a nešetřím chválou. Souhlasím s příspěvkem zirecka jen s tím rozdílem, že já viděl maximálně na podvozky projíždějících souprav :D
Takže když se přidají poličky (ty kufry odložené v uličce byla dobrá překážková dráha) a bistro, tak máme dobré soupravy na krychlíky.

EDIT: vlastně tomu chybí i úschova. Vzal bych jeden vůz, dole by byla úschova a nahoře by mohlo být to bistro, aspoň budou mít hosti lepší výhled na okolí.
Registrierter Benutzer BigDye 
03.05.2009 (21:22)  
No, konečně mají dráhy schopného ředitele. Těch věcí, co by dřív nešlo... Třeba se nakonec dočkáme slona na rychlíku čistě v zájmu lepšího zoběhování.
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
03.05.2009 (21:20)  
MZ: Kdybyste je chtěl nasazovat na R výkony mezi Kolínem a ÚL,tak byste ... musel začít už v pátek v podvečer posílat soupravy z Kolína počínaje R 722 v 17.15, ale na ten ještě nemáte soupravu.

To je jiste pravda, ale take je asi mozne "nahnat" soupravu do UL osobakem z Masny (napr. jet dvojite). Nejsem take pritelem strojovych jizd, proto by snad slo poslat patecni R724 dvojite, prip. i 726ku. Vzhledem k delce pobytu v NBK by snad slo kuplovat i tam.
03.05.2009 (21:20)  
Dnes jsem jel Olší složenou ze dvou City Elefantů. Čekal jsem, kdy s tímto nápadem přijde vedení ČD na delší trasu. Cestující jsou samo pozitivně překvapeni. Je tam čisto, ticho, klima fouká studený vzduch, informační tabule blíká s cilovou stanicí Praha hl.n., chodbou se nesou zvuky filmů študáckých ntb; při míjení Pendolina si člověk sedi v úrovni jeho sběrače, :-). Ano, je to rozhodně klad, ani není třeba řešit, že místenky jsou nalepené na skle, ve stanici hlásí nedodržené řazení, úschova během přepravy není. Zajímal by mne názor zaměstnanců, kteří museli vybavit jednotky všemi těmi nalepenými papíry, :-).
Registrierter Benutzer city.elefant  mail  
03.05.2009 (20:34)  
.. eště jedet koment, celkem nechápu proč Dráhy zkoušejí na rychlíkách přes celou republiku Elefanty, místo toho by radši měli trochu zrychlit tempo aspon v modernizaci starých vozů, když už na nové nejsou peníze ..ony by se peníze sice možná našli, to by ovšem vedení nesmělo si brát takové velké platy když podnik na tom není zrovna nejlíp, nj český kocourkov :/
.. a opovažte se mi naklikat mínuska xD
03.05.2009 (20:24)  
aron : patrně jste to nepochopil přesně. Podle oběhu 471 se v pátek vrací místo spinkání v NBK / KO do Prahy, kde si krátce orazí a během víkendu jezdí dvojmo na trati 171, zatímco na Smíchově si přes víkend oráží tři Tokaida jinak jezdící na této trati.
Je sice drobet "na hlavu" poslat po prázdnu z NBK / KO do Prahy 471, aby jezdily do Berouna/Řevnice a v pondělí ráno je zase poslat zpátky, místo toho, aby stály v NBK / KO a namísto toho odstavit 451/452 v Praze. Z ekonomického hlediska je to nesmysl. Jenže tady hraje důležitou roli politika. Jednak se elegantně umlčí "středočeské hejtmanství", že ČD na vlaky nasazují zastaralá vozidla – pokud by ČD chtěly za zbytečnou jízdu citelný finanční bonus, tak by asi hejtmantství od svých kritik ustoupilo. I kdyby se vytvořil umělý problém s kapacitou, tak místo Tokaida by zase mohly jezdit dvě čtyřvozové soupravy nebo zkombinovat Tokaido se třívozovou soupravou. Předpokládám, že devítivozová souprava dlouhá 216 metrů by se do zastávek vešla.
Mimo to se "efektivně" využívá drahé nové vozidlo (ale za jakou cenu). Takže všechno má svůj rub i líc.
Jenže pokud má strojmistr v Praze dostatek vozidel, tak si je z NBK / KO nestáhne.
Kdybyste je chtěl nasazovat na R výkony mezi Kolínem a ÚL (myšlenka to jistě není špatná, pokud by vozidla stála po celý víkend v KO), tak byste tím příliš nezískal, protože byste musel začít už v pátek v podvečer posílat soupravy z Kolína počínaje R 722 v 17.15, ale na ten ještě nemáte soupravu.

xAnri05 : ano v NBK spinká od pondělí do pátku celkem pět 471, z Kolína se v pátek jezdí soupravově trojmo, takže vždy není třeba stahovat všechno.
  1 ... 8 9 10 11 12 ... 15      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko