Ostravsko - Příjemné překvapení přichystaly České dráhy všem cestujícím, kteří tento čtvrtek využili služeb posilového rychlíku 1541 Olše z Prahy do Českého Těšína. Obvyklou soupravu složenou z lokomotivy řady 150 a několika "kopřivových" vozů řady Bt či B ve velmi zanedbaném stavu, totiž nahradila dvojíce moderních příměstských elektrických jednotek řady 471 CityElefant. Konkrétně šlo o soupravy 471.040 a 471.049.
Dráhy tím chtějí zjistit, jak budou cestující hodnotit nasazení takové jednotky na delší vozební rameno. Novinářům to řekl tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala: "Rozhodli jsme se provést test v předsváteční době, kdy lidé více cestují. Chceme zjistit, jak budou zákazníci nový vlak vnímat." Interiér jednotky 471 je totiž konstruován zejména na cestování na krátké vzdálenosti. Oproti starým vozům ovšem přináší tišší jízdu, klimatizaci a v neposlední řadě čistější a kvaltinější sociální zařízení. Pro informaci dodejme, že souprava se bude do Prahy vracet již dnes na obratovém R 1540 Olše.
Zdroj: ČT24

Ale i tak odkaz na starou stranku o tomto prospesnem, ale nerealnem projetku (dnes jsou navic modernejsi push-pull soupravy): http://www.k-report.net/koridory/provoz3b.htm
Takže když se přidají poličky (ty kufry odložené v uličce byla dobrá překážková dráha) a bistro, tak máme dobré soupravy na krychlíky.
EDIT: vlastně tomu chybí i úschova. Vzal bych jeden vůz, dole by byla úschova a nahoře by mohlo být to bistro, aspoň budou mít hosti lepší výhled na okolí.
To je jiste pravda, ale take je asi mozne "nahnat" soupravu do UL osobakem z Masny (napr. jet dvojite). Nejsem take pritelem strojovych jizd, proto by snad slo poslat patecni R724 dvojite, prip. i 726ku. Vzhledem k delce pobytu v NBK by snad slo kuplovat i tam.
.. a opovažte se mi naklikat mínuska xD
Je sice drobet "na hlavu" poslat po prázdnu z NBK / KO do Prahy 471, aby jezdily do Berouna/Řevnice a v pondělí ráno je zase poslat zpátky, místo toho, aby stály v NBK / KO a namísto toho odstavit 451/452 v Praze. Z ekonomického hlediska je to nesmysl. Jenže tady hraje důležitou roli politika. Jednak se elegantně umlčí "středočeské hejtmanství", že ČD na vlaky nasazují zastaralá vozidla – pokud by ČD chtěly za zbytečnou jízdu citelný finanční bonus, tak by asi hejtmantství od svých kritik ustoupilo. I kdyby se vytvořil umělý problém s kapacitou, tak místo Tokaida by zase mohly jezdit dvě čtyřvozové soupravy nebo zkombinovat Tokaido se třívozovou soupravou. Předpokládám, že devítivozová souprava dlouhá 216 metrů by se do zastávek vešla.
Mimo to se "efektivně" využívá drahé nové vozidlo (ale za jakou cenu). Takže všechno má svůj rub i líc.
Jenže pokud má strojmistr v Praze dostatek vozidel, tak si je z NBK / KO nestáhne.
Kdybyste je chtěl nasazovat na R výkony mezi Kolínem a ÚL (myšlenka to jistě není špatná, pokud by vozidla stála po celý víkend v KO), tak byste tím příliš nezískal, protože byste musel začít už v pátek v podvečer posílat soupravy z Kolína počínaje R 722 v 17.15, ale na ten ještě nemáte soupravu.
xAnri05 : ano v NBK spinká od pondělí do pátku celkem pět 471, z Kolína se v pátek jezdí soupravově trojmo, takže vždy není třeba stahovat všechno.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











