Praha – Dceřiná společnost Student Agency (SA), známého provozovatele "žlutých autobusů", se stává právoplatným konkurentem největšího železničného doprace u nás - Českých drah. Ústy předsedy představenstva RegioJet
(RJ), Jana Paroubka: "Získání licence bylo prvním nutným krokem. Jasně jím deklarujeme náš zájem o vstup na železniční dopravní trh." Díky alianci s francouzským dopravcem Keolis
tak budou mít ČD co dělat, aby obhájily svou pozici v nadcházejícím výběrovém řízení na přepravce po železnici Jizerských hor, jež vypsal Liberecký kraj. S půldruhým milionem vlakových kilometrů za rok by tak RJ - v případě výhry - dostal dosud největší podíl železniční sítě, spravovaný soukromým dopravcem (tedy jiným než ČD) u nás.
Současná konkurence provozuje své spoje převážně na kratších lokálních tratích, o které ČD nejevily zájem, ať z důvodů nevytíženosti vlaků cestujícími, anebo nevyhovujícího stavu (železnice pod Jeseníky zničené povodněmi). Na poli regionální přepravy po hlavních tratích tedy může jít o pomyslnou první vlaštovku, která donutí ČD k zamyšlení nad současným stavem jejich služeb. RJ totiž deklaruje vyšší cestovní komfort za srovnatelnou, či nižší cenu a přímé srovnání je nejlepší možnost, jak pocítit změnu. Paroubek tedy právem očekává, že podobná výběrová řízení začnou vypisovat i další kraje, čímž dojde k liberalizaci trhu regionální železniční dopravy v celostátním měřítku. Mluvčí ČD Ondřej Kubala dodává: "Tato firma bude jedním z mnoha dalších železničních dopravců na českém trhu. Konkurence je pro nás velmi důležitá." Jako hlavní důvod však uvádí, že kraje konečně uvidí, kolik železniční přeprava skutečně stojí, a tedy kraje budou nuceny uhradit skutečné ztráty v jejím financování, které je dlouhodobě podhodnocené. Za takové peníze prý žádný jiný dopravce jezdit nebude, podotýká Kubala.
Posledním, konkurencí v osobní dopravě stále nedotčeným oborem působnosti ČD jsou tak dálkové spoje. Před dvěma lety se o vpád na ně pokusila společnost RailTrans s produktem RTexpress, který se však ve fázi vývoje zastavil. Student Agency deklarovala své úsilí o stejnou věc před nedávnem, s produktem HighJet. Ten byl však pozastaven z důvodu finanční injekce pro ČD od státu, což SA považovala za definitivní posílení monopolu a odsunula tak aktivity v dálkové drážní dopravě mimo ČR.
Zdroj: iDnes.cz
| 13.5.2009 (8:38)
Co se týče pohledu na možnou změnu nového provozovatele napíši toto. Mě je celkem jedno s kým se svezu. Jako cestující očekávám jízdu kulturním prostředkem po opravené trati za rozumnou dobu a cenu. V případě možnosti využít nějakou službu, či jako stálý zákazník i slevu.
Je škoda, že občasné zprávy -> nebudu se vyjadřovat -> nemám na mysli nehody, nechávají skvrny na značce. Na například značce ČD. Mnohdy i obyčejní zaměstnanci ČD - lidé, kteří se snaží den co den, pak jejich práce přichází vniveč. Následně stačí, aby se zákazník svezl několik desítek let starým vozem, s několika desítek minutovým zpožděním, s poruchovým topením sradlavá mlha že se dá krájet, zmeškal spoj, čekal na náhradní dopravu, která už měla být 20 minut na cestě, provětral si ušní bubínky dobržďováním, našel ucpaný záchod bez vody, zašlapal si pedálem na vodu bez vody, či věčně zavíral otevírající se dveře a zákazník má jasno. Chce změnu.
Kocourek Jiří : 330 km za den lze celkem dosáhnout i u malých motoráčků. Tohle má celá řada oběhů 810 / 814. Ale nějak jste zapomněl ve svém výpočtu s náklady na údržbu, zejména "dílny".
Záleží samozřejmě na typu vozidla, ale mezi 250 000 - 500 000 km musí vozidlo do "dílenské opravy". Holt i ten nejlepší spalovací motor není "věčný". Motorová trakce má kilometrické proběhy menší než trakce elektrická.
Po deseti letech provozu generálka.
Odpisová doba je mnohem kratší s níž počítáte. Prakticky do generálky byste měl mít vozidlo účetně odepsané, navíc náklady na dílenskou opravu vozidlo technicky a účetně zhodnocují, takže pak máte navíc i odpisy z dílenské opravy. Takže když "starožitný" žabotlam nebo jiný "skoro historický" skvost přijede z dílenské opravy, tak z hlediska pořízovací ceny je dávno odepsán, ale z hlediska dílenské opravy se začíná s novými odpisy. To konec konců platí i pro parní lokomotivy.
Ke Student Agency: mezi Prahou a Plzní konkurují naprosto stejným ČSAD Plzeň a Karlovy Vary, které jezdí i na lince do Karlových Varů. A jestli si můžu vybrat, jedu se SA, prostě proto, že jsou asi o světelné roky lepší! Jezdím tu trasu 8x týdně a rezervační systém ČSAD jsem se ani nikdy nesnažil pochopit, protože to by bylo asi nad mé síly, navíc kupovat jízdenky přes interent mě naučili právě SA a to je i důvod, proč u nich zůstávám.
Borecek jj skoro jo, ale spis zlutej vlak :D
Podobne je to s tichymi busy - muze je mit kdokoliv, ale SA je ma. Pokud je ma i nekdo jiny, je opet pro cestujiciho jedine dobre.
Koupe listku predem - dik za info, jinde nez u SA jsem nakup predem neresil. Akorat mi neni jasne, jak je tedy resen nakup jizdenek predem bez mistenky ... chapu to spravne, ze se klidne muze stat, ze si koupim listek predem, ale pak budu z Plzne do Prahy stat? Je to uz docela OT, takze pokud s tim mate zkusenosti, poslete mi spis privatni vzkaz, at tu moc neodbihame od tematu...
No a tim parazitem je nekdy kazdy z nas. Nekdo vice, nekdo mene. Nekdo proto ze je linej a nechce se mu delat, jiny proto, ze ma lineho za kolegu a nechce se mu delat i za nej. A jak uz sem psal, zmena nastava jen v situaci, kdy se meni motivace.
V soucasne chvili se jako parazit chova i majoritni dopravce. Misto toho, aby se snazil dopravou vydelavat, radsi bude vozit vzduch za penize statu/kraju. Motivaci pro zmenu muze byt konkurencni prostredi - i liny se bude snazit, pokud nebude na chleba. S vyhlasovanim VR na vetsi mnozstvi spoju bude silit i tlak na CD ... a je to spatne?
Z hlediska lidi na teplych mistech u drahy to spatne je. Budou muset delat. Pro cestujiciho to je ale jedine dobre.
Pokud totiz budu vychazet z toho, ze normalni clovek je od prirody aspon trochu linej, vzdy na tom bude firma v treba konkurenci dalsich tri podobnych firem lepe, nez monopol. Mysleno z hlediska efektivity. Neco se ztrati slepym vyvojem, neco snahou o nabidku, ktera se nebude realizovat prave kvuli konkurenci. Ale mnohem vice se ziska neustalou snahou drzet krok nebo jeste lepe dostat se dopredu. A jak uz sem psal, zakaznik na tom neprodela ;-)
nez mi sem nekdo napisete obvykle bludy typu: "klidne si jezdete starejma karosama"...
tak se zkuste svezt busem z Plzne do K.Varu, Jancura tam nikdy nejezdil a prestio tam jezdi nove moderni busy s klimatizaci
a dodat: domnivate se, ze Jancura si nechava na zakazku vyrabet nejake extra tiche bus, ktere nikdo jiny na svete nevlastni?? listek si lze koupit dopredu i na CSAD (dokonce vice dni dopredu nez u SA), v kamene prodejne uz min. 25 let a na netu min. 5 let, jen si nejde (tedy neslo pred 3 lety) vybrat konkretni misto,
takze nez zacnete vychvalovat pana jancuru, prosim zjistete si jak vypadaji jine spolecnosti a jake nabizeji sluzby.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










