..: RegioJet získal licenci od Drážního Úřadu :..

RegioJet, foto: MG Praha – Dceřiná společnost Student Agency (SA), známého provozovatele "žlutých autobusů", se stává právoplatným konkurentem největšího železničného doprace u nás - Českých drah. Ústy předsedy představenstva RegioJet (RJ), Jana Paroubka: "Získání licence bylo prvním nutným krokem. Jasně jím deklarujeme náš zájem o vstup na železniční dopravní trh." Díky alianci s francouzským dopravcem Keolis tak budou mít ČD co dělat, aby obhájily svou pozici v nadcházejícím výběrovém řízení na přepravce po železnici Jizerských hor, jež vypsal Liberecký kraj. S půldruhým milionem vlakových kilometrů za rok by tak RJ - v případě výhry - dostal dosud největší podíl železniční sítě, spravovaný soukromým dopravcem (tedy jiným než ČD) u nás.

rj2, foto: MG Současná konkurence provozuje své spoje převážně na kratších lokálních tratích, o které ČD nejevily zájem, ať z důvodů nevytíženosti vlaků cestujícími, anebo nevyhovujícího stavu (železnice pod Jeseníky zničené povodněmi). Na poli regionální přepravy po hlavních tratích tedy může jít o pomyslnou první vlaštovku, která donutí ČD k zamyšlení nad současným stavem jejich služeb. RJ totiž deklaruje vyšší cestovní komfort za srovnatelnou, či nižší cenu a přímé srovnání je nejlepší možnost, jak pocítit změnu. Paroubek tedy právem očekává, že podobná výběrová řízení začnou vypisovat i další kraje, čímž dojde k liberalizaci trhu regionální železniční dopravy v celostátním měřítku. Mluvčí ČD Ondřej Kubala dodává: "Tato firma bude jedním z mnoha dalších železničních dopravců na českém trhu. Konkurence je pro nás velmi důležitá." Jako hlavní důvod však uvádí, že kraje konečně uvidí, kolik železniční přeprava skutečně stojí, a tedy kraje budou nuceny uhradit skutečné ztráty v jejím financování, které je dlouhodobě podhodnocené. Za takové peníze prý žádný jiný dopravce jezdit nebude, podotýká Kubala.

Posledním, konkurencí v osobní dopravě stále nedotčeným oborem působnosti ČD jsou tak dálkové spoje. Před dvěma lety se o vpád na ně pokusila společnost RailTrans s produktem RTexpress, který se však ve fázi vývoje zastavil. Student Agency deklarovala své úsilí o stejnou věc před nedávnem, s produktem HighJet. Ten byl však pozastaven z důvodu finanční injekce pro ČD od státu, což SA považovala za definitivní posílení monopolu a odsunula tak aktivity v dálkové drážní dopravě mimo ČR.

Zdroj: iDnes.cz


Martin Grill Poslat mail autorovi | 13.5.2009 (8:38)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 14 15 16 17 18 ... 22      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer M 
12.05.2009 (0:19)  
Jako "hajit" CD tim, ze Posta je na tom stejne, tak to je moc moc pekny:-))
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
11.05.2009 (23:28)  
Až dostanou od státu stejně tučnou injekci a nepředvedou nic, potom si ti mysli. Mně je skutečně jedno čím budu jezdit, jen vím, že ČD jsou moloch a jestli je něco synonymem bordelu na kolečkách, je to právě ona dvoupísmenná zkratka.
Ale kolego, vzdyt kazda takto velka firma je moloch. CEZ i Posta jsou statnimi molochy - pravda, ale ne na koleckach :D
A co se tyce te dotace - ono je hezke rici neco ve smyslu "CD dostaly dotaci a nepredvedli nic", kdy CD kupuji nova/reko vozidla za cca 3-4 mld. rocne. Je treba si take uvedemit, ze obmena vozoveho parku CSD* bude stat jeste cca 80 mld. V 90. letech stat na obnovu sveho vlastniho parku moc neprispel (spis naopak, udelal si z CD zaopatrovaci ustav pro prebytkove zamestnance).
Ta obnova bude stat tyto penize tak jako tak a je jen na statu, komu ta vozidla z dotaci zaplati. Ja jsem pro to, aby je koupil sam sobe. Nekteri vidi spise prilezitost, jak je nakoupit pro soukromniky, kteri pak de facto zrusi pridanou hodnu zeleznice, kterou je sitovy charakter (zejm. prestupni tarif).

*To CSD neni preklep.
Registrierter Benutzer M 
11.05.2009 (23:07)  
Co driv? Koupit vlaky nebo vyhrat VR? No koupit vlaky, aniz bych vedel, co s nima budu delat, tak to vy mohl jen naprostej idiot.
Ostatne, v blahe pameti mame jeden vyvedeny nakup za statni penizky. Je to zelenomodre, zlute a sede - hadej, co to je? No prece idiotskej nakup:-))
Registrierter Benutzer M 
11.05.2009 (23:04)  
Kovarik - Kde na netu maji listky na tenhle spoj? http://jizdnirady.idnes.cz/draha/?p=MTYlODM2NzglMjc3NCU0MjA4NSUwJTIxMTklJTEyOjUwJTE0OjAw&irk=LTc1OTEyOTIzNw--

Kovarik2 - a kteri pracovnici CD maji zkusenost s komercnim provozem na liberalnim trhu? Hm? Takze dobre argument, ale pokud u RJ o liberalizovanem trhu vedi kulovy, tak v CD ani nevedi, kde to najit ve slovniku...

Kovarik3 - SA je drazsi - ano BMW je drazsi nez Honda a urcite drazsi nez Skoda. Hanba... Hospodarky jsou drazsi nez Aha...

Mirec - no a ze CD na svych strankach popisuji, jak ma vypadat EC vlak, jeste neznamena, ze EC vlak fakt prijede...

Zikmund - opet tenky led a odpisy:-)) Mam napad jak udelat zlatej dul. Na vrakovisti koupim za pusu auto na sracku, udelam generalku (auto bude furt na sracku) a zacnu ucetne zhodnocovat a az budu zhodnocenej, tak firmu vyhodne prodam...

Martin S - jak to resis ve vlaku ve velkoprostoru?
11.05.2009 (22:16)  
Kocourek Jiří : takže si k tomu výpočtu přihoďte minimálně 50 % a budete se blížit na reálné hodnotě. Jo a nezapomeňte také na mzdové náklady personálu ... to je taky důležitá část nákladů na vlakový km.

Doporučil bych ochlazení nadšení :

Ze Zpráv TV Prima – s nasazením se počítá za dva až tři roky. Až pan Jančura získá zakázku, tak nechá vlaky vyrobit ...
Ostatně je to k dispozici na www.iprima.cz, kolem 17 minuty.
11.05.2009 (21:46)  
Anri: Ono asi nebude jednoduché, prosadit se do našeho zatuchlého drážního systému. Možná proto ta zdržení. A ty řeči? No třeba je to velmi dobrá reklamní kampaň. Jsem přesvědčen, že až SA jednou vyjede, bude to v hlavních zprávách a ten vlak bude nadlouho vyprodán. Jančura narozdíl od ČD zvládá marketing výborně.
M.Grill: Naprostý souhlas!!!
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
11.05.2009 (21:04)  
Burns, Grill, M: jeee, jak se jedna o SA, jde koukam humor stranou :D
Ale ja narazel hlavne na projekt SA PHA-OVA, ktery zkrachoval s chabym oduvodnenim, ze CD dostali jakousi podporu od statu. To same projekt RT express.
Ja soukromnikum v regionech nic spatneho nepreju, ale nezda se vam, ze hlasaji "zazraky na pockani, nemozne do dnou dnu", ale zatim se moc nevytahli?
Registrierter Benutzer Martin Š.  mail  
11.05.2009 (21:02)  
Sim: Ohledně busů Sa je to váš názor, že jsou pohodlnější, dostanete kávu, noviny. Ale já se do busu SA nevejdu. Takhle to řeknu: vejdu, sedím jak skrčenec a po hodině cestování Busem SA jsem tak zničen, že raději pojedu z té Prahy do Plzně poloprázdným dražším vlakem.
Samozdřejmě, každý "nepročesává letadla" jak říká můj kamarád.
Každopádně pro lidi menšího vzrůstu věřím, že služby SA jsou velmi dobré a cestující jsou rozmazlováni, ale já nejsem.
11.05.2009 (20:34)  
MZ: Náklady na dílny jsem schválně neuváděl, neboť je neznám. V příspěvku jsem vysloveně uvedl, že se jedná o rozpočítanou částku z pořizovací ceny vozidla. Také jsem neuváděl dobu, po kterou se vozidlo odepisuje, ale odhad "morální" životnosti vozidla, kdy už bude potřeba provést modernizaci, ne jenom periodické opravy. (Příklad mnou uvažované modernizace a jejího rozsahu budiž motorák 854, kdy to bylo ne 20, ale 30 let.)
11.05.2009 (20:33)  
v busech jsou na vnitro linkach (mezinarodni nesleduji) drazsi nez konkurence
To je možná pravda, ale cena na těch linkách klesla až poté, co tam Jančura začal jezdit. Srovnatelné linky, kde Jančura nejezdí, jsou cca o 20 % dražší.

Koupe listku predem - dik za info, jinde nez u SA jsem nakup predem neresil.
Pochybuji, že jde koupit předem jízdenku bez místenky. K čemu by to bylo dobré? Řidič pisné nevybírá. :-)
  1 ... 14 15 16 17 18 ... 22      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko